• 0

Door de bomen het bos niet meer zien

Hi Ondernemers,

 

Ik heb de afgelopen 2 jaar veel bedrijven proberen op te zetten.

 

Ik begon met dropshipping, daarna verkopen op bol, affiliate marketing en daarna het maken van websites.

Op een gegeven moment vroeg ik me af waarom ik er niet in sloeg ergens een succes van te maken.

Ik kwam tot de conclusie dat ik bij elke tegenslag een ander concept zocht. Dit is natuurlijk geen ondernemen!

 

Na een tijdje niks te hebben gedaan merk ik dat ik toch wil streven naar wat beters en mezelf ook hierin wil ontwikkelen.

Ik vind het erg lastig om voor mezelf in te schatten wat ik het liefst wil gaan doen en wat het meest haalbaar is.

Vaak wanneer ik ergens mee begin, neig ik er toch vaak naar om weer te switchen wanneer het lastig wordt.

 

Verder is mijn probleem dat ik veelste veel dingen interessant vindt en heel erg leergierig ben.

Eingelijk wil ik alles wel leren en me overal in verdiepen.

 

Heeft iemand dit zelf ook meegemaakt en hoe ging je hiermee om?

 

Ik hoop dat jullie inzichten mij kunnen helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
5 uur geleden, Daan D zei:

Ik kwam tot de conclusie dat ik bij elke tegenslag een ander concept zocht. Dit is natuurlijk geen ondernemen!

 

Hmm...daar ben ik niet zo zeker van. Op zich is ondernemen namelijk wel een hoop dingen uitproberen en kijken wat werkt. Het ligt er alleen aan wat je precies als 'tegenslag' benoemt of ervaart. Waar hebben we het dan over?

Dan is het natuurlijk nog de vraag of zo'n tegenslag extern is (het komt van buitenaf, waar je verder weinig invloed op hebt) of intern (waar je zelf wat aan kunt sturen). En je moet dan wel in staat zijn om te herkennen OF iets intern of extern is. En als het intern is, moet je kunnen zien of dat een algemeen gebrek (je bent bijvoorbeeld beroerd met administratie, fiscale zaken of communicatie) is of heel specifiek voor de bedrijfstak waar je in opereert (je hebt vooral te maken met heel kleine transacties, of veel particuliere klanten, etc). Zonder meer te weten over waarom het in het verleden 'mis' ging, kun je eigenlijk niet wéér iets beginnen als je dan vervolgens wéér tegen dezelfde dingen aan loopt.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
16 uur geleden, Daan D zei:

Ik begon met dropshipping, daarna verkopen op bol, affiliate marketing en daarna het maken van websites.

 

Volg je instructies van andere ondernemers (coaches, goeroes) of bedenk je zelf wat het volgende avontuur wordt? Heel veel mensen worden nu gek gemaakt met fake it till you make it opzetjes van passief inkomen-praatjesmakers, maar het meest succesvolle verdienmodel is vooral jouw wijsheid aan andere wannabees te verkopen - zo lijkt het wel.

 

Echte kansen drijven niet aan de oppervlak; daarvoor moet je dieper duiken. Proteïnedrankjes, energy bars, dropship prullaria, pistachenootjes: ze komen hier regelmatig voorbij. Mijn advies zou zijn: kies voor een vak waar je echte interesse ligt, bekwaam je en verdiep je in de markt, dan volgen de echte kanshebbende ideeën vanzelf.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Daan,

 

Ik bedoel onderstaande niet vervelend, maar het is iets wat sinds 2017/2018 steeds wer terugkeert. 

 

Dropshippers, Bol-verkopers e.d.  ondernemen vaak als éénpitter vanaf de eigen zolderkamer en leunen vaak op een platform, handelen  zonder grote risico's en  hopen op een gouden vondst. Ik vergelijk het een beetje met goudzoeken. Het benodigde startkapitaal is nihil, het risico beperkt én er zit vaak bij aanvang geen strategie verbonden. Het zijn vooral veel gelukszoekers binnen deze 'nieuwe vorm' van marketing. 1000-en proberen het en noemen zich ondernemer, slechts enkelen blijken echt over ondernemersvaardigheden te beschikken.

 

Het is vast leuk om te kunnen zeggen dat je ondernemer bent, maar vraag jezelf eens af waar je echt goed in bent, wat je toegevoegde waarde is en hoe je dit kunt vermarkten.

 

Hopelijk kom je er dan achter dat je meer kunt dan Chinese 'rommel' importeren en andere goedkope producten slijten aan onwetende particulieren.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.