• 0

Zakelijke conflict(en) met bol.com

Ik word echt sta-pel-gek van bol.com Inmiddels heb ik mijn winkel op non-actief gesteld. Maar bol.com blijft mij lastig vallen.

 

Het volgende:

 

Klant besteld een artikel. Wil dit retourneren. Prima

 

Vervolgens komt er een product retour wat niet van mij is. Ik accepteer de retour niet (Ik kan alleen een reden kiezen. Geen bericht bijschrijven. Geen optie ook voor verkeerd item ontvangen. Maar gekozen voor niet volgens retourvoorwaarden geretourneerd)

 

Klant mailt (Meteen een penalty op mijn naam. Teveel klantvragen....)

 

Ik geef aan verkeerd artikel ontvangen. Klant gaat dit oppakken met bol.com

 

Sindsdien zit ik in een hel converstatie met bol.com..... In de eerste instantie kreeg ik een retourlabel voor het verkeerd ontvangen item. Maar toen ik het wilde uitprinten was de gehele converstatie uit het bol.com systeem verwijderd. Dus ik neem contact op via de chat en vraag TOT 3 KEER TOE een retourlabel voor dit item. Tot 3x toe stuurt bol.com terug dat ze niet begrijpen waar het om gaat maar ze gaan mij geen label toesturen.....

 

Prima. In de container dan ermee! 3x weigeren prima dan niet.

 

Vervolgens een bericht van bol.com Mijn retour is kwijt. Klant krijgt geld terug maar ik krijg ook betaald.

 

Je denkt opgelost nu maar......

 

Klant mailt mij dat bol.com mijn zending naar haar heeft teruggestuurd. En niet goed verpakt. Het beeld is in 2 stukken.

 

Nu blijft bol.com mij maar mailen dat ik de retour van de klant moet accepteren. Ondankt dat de hele conversatie gewoon terug te lezen is snapt bol.com het maar niet. Beweringen:

 

Het is kapot bij de klant aangekomen (JA. Maar niet door mij! Door jullie. Ik heb de retour nooit gehad. Ik wil deze ook niet meer!)

Bol.com claimt geen partij te zijn.  Ze beweren dat zij dit artikel niet naar de klant verzonden hebben. Maar dat hebben ze dus wel omdat de klant het naar bol geretourneerd had. En niet naar mij.

 

Dit is een conversatie die in een rondje gaat. Ik krijg nu net een bericht dat ik de retour MOET accepteren. De klant krijgt zijn geld terug en ik kan ernaar fluiten! 

 

Los hiervan heb ik een andere mail verzonden naar zakelijk@bol.com omdat ik het niet eens ben dat ik de retourkosten heb moeten betalen (Wordt gewoon ingehouden op de uitbetaling) van het artikel wat dus incorrect naar mij verzonden is! 

 

Het is echt te gek voor woorden dit! Na alle andere bakken ellende die ik met bol.com heb is dit voor mij de druppel om in zijn geheel te stoppen met bol.com

 

Maar dit probleem lijkt niet op te lossen. Ze zijn bij bol.com te STOM om dit te snappen. Inmiddels zijn er al 10-tallen berichten over en weer gegaan. Hoe los ik dit op? 

 

TL;TD Klant stuurt retourartikel naar verkeerd adres. Ik moet toch retourkosten betalen. Artikel raakt beschadigd door klant. Ik moet artikel toch retour accepteren. Dus betaal 2x retourkosten, bol.com commisies en kan artikel in de vuilnisbak gooien door fout van klant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
49 minuten geleden, Cosara zei:

Van twee walletjes eten komt In elke beginfase van dienstverlening voor ... op termijn zullen er echter onafhankelijke verkoopplatformen komen. Waardeketens veranderen misschien ... economische regels zelden of nooit.

 

Economische regels zijn geen natuurwetten. De economie is een dynamisch systeem van ruilbetrekkingen die voortdurend veranderen. De rollen liggen niet vast.

 

Fabrieksmatige productie bestaat pas een slordige anderhalve eeuw. Dan groeit een artisanele augurkenbewerken uit tot Heinz. Inmiddels is dat een financiële holding met talloze intellectuele eigendommen die de feitelijke productie grotendeels uitbesteedt aan onderaannemers.

 

Traditioneel was een waardeketen als volgt opgezet: toeleveranciers, fabrikanten, groothandels, detailhandels. Na WOII kwamt grootschalige detailhandel opzetten en verdween de groothandelsfunctie voor een deel. Een deel van die detailhandel heeft zich verder ontwikkeld en fungeert zelf als fabriek (of regisseur van toeleveranciers) van huismerk: IKEA, Decathlon, Zara, Lidl et cetera. Mede als reactie daarop hebben merkeigenaars zich als regisseur van diverse retailactiviteiten ontwikkeld: merkwinkels, outletstores, webstores, platforms. Ironisch genoeg hebben die merkeigenaars de productie vaak weer afgestoten naar toeleveranciers.

 

Platforms zijn een tijdelijk verschijnsel, dat denk ik ook. Ze hebben weinig toegevoegde waarde. Dat worden allemaal API's.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
33 minuten geleden, TwaBla zei:

Fabrieksmatige productie bestaat pas een slordige anderhalve eeuw.

Fabrieksmatige productie  (fabrica) ontstond al in de vroege Romeinse tijd  ... graan, bier, wijn, bouwstenen, tegels, wapens ... teveel om op te noemen.

 

33 minuten geleden, TwaBla zei:

Economische regels zijn geen natuurwetten. De economie is een dynamisch systeem van ruilbetrekkingen die voortdurend veranderen. De rollen liggen niet vast.

Geen natuurwetenschappelijke wet pur sang, maar wel degenlijk een economische natuurwet.


Ik kan er we een paar opnoemen, die sinds mensenheugenis gelden ...

Wet van vraag en aanbod

Wet van de remmende voorsprong

Wet van de afnemende meeropbrengst

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
4 uur geleden, Cosara zei:

Fabrieksmatige productie  (fabrica) ontstond al in de vroege Romeinse tijd  ... graan, bier, wijn, bouwstenen, tegels, wapens ... teveel om op te noemen.

Er komen wel meer woorden uit het latijn. Fabrica komt van fabriceren: maken. Er zal best grootschalige productie geweest zijn onder de Romeinen, maar geen seriematige productie die sinds anderhalve eeuw in fabrieken gebeurt (met hulp van stoommachines).

 

Nou maken we er een academische kwestie van.

 

Maak maar een flowchart van de waardeketen. Groothandels en detailhandels hadden ooit een rol in de distributieketen, maar de fysieke distributie loopt nu via fulfilmentcenters van Amazon waar je als leverancier ruimte huurt. Dan hebben groothandel en detailhandel geen toegevoegde waarde meer, en kan de merkeigenaar zijn suppliers opdracht geven om direct naar de DC's van Amazon, Bol of Zalando te verschepen. 

 

Dat lange traject via groothandel en detailhandel had sowieso z'n beste tijd gehad, want er staan overal buffervoorraden die tot permanente ausverkauf leiden. Wet van aflopende toegevoegde waarde: dan word je uitgeschakeld. :partying-face:

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, TwaBla zei:

Nou maken we er een academische kwestie van.

Actie is reactie.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 10-7-2020 om 21:21, Cosara zei:

Als je maar groot genoeg wordt, dan gaan er andere regels gelden.

 

11 uur geleden, Cosara zei:

Waardeketens veranderen misschien ... economische regels zelden of nooit.

 

Wat zal er morgen beweerd worden...

 

Ik observeer slechts dat het aantal fabrikanten, merkeigenaars, groothandels dat aan directe verkoop doet (al dan niet via platforms) enorm is toegenomen. Dus in praktijk vindt die rolverwisseling volop plaats. En inderdaad: dat gaat gepaard met geruzie. Zeker in  mode. Maar daar legt de klassieke voortbrengingsketen (fabrikant-groothandel-detailhandel) het al decennia af tegen verticaal geïntegreerden.

 

Dat heeft trouwens niet zoveel met dit topic te maken. :smiling-face-with-sunglasses:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, Markilanosz zei:

Gestopt met Bol.com de totale gekte en gemak waarmee artikelen retour worden gestuurd ,  dat weegt gewoon niet op tegen de extra omzet. Ik adviseer wel al mijn concurrenten om massaal gebruik te maken van Bol.com 

dan raad ik je aan om zeker geen Amazon te gebruiken.

 

Producten volgens tracktrace afgeleverd maar klant zegt niks ontvangen te hebben.

je zegt onderzoek te laten starten. 10 minuten later een A-Z claim die binnen paar uur geaccepteerd wordt door Amazon op jouw kosten en je nagatieve aantekening krijgt.

 

garantieclaim van klant: je antwoord met een vraag of ze iets kunnen nakijken en dat anders retour kan. reactie van klant: A-Z claim welke direct door Amazon geaccepteerd wordt dus geld en product kwijt.

 

Moet vandaag cases aanmaken voor ruim 10 van dat soort gevallen en weer veel tijd insteken in de hoop wat zaken terug te draaien.

 

En ja klanten op Amazon zijn verschrikkelijk makkelijk met retour sturen (NL klanten zijn overigens vele malen ergers als BE klanten). ergens anders 5 cent goedkoper? dan sturen ze gewoon terug.

in mijn geval voldoet 80% van de retouren ook niet aan de retoursvoorwaarden (hygiene producten) maar zijn klanten van mening dat ze daar niks mee te maken hebben.

super frustrerend vaak. maar ik zit met een retourspercentage van 1,5 tot 5% ruim onder het gemiddelde voor mijn productgroep.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nooit exacte retour percentages per groep gezien, maar mijn ervaring is dat retour percentage ook enorm periode afhankelijk is.

 

Hier komt de afgelopen weken bijna 10% retour, veel te veel eigenlijk qua kosten

Maar daar staat tegenover dat in "normale" perioden het retour percentage op ongeveer 3-5% zit, en bol heeft ooit eens aangegeven dat dit vrij normale percentages zijn bol breed gemeten

Link naar reactie
  • 0

Bol geeft de retourpercentages niet in je account weer per groep maar baseert het wel op je groep producten.

je hebt bij prestaties een een kopje voor klantvragen en voor retouren.

dat zijn dynamische normen die per verkoper verschillend zijn gebaseerd op de productgroep(en) die je verkoopt.

Er wordt b.v. voor jouw productgroep/soort bekeken wat het gemiddelde aantal retouren of klantvragen is over alle verkopers in die productgroep.

De ene week ligt dat op 4% en de volgende week ligt dat op 7%. dat is dan de norm en dan wordt aangegeven hoe jij daarop scoort.

Nu heb ik 4 accounts maar even voor 1 account hier:

 

week 26

retouren norm 5,2%

mijn retouren 3,7%

 

week 27

retouren norm 5,9%

mijn retouren 2,0%

 

week 28

retouren norm 5,9%

mijn retouren 1,3% (maar deze week is nog niet afgesloten dus kan nog veranderen)

 

dan een iets grotere afwijking:

 

week 19

retouren norm 7,4%

mijn retouren 6,0%

 

hetzelfde is voor klantvragen dus.

 

Retouren wisselen heel erg per week/periode van jaar is ook mijn ervaring. Rond carnaval had ik b.v. extreem veel retouren (allemaal dingen die met carnaval gedragen waren en daarna weer teruggestuurd werden).

maar ook per productgroep varieert vrij veel, zo zal kleding vele malen hoger (wat ik weet is 40% of hoger daarin geen uitzondering) liggen als  van babyvoeding of iets dergelijks.

Link naar reactie
  • 0

Met een aantal Bol-traders kun je dus een retour-overzicht maken voor verschillende productgroepen op Bol.com. Dat retourpercentages verschillen per moment is ook best interessant. Niemand die die data centraal verzamelt - behalve Bol.com zelf? Iemand zou platformdata moeten verzamelen en stats genereren!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
18 uur geleden, TwaBla zei:

Met een aantal Bol-traders kun je dus een retour-overzicht maken voor verschillende productgroepen op Bol.com

theoretisch wel ja.

Maar in de praktijk waarschijnlijk nog steeds lastig. ik weet b.v. niet op welk productniveau bol die retourpercentages berekend en hoe dat gaat als je producten in verschillende productgroepen verkoopt, of jouw norm dus weer een gemiddelde is van al die productgroepen.

als ik b.v. even 2 van mijn accounts vergelijk dan zie ik het volgende:

 

account 1

week 28

retouren norm 5,9%

mijn retouren 1,3% 

 

account 2

week 28

retouren norm 11,5%

mijn retouren 7,5% 

 

account 3

week 28

retouren norm 7,8%

mijn retouren 4,4% 

 

account 4

week 28

retouren norm 6,3%

mijn retouren 0% 

 

zoals je ziet wijkt retouren norm erg af per account terwijl ik in hoofdlijnen dezelfde producten (soort producten) verkoop. 

 

account 1 is account met mix van al mijn producten die ik op voorraad hou in magazijnen. levering in NL en BE

account 2 verkoop van producten van leverancier A en B in NL en BE

account 3 verkoop van producten van leverancier  C, D en E in NL

account 4  verkoop van producten van leverancier  C, D en E in BE

 

er valt dus niet direct een duidelijk patroon te ontdekken en zal dus ook  met mix aan leveringen per land te maken hebben en mogelijk nog meer zaken. daarmee zal dus moeilijk zijn echt een beeld te krijgen

18 uur geleden, TwaBla zei:

Niemand die die data centraal verzamelt - behalve Bol.com zelf? Iemand zou platformdata moeten verzamelen en stats genereren

zijn wel partijen die zich daar op deelvlakken mee proberen bezig te houden.

b.v. een boloo die tracking van producten aanbied en inzichtelijk probeert te maken van hoe producten verkopen, wat voorraad verlopen zijn van verschillende aanbieders en meer.

Maar als dat te goed lukt grijpt bol ook weer in door bepaalde zaken onmogelijk te maken.

en zo zullen vast wel meer partijen zijn die dat soort zaken doen.

 

zelf werk ik b.v. met een marketing partij die weer specifieke inzichten van bol krijgt die standaard verkopers niet krijgen.

Link naar reactie
  • 0

> zelf werk ik b.v. met een marketing partij die weer specifieke inzichten van bol krijgt die standaard verkopers niet krijgen.

 

Dus eigenlijk geen level playing field zo lijkt het..

 

Ik heb zelf erg slechte ervaringen met verkopen op Bol.com, ik raad het iedereen af. Als je prijs in hun ogen 'te hoog' is, tonen ze je product niet. Bij mij zijn al mijn producten offline gehaald door BOL. 

 

 

Ik heb toen mijn voorraad moeten laten vernietigen bij BOL a 0,40 eurocent per stuk. 

Link naar reactie
  • 1
52 minuten geleden, ShopWizard zei:

Dus eigenlijk geen level playing field zo lijkt het..

zijn marketing partijen die extra inzicht krijgen, daar kan je weer gebruik van maken zodat die jou helpen met de verkoop.

 

53 minuten geleden, ShopWizard zei:

Ik heb zelf erg slechte ervaringen met verkopen op Bol.com, ik raad het iedereen af

dat hoor ik graag als mensen andere het afraden. des te meer klanten voor mij ;-)

53 minuten geleden, ShopWizard zei:

Als je prijs in hun ogen 'te hoog' is, tonen ze je product niet. Bij mij zijn al mijn producten offline gehaald door BOL. 

ze werken met een marktconforme prijs (de relevante marktprijs). ook ik vervloek die regelmatig omdat absurd laag kan zijn. maar is dus een gebaseerd op de van de prijs waarvoor het betreffende product op een mix van externe sites verkocht wordt (welke sites is geheim).

meer lees je daaroover op https://partnerplatform.bol.com/help/aanbieden/hoe-komt-mijn-aanbod-online/het-prijsbeleid-van-bol-com hoe precies bepaald wordt. 

en daar gaat wel eens wat fout, ook wel eens gehad dat ik dacht dat onmogelijk kon kloppen en contact met bol opgenomen en die hadden nagekeken en kwamen tot de conclusie dat algoritme vergeten was de verzendkosten bij bepaalde sites mee te rekenen. hadden ze aangepast en daarna voldeed mijn prijs weer.

 

Als la je producten offline gehaald zijn dan was je of echt te duur of producten met zeer veel concurentie waarbij paar zitten die voorraad aan het dumpen zijn.

gebeurd ook wel met op= op opruimingsproducten die plots erg in prijs dalen.

59 minuten geleden, ShopWizard zei:

Ik heb toen mijn voorraad moeten laten vernietigen bij BOL a 0,40 eurocent per stuk.

dat is uiteraard een keuze. je had ook tegen dumpprijzen kunnen verkopen om vanaf te komen (doe ik nu ook met een tiental producten, verkoop ik met verlies om maar vanaf te komen). je had ook kunnen kiezen om terug naar jezelf te laten sturen (ja dat kost ook wat geld) ook dat heb ik wel eens gedaan.

wat verstandig is hangt af van soort producten en de waarde daarvan.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

dat hoor ik graag als mensen andere het afraden. des te meer klanten voor mij ;-)

 

Stoere praat in de race naar de bodem.

 

Het model van Amazon (en copycat Bol.com) leidt ertoe dat handelaars met verlies werken, dat leveranciers met verlies werken, dat bezorgers met verlies werken, dat werknemers onderbetaald worden en dat concurrenten failliet gaan. De enige die verdient is de belegger, zo lang de gekte duurt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, TwaBla zei:

Het model van Amazon (en copycat Bol.com) leidt ertoe dat handelaars met verlies werken

ik verkoop incidenteel iets met verlies als ik echt van voorraad af wil.

Verder verkoop ik niks met verlies, ik hanteer zeer uitgebreide (minimum) prijsberekeningen en andere modellen daarvoor en die werken goed. Moet enkel nog meer automatiseren en optimaliseren.

Ik verkoop 100% op platformen en mijn hele bedrijf is daarop gericht en mijn bedrijf loopt prima zowel qua omzet als winstgevendheid.

Valt zelfs nog veel te optimaliseren en winst te verhogen.

 

En ja de marges zijn lager als het in het verleden was en ja krijg vrijwel elke week wel te horen dat de winst bij eigen webshop hoger zou zijn, maar die vergeten stuk voor stuk ook de kosten die ze zelf in adwords en andere advertenties stoppen.

 

Valt in elkgeval prima geld mee te verdienen als je het goed aanpakt.

Ik ben nu aan het kijken om vanuit huis naar een kantoor/magazijn te gaan en om eerste personeel aan te gaan nemen.

 

Race naar de bodem... zijn diverse partijen die dat doen, ook bol.com verkoopt veelvuldig met verlies. Maar merk dat ook steeds meer leveranciers (merkhouders) zich daar actief mee bemoeien en dat soort prijsdumpers aanspreken en desnoods als klant verwijderen waardoor prijzen van steeds meer producten langzaam juist omhoog gaan en de marges hoger worden.

Nu zal dat voor een minderheid van de producten lukken maar ook voor die andere producten zie ik voldoende mogelijkheden om waarde toe te voegen en de marges te verhogen.

 

Race naar de bodem kan dus als je daaraan zelf meewerkt, als je iets anders aanpakt (wat zeker niet altijd makkelijk is) hoef je daar echter niet in mee te gaan.

En soms is het ook gewoon een kwestie van besluiten bepaalde producten/merken dan maar niet te verkopen.

 

en je kan klagen over het model van bol/amazon/etc  maar ik ben van overtuigd dat niet meer weggaat en zelfs enkel groter wordt en uiteindelijk 90% van de markt zal zijn.

wel ben ik groot voorstander van dat er wetgeving komt die verbied dat platformen die met externe verkopers werken zelf ook nog (die) producten mogen verkopen.

en denk ook dat dat er zal komen uiteindelijk, dus een bol en amazon moet dan kiezen, of zelf producten verkopen of het aan externe verkopers overlaten

Link naar reactie
  • 0

Nog ff een update.

 

bol.com bleef mij maar spammen met dezelfde mail. Ik MOEST de retour accepteren... Ik heb diverse malen hierop dezelfde reactie gestuurd namelijk: Ik accepteer geen kapot item. Ik heb mijn verkoopaccount gesloten. Mij niet meer lastig vallen. bol.com reageerd niet inhoudelijk maar steeds standaard 'U moet retour accepteren'....

 

Uiteindelijk uit pure frustratie een stout woordje erin gezet. Na 3 werkdagen (Binnen 24 uur reageren geld alleen voor verkopers van bol.com. Niet voor bol.com zelf)

 

Vanwege het gebruik van een stout woord heb ik 40 strafpunten gekregen. Tesamen met mijn 70 strafpunten van december (Ik had gevraagd aan een zeer ongeinteresseerde chat medewerker of ik misschien een gemotiveerde medewerker mocht spreken....) is mijn winkel nu gesloten. Nouja, ik had mijn winkel 3 weken geleden zelf al dichtgegooid en gevraagd om mijn gegevens te verwijderen.....

 

Echt niveau als een kind van 3. Neehoor jij neemt geen ontslag. Ik ontsla jou! Lekker puh1

 

Uiteraard zijn er tegen mij nu wel incassomaatregelen genomen wanwege de rotte koffie.... 

 

Hoe is bol.com groot geworden????? IK MOET verplicht een KAPOT item terugnemen. Welke ik weiger. Maar ik krijg gewoon het geld van het item niet.

Maar de koffie die over de houdbaarheidsdatum is maar welke ik niet terug KON sturen vanwege, tja, onwelwillendheid van bol.com moet wel betaald worden.... (Nee mevrouw. Wij sturen u geen label op. Deze hebben wij eerder gemaild. En alle emails die ik vervolgens stuur dat ik toch echt GEEN label gehad heb worden stelselmatig genegeerd)

 

Ook nog eens van een dermate vaag bedrijf waar ik mij eerst moet registeren om de vordering te kunnen inzien...  'Accountor' ofzoiets heeft het. Kan ook een phising email zijn. Ik heb het meteen verwijderd in ieder geval. Ze krijgen geen cent meer van mij. De koffie staat hier nog steeds ingepakt en wel. Alleen zonder retourlabel....

 

Ja dit is inderdaad een behoorlijk gefrustreerd bericht. Maar bedenk wel dat hier eigenlijk al sinds dag 1 problemen had. En deze case die toch echt heel duidelijk is gewoon zo onvoorstelbaar slecht door bol.com behandeld is.  Ik kan er eigenlijk gewoon niet bij. 

 

Ik heb alle mail account van bol.com nu geblokkeerd. Ook die van 'accountor'. Ik zie de fysieke brief van de accountant wel op de mat vallen. Ik print simpelweg de laatste 5 mails uit die ik aan bol.com gestuurd heb die onbeantwoord zijn gebleven. Daarna mag het direct naar de rechter toe. Graag zelfs.

 

Iedereen die bij bol.com wil beginnen: NIET DOEN!!!!!!! Ze zijn er slechts voor hun eigen gewin. Jij als verkoper trekt ALTIJD aan het kortste eind! En zolang verkopers dat gewoon pikken (Financieel gewin boven eigenwaarde denk ik dan....) gaat bol.com ermee door. Immers makkelijk en snel geld verdienen. Gratis content toegevoerd door de concurrect en wat goed verkoopt pikken ze in. En wat minder verkoop romen ze een groot gedeelte van de winst af. Niet tevreden? Hier beleidspunten en oprotten mag je.... Als iedereen nu eens de ballen had dit niet te pikken is het snel afgelopen met bol.com

 

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, HetVaraantje zei:

bol.com bleef mij maar spammen met dezelfde mail. Ik MOEST de retour accepteren... Ik heb diverse malen hierop dezelfde reactie gestuurd namelijk: Ik accepteer geen kapot item. Ik heb mijn verkoopaccount gesloten. Mij niet meer lastig vallen. bol.com reageerd niet inhoudelijk maar steeds standaard 'U moet retour accepteren'....

 

Even de voorwaarden (geschreven of ongeschreven) van Bol.com buiten beschouwing gelaten. Wettelijk gezien moet je altijd een retour accepteren. Of het nu kapot, verrot etc is maakt niet uit.  Je mag in zo'n situatie wel een waardevermindering in rekening brengen die oploopt tot 100%. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.