• 0

idee over een app

Beste forum leden

Goedendag beste leden, ik ben mike, ben 19 jaar en heb 1.5 jaar een eigen bedrijf. Begin deze maand zat ik in de kroeg en zat wat te babbelen met bekende mensen waar plotsling een geweldig idee ontstond bij mijzelf. Ik ga regelmatig naar festivals (momenteel niet natuurlijk) en kreeg een super goed idee wat betreft een app voor festivals en kroegen. Nu heb ik al wat marktonderzoek gedaan naar zo’n app en weet dat er al iets bestaat in de vorm van de app maar nog niet zo uitgebreid als ik het in mijn hoofd heb. Nu is mijn vraag, mag je een app maken die voor een gedeelte al bestaat maar je wilt een eigen app ontwikkelen die uitgebreider en makkelijker is.

Met vriendelijke groet,

mike

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je mag een app niet bit voor bit kopiëren.

 

Je mag het uiterlijk van een app niet letterlijk kopiëren.

 

Je mag over het algemeen wel een app maken die ruwweg hetzelfde doet als een andere app, zolang je je eigen code en je eigen ontwerp gebruikt. Facebook had van Whatsapp geen toestemming nodig (of omgekeerd, ik weet niet wie er het eerst was) om een chat-app te maken.

Je mag bijvoorbeeld niet een app maken met de Angry Bird-figuurtjes (ook al zou je het uiterlijk een beetje veranderen), maar turn-based artillery games bestaan natuurlijk al heel lang en een eigen variant mag je best maken.

In sommige gevallen kun je te maken hebben met octrooien op software.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.