• 0

Ondanks registratie "Bel mij niet" word ik sinds KVK inschrijving kapot gebeld

Het begint nu toch aardig irritant te worden. Mijn nummer staat al zeker een jaar in het bel mij niet register maar sinds de inschrijving bij de KVK wordt ik elke dag zeker 5-8 gebeld door allerlei nummers door heel Nederland.

1 keer heb ik opgenomen was het 1 of andere energie iets, elke keer wanneer ik vroeg hoe ze aan mijn nummer kwamen kreeg ik een bijdehand antwoord als "Ik begrijp niet waar u het over heeft meneer". Kan ik hier nog wat tegen doen?

Heb net mijn Telefoonnummer uit het KVK register laten halen maar ben bang dat het al te laat is.

Gr.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1
21 minuten geleden, Toro80 zei:

1 keer heb ik opgenomen was het 1 of andere energie iets, elke keer wanneer ik vroeg hoe ze aan mijn nummer kwamen kreeg ik een bijdehand antwoord als "Ik begrijp niet waar u het over heeft meneer". Kan ik hier nog wat tegen doen?

 

Je kunt ze een mailtje sturen met een verzoek tot inzake in de persoonsgegevens en doelstellingen van die gegevens overeenkomstig de AVG. Zie dit concept:

 

Quote

Geachte heer, mevrouw,

 

Uw organisatie heeft vandaag telefonisch contact met mij opgenomen inzake dienstverlening rondom energie.

 

Uw organisatie beschikt over persoonsgegevens van mij. Ik wil bij deze graag inzage in alle gegevens die u over mij heeft.

 

Daarnaast vraag ik u aan mij te laten weten:

  • Wat het doel is van het gebruik van mijn gegevens.
  • Aan wie u de gegevens eventueel heeft verstrekt.
  • Welke passende waarborgen voor doorgifte u heeft getroffen als u deze gegevens heeft doorgegeven aan een ander land of aan een internationale organisatie.
  • Wat de herkomst is van de gegevens
  • Hoe lang u de gegevens naar verwachting opslaat.
  • Is er sprake is van geautomatiseerde besluitvorming, waaronder profilering. In dat geval wil ik graag weten wat de onderliggende logica hiervan is. Wat is uw belang en wat zijn de verwachte gevolgen van deze geautomatiseerde besluitvorming voor mij?

 

Maar ik verklap je alvast :  ze gaan in eerste instantie ontkennen dat ze je gebeld hebben en ontkennen dat ze je persoonsgegevens hebben. En ga je dan verder zeuren - of melden dat je duidelijke telefoonlogs en/of opnames van het gesprek hebt,  dan willen ze nog wel eens een dreigende toon aanslaan. Zo wilde 1 belbureau wel even 's-avonds bij mij langs komen met een paar collega's om "zaken op te helderen:winking-face-with-tongue:

 

 

Quote

Heb net mijn Telefoonnummer uit het KVK register laten halen maar ben bang dat het al te laat is.

 

Ik neem aan dat je  wel door prospect gevonden wilt worden, dus vroeg of laat zet je een telefoonnummer op een website en wordt dat geoogst in een volgend belbestand. 

 

Hoe dan ook : rete-irritant, zeker als hte 5-8 x per dag gebeurt.  

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Ik heb voor een paar euro in de maand een Dubline-account. Da’s een voip-nummer dat je gewoon als app  op je smartphone kunt hebben staan. Daarmee ook geregistreerd bij de KVK en op mijn website. Als ik op dat nummer anoniem gebeld wordt neem ik niet op. Ze spreken nooot iets in, dus dat leidt tot een hoop rust.

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
  • 0

Ik wordt regelmatig gebeld door schimmige lieden die mij weten te vertellen dat mijn energiecontracten goedkoper kunnen. En dat terwijl mijn telefoonnummer in het register staat en ik helemaal geen energiecontracten heb. Helaas bellen deze lui niet met een afgeschermd nummer, dus niet opnemen helpt  ook niet.  

Link naar reactie
  • 0

Die telemarketingbureaus veranderen steeds van naam en nummer. Bovendien besteden ze onderling veel uit. Vaak zijn het Nederlands-sprekers die vanuit Turkije bellen, waar de basis loonkosten lekker laag zijn. Je hebt dus geen idee met wie je eigenlijk te maken hebt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 14-7-2020 om 14:21, Norbert Bakker zei:

 

Je kunt ze een mailtje sturen met een verzoek tot inzake in de persoonsgegevens en doelstellingen van die gegevens overeenkomstig de AVG. Zie dit concept:

 

 

Maar ik verklap je alvast :  ze gaan in eerste instantie ontkennen dat ze je gebeld hebben en ontkennen dat ze je persoonsgegevens hebben. En ga je dan verder zeuren - of melden dat je duidelijke telefoonlogs en/of opnames van het gesprek hebt,  dan willen ze nog wel eens een dreigende toon aanslaan. Zo wilde 1 belbureau wel even 's-avonds bij mij langs komen met een paar collega's om "zaken op te helderen:winking-face-with-tongue:

 

 

 

Ik neem aan dat je  wel door prospect gevonden wilt worden, dus vroeg of laat zet je een telefoonnummer op een website en wordt dat geoogst in een volgend belbestand. 

 

Hoe dan ook : rete-irritant, zeker als hte 5-8 x per dag gebeurt.  

 

Met andere woorden, in praktijk kan je er dus niets aan doen.. En ze mogen langs komen, graag zelfs!!!

Hoe trouwens niet door een prospect gevonden te worden, ik benader of zelf mijn klanten of ze komen bij mij terecht via SEO en klantenservice gaat via een ticket system.

 

Op 14-7-2020 om 16:59, insparcom zei:

Ik heb voor een paar euro in de maand een Dubline-account. Da’s een voip-nummer dat je gewoon als app  op je smartphone kunt hebben staan. Daarmee ook geregistreerd bij de KVK en op mijn website. Als ik op dat nummer anoniem gebeld wordt neem ik niet op. Ze spreken nooot iets in, dus dat leidt tot een hoop rust.

Zoals Bert. al zegt, ze bellen nooit anoniem, steeds met zichtbare nummers door het hele land.

Link naar reactie
  • 0

Dat is toch zo goed als anoniem?

 

Er zijn enkele groepen die voortdurend ondernemend Nederland afbellen in de hoop dat iemand alsnog gestrikt kan worden. Daar betalen energiemaatschappijen namelijk een flinke premie voor. Dus dit blijft bestaan totdat de nieuwe Telecommunicatiewet telemarketing (cold calling) op consumenten en zzpers verbiedt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
37 minuten geleden, Toro80 zei:

Even een korte update, sinds ik mijn nummer uit het KvK register heb laten verwijderen en zij het verwerkt heb geen enkel telefoontje meer, wat een rust maar toch wel zwaar klote dat het zo geregeld is.

Het was veel verstandiger geweest om helemaal geen telefoonnummer in het handelsregister te vermelden. De Handelsregisterwet verbiedt dat in het geheel niet.

Men moet weliswaar ten alle tijden bereikbaar en traceerbaar zijn - voor de schuldeisers - maar daar voegt een zeer volatiel of ongebruikt telefoonnummer helemaal niets aan toe.

Helaas zijn er nog legio desksmedewerkers van de Kamer van Koophandel die menen dat een telefoonnummer een verplicht onderdeel vormt voor de registratie.

 

Wie zo graag een genereus aanbod wil doen, doet dat maar schriftelijk per brief.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Cosara zei:

Helaas zijn er nog legio desksmedewerkers van de Kamer van Koophandel die menen dat een telefoonnummer een verplicht onderdeel vormt voor de registratie.

Dit werd mij dus ook "verplicht" ik zag de bui al hangen maar kreeg idd het excuus dat ik bereikbaar moet zijn en de beste meneer bleef er op hameren aangezien ik helemaal geen telefoonnummer wilde opgeven.

Mochten ze er over blijven zeiken, beste is gewoon een gratis lebara simkaartje mja dat is achteraf.

Link naar reactie
  • 0
27 minuten geleden, Toro80 zei:
1 uur geleden, Cosara zei:

Helaas zijn er nog legio desksmedewerkers van de Kamer van Koophandel die menen dat een telefoonnummer een verplicht onderdeel vormt voor de registratie.

Dit werd mij dus ook "verplicht" ik zag de bui al hangen maar kreeg idd het excuus dat ik bereikbaar moet zijn en de beste meneer bleef er op hameren aangezien ik helemaal geen telefoonnummer wilde opgeven.

Verwijs maar naar:

Artikel 10 van de Handelsregisterwet:

 

1 In het handelsregister worden over degene aan wie een onderneming toebehoort, indien deze een rechtspersoon is, de in artikel 12 genoemde gegevens opgenomen.

2 In het handelsregister worden over degene aan wie een onderneming toebehoort, indien deze een natuurlijke persoon is, opgenomen:

a. het burgerservicenummer, bedoeld in artikel 1, onderdeel b, van de Wet algemene bepalingen burgerservicenummer, het geslacht, de geboorteplaats en het geboorteland;

b. de naam;

c. het adres;

d. de geboortedatum;

e. de datum van overlijden.

3 In het handelsregister worden over degene aan wie een onderneming toebehoort, die geen rechtspersoon en geen natuurlijke persoon is, opgenomen:

a. een door de Kamer toegekend uniek nummer;

b. de naam;

c. de datum van aanvang, voortzetting of beëindiging;

d. de rechtsvorm;

e. de leden, maten of vennoten, met uitzondering van de commanditaire vennoten, en:

1°. indien deze natuurlijke personen zijn,

– het burgerservicenummer, bedoeld in artikel 1, onderdeel b, van de Wet algemene bepalingen burgerservicenummer, het geslacht, de geboorteplaats en het geboorteland,

– de naam,

– het adres,

– de geboortedatum,

– de datum van overlijden;

2°. indien deze geen natuurlijke personen zijn,

– een door een kamer toegekend uniek nummer;

– de naam;

– de rechtsvorm en de statutaire zetel,

– de datum van aanvang of beëindiging.

 

... dus vergeet het telefoonnummer en het e-mail adres maar. 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.