Onverklaarbare daling van karma

Aanbevolen berichten

Hoi mede HL-ers,

 

Op onverklaarbare wijze is mijn karma in de laatste twee weken fors gedaald van ca. 59 naar 48. Ook op de dagen dat ik niets postte, zoals afgelopen weekend daalde mijn karma, dit keer van 52 naar 48. Ook zojuist, in het afgelopen uur ging mijn karma weer met 1 omlaag.

 

Zag dat ook Edo van Santen hiervan last had. Hij is zelfs van 58 naar 40 gedaald in twee weken.

 

Het lijkt erop dat dit een bepaalde persoon is of een paar mensen die op een of andere manier een hekel aan Edo en mij heeft gekregen. Zou het op prijs stellen als de betreffende persoon op deze post zou willen reageren.

 

Ik besef het goed de reusjes, kneusjes en dus "karma" zijn eigenlijk geintjes maar toch .. . Ik denk dat velen onder ons er toch met een schuin oog naar kijken. Per slot van rekening toont het in meer of mindere mate of jullie me waarderen of juist niet ....

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie

Zeer gewaardeeerde HL-leden,

 

Op onverklaarbare wijze is mijn karma in de laatste twee weken fors gedaald van ca. 58 naar 40. Ook op de dagen dat ik niets postte.

 

Zag dat ook Ties van der Laan hiervan last had. Hij is van 59 naar 49 gedaald in twee weken.

 

Het lijkt erop dat dit een bepaalde persoon is of een paar mensen die op een of andere manier een hekel aan Ties en mij heeft gekregen. Wie zou mij kunnen vertellen wie dat was (of wie dat zijn) en of ik wat daartegen kan doen.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Edo van Santen

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Suggestie voor HL: log wie aan wie kneusjes en reusjes geeft en stuur een alert naar de admin als er - ik zeg maar wat - door 1 persoon meer dan X keer achter elkaar aan een en dezelfde HL-er een negatieve score wordt gegeven. Dan kun je die persoon even contacteren en kijken wat er aan de hand is. Edo en Ties: vervelend voor jullie, hoop dat er snel duidelijkheid is.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Graag wil in mijn eerdere post nog even nuanceren.

 

Ik ben niet uit op een hoog karma, ik vind het leuk mijn kennis en ervaring te delen met de forumleden. De absolute hoogte van mijn karma 'zal me worst zijn', maar de daling kan ik niet relateren aan mijn recente posts en begrijp ik dus gewoon niet.

 

Kortom, ik ben nooit te oud om te leren van mijn fouten. En fouten maken, is gelukkig heel menselijk.

 

Ben oprecht benieuwd naar de reacties.

 

Edo

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Persoonlijk ervaar ik hetzelfde van 39 naar 31, nu weer 33.

In 1 week!!!

Zo vel ben ik de afgelopen week nou ook weer niet geweest ;).

Waarschijnlijk surfen er een aantal mensen rond met en aversie tegen hoge karma's.

Wel zou ik het jammer vinden als Edo en Ties hierdoor minder enthousiast gaan posten.

 

Dennis K

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Persoonlijk ervaar ik hetzelfde van 39 naar 31, nu weer 33.

In 1 week!!!

Zo vel ben ik de afgelopen week nou ook weer niet geweest ;).

Waarschijnlijk surfen er een aantal mensen rond met en aversie tegen hoge karma's.

Wel zou ik het jammer vinden als Edo en Ties hierdoor minder enthousiast gaan posten.

 

Dennis K

 

Nog meer mensen waarvan het karma ineens last heeft van inflatie ?

 

Mensen die kritisch posten, weten dat het karma schommelt, een bijna constante daling is wel vreemd, zeker als je bedenkt dat er ongetwijfeld ook wel reusjes uitgedeeld zijn.

Ik ben bang dat de kneuzer niet groot genoeg is om zich te melden.

 

Het laat zich raden wie in dit geval de grootste kneus is.....

Link naar reactie

en de kneus die nu al die 'kneusjes' uitdeelt vind zichzelf waarschijnlijk momenteel helemaal geweldig omdat deze post is geopend.... Als je er waarschijnlijk niet op gereageerd had was het vanzelf over gewaaid, vaak net als met kinderen!!!

 

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie

.... Als je er waarschijnlijk niet op gereageerd had was het vanzelf over gewaaid, vaak net als met kinderen!!!

 

 

Dat is waar, kan ik uit ervaring zeggen ;D

 

Maar, wellicht is er iets anders aan de hand, of hebben we (collectief) op zere tenen getrapt, en dat probeer ik te achterhalen.

 

Ik blijf benieuwd!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Iedereen kan reus/kneus geven.

 

Nou ik ben nun ingelogd als gs333, maar kan geen kneus geven hoor? Of misschien pas alleen als een eerste bericht geplaatst is!

 

Nee ook niet, moet ik eerst iets aan zetten of zo? Of misschien pas als je een reusje krijgt?:-)

 

Perry alias gs333

Link naar reactie

Mijn karma stijgt alleen maar om onverklaarbare redenen ;D

 

Op zich heeft het forum geen mogelijkheid om te laten zien wie reust/kneust maar het is wel uit de log bestanden van de webserver te halen. Kunnen we dat niet even doen voor VCC en Ties. Als het meerdere mensen zijn gebeurt er gewoon niets en als het 1 persoon is sturen we die persoon een PM met het vriendelijke verzoek toelichting te geven op de kneuzen.

Link naar reactie

Dit topic heeft een beetje een onwetenschappelijke titel: als je niet weet waarom je karma daalt maakt dat het nog niet onverklaarbaar.

 

Misschien is het toch een beetje naïef om te veronderstellen dat als je jezelf helemaal geweldig (of zelfs prominent ;-)) vindt anderen dat automatisch ook vinden. Waar sommigen arro(w)gantie openlijk "afstraffen" (ik noem geen namen) kiezen anderen misschien voor een wat implicietere aanpak en drukken op "kneus".

Je kunt niet een community inrennen, als een bezetene in no time meer dan 1000 posts neerzetten (waarvan een groot aantal niet meer dan van de strekking "wat goed dat je dit post!", "wat leuk!"), wat je nodig hebt voor je nieuwe onderneming hier grotendeels vandaan trekken en dan verwachten dat iederéén dat charmant vindt. Je vergeet draagvlak te creëren binnen een community op zo'n manier. Mensen met een wat minder grote bek zullen niet terugblazen maar stilletjes op "kneus" klikken en hopen dat iemand het op een gegeven ogenblik gaat snappen waarom hij niet het populairste jongetje van de klas is...

 

Ik vind eerlijk gezegd de karmakeldering van Edo dus niet zo verwonderlijk-- van Ties zou ik het niet weten, eigenlijk. Mensen zijn gecompliceerd, je kunt niet altijd weten waarmee je een "vijand" maakt.

 

Ik zie dat de karma's al weer op peil zijn, maar wilde de gelegenheid wel aangrijpen om mijn 'theorie' te delen. Het had toch een signaalfunctie vermoed ik.

 

Sterkte, heren!

 

 

Link naar reactie

Mijn karma stijgt alleen maar om onverklaarbare redenen ;D

 

Op zich heeft het forum geen mogelijkheid om te laten zien wie reust/kneust maar het is wel uit de log bestanden van de webserver te halen. Kunnen we dat niet even doen voor VCC en Ties. Als het meerdere mensen zijn gebeurt er gewoon niets en als het 1 persoon is sturen we die persoon een PM met het vriendelijke verzoek toelichting te geven op de kneuzen.

 

Nou Willemj, daar ben ik het niet mee eens en hiero een kneus! :o

 

Je kunt het niet maken om een karmasysteem in het leven te roepen, de bedoeling duidelijk te maken, en dan vervolgens als MOD aan de hoogte van een karma gaan sleutelen en ook nog eens het hele idee van anonimiteit in de vuilnisbak gooien.

 

Groeten van Mira

Link naar reactie

Nou Willemj, daar ben ik het niet mee eens en hiero een kneus! :o

 

Je kunt het niet maken om een karmasysteem in het leven te roepen, de bedoeling duidelijk te maken, en dan vervolgens als MOD aan de hoogte van een karma gaan sleutelen en ook nog eens het hele idee van anonimiteit in de vuilnisbak gooien.

 

Huh? Wie heeft het over het sleutelen aan karma? Het enige wat er soms aan gesleuteld wordt door mij, en voor zover ik weet door andere mods, is dat flink negatieve karmas weer op 0 gezet worden. Verder niets.

 

Ook heb ik het niet over de anonimiteit in de vuilnisbak gooien maar in het specifieke geval dat 1 persoon er een hobby van maakt iemand te kneuzen hem via PM te vragen om een toelichting. De informatie over kneuzen is in principe al beschikbaar (je bent wel erg naief als je denkt dat je gedrag anoniem is op een website) Het gaat dus om het doorbreken van de waan van anonimiteit van 1 persoon die het reus/kneus systeem misbruikt (of een vreemde hobby heeft of zich echt stoort aan de berichten maar te verlegen is om het te vertellen)

Link naar reactie

Nou, aangezien Edo en Ties weer terug zijn op hun oude niveau neem ik aan dat dit door een Mod is gedaan, ik kan het natuurlijk mis hebben.

 

Dat het naïef is om te denken dat je anoniem bent prima. Als echter dat afspraak is dat je niet hoeft uit te leggen waarom je een reus of een kneus geeft, dan moet je je ook aan die afspraak houden.

 

Ik geef regelmatig een reus of een kneus, bijvoorbeeld omdat ik me stoor vanwege non-inhoudelijke zelfprofilering of omdat iemand een ander wat mij betreft onterecht afzeikt. Ik leg dit vaak niet uit. Maakt dat mij tot een misbruiker?

Link naar reactie

Nou, aangezien Edo en Ties weer terug zijn op hun oude niveau neem ik aan dat dit door een Mod is gedaan, ik kan het natuurlijk mis hebben.

Ik denk dat je het mis hebt en bezoekers hun 'medeleven' aan VCC en Ties hebben getoond door een reus te geven.

 

Waarom zou iemand reuzen of kneuzen uitdelen om een andere reden dan dat hij of zij zich echt stoort?

Het zal je nog verbazen ;) Er zijn gevallen geweest van personen met een te gevoelig scheenbeen die continue een persoon kneuzen gaven. Vraag me niet naar de motivatie van die mensen, snap het ook niet.

 

Ik geef regelmatig een reus of een kneus, bijvoorbeeld omdat ik me stoor vanwege non-inhoudelijke zelfprofilering of omdat iemand een ander wat mij betreft onterecht afzeikt. Ik leg dit vaak niet uit. Maakt dat mij tot een misbruiker?

Nee absoluut niet, helemaal het idee van het reus/kneus systeem.

Link naar reactie

zal het niet een zoekmachine geweest zijn die alle links afging. ;D grapje hoor. ;)

ik persoonlijk zou het handig vinden als er te zien zou zijn bij welke bericht de kneus/reus is gegeven, want dan weet je ook waarom je het slecht/goed heb gedaan.

wel jammer dat er mensen zijn die steeds een kneus geeft, het hoort een leuk extraatje te zijn maar sommigen misbruiken het blijkbaar wel....

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.