• 0

onterecht in KVK register

Ik was stat. directeur bij een Nederlands BV met een Engelse moedermij. Door reorganisatie 6 maanden geleden ontslagen.

Ik sta echter nog steeds als directeur in KVK genoteerd. 

Ik heb het bedrijf 6 maanden geleden per email geïnformeerd dat het hun geld gaat kosten als ze dit niet corrigeren.

Ze hebben email bevestigd en zouden actie nemen, is tot op de dag van vandaag niet gebeurd.

Nu wil ik eigenlijk wel kosten in rekening brengen. 

Mijn vragen aan het forum is, heeft er iemand ervaring mee?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
15 minuten geleden, Frakopa zei:

Ik was stat. directeur bij een Nederlands BV met een Engelse moedermij. Door reorganisatie 6 maanden geleden ontslagen. Ik sta echter nog steeds als directeur in KVK genoteerd. 

Een reorganisatie vindt meestal niet plaats omdat de zaken zo goed gaan.

Ik neem aan  dat u als directeur bestuurlijke taken heeft uitgevoerd ... als dan, is het voor u te hopen dat er tussentijds niets nadelig is gebeurt of nog staat te gebeuren.

De aansprakelijkheid van een ex-bestuurder van een rechtspersoon eindigt namelijk niet automatisch na uittreding, ontslag,  ontslagneming of decharge, maar pas nadat hij als bestuurder uit het Handelsregister is uitgeschreven.

 

15 minuten geleden, Frakopa zei:

Nu wil ik eigenlijk wel kosten in rekening brengen. 

Mijn vragen aan het forum is, heeft er iemand ervaring mee?

Geen ervaring omtrent de kosten ... maar het is wel zaak de aanpassing in het Handelsregister snel en definitief te regelen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Beste Frakopa,

 

Allereerst welkom op Higherlevel

 

27 minuten geleden, Frakopa zei:

Ik sta echter nog steeds als directeur in KVK genoteerd. 

Ik heb het bedrijf 6 maanden geleden per email geïnformeerd dat het hun geld gaat kosten als ze dit niet corrigeren.

 

Lang verhaal kort: je had er verstandiger aan gedaan om jezelf 6 maanden geleden uit te schrijven als bestuurder bij de KvK.  En ik raad je sterk aan omdat nu alsnog te doen 

 

Quote

Nu wil ik eigenlijk wel kosten in rekening brengen. Mijn vragen aan het forum is, heeft er iemand ervaring mee?

 

Ervaring mee.  Avies: niet doen, heilloze discussie. Ja je hebt risico gelopen, maar nee dat valt niet te kwantificeren en maar je "had" jezelf ook kunnen uitschrijven. Niet te lang stil bij blijven staan: uitschrijven en op naar nieuwe avonturen. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
48 minuten geleden, Rik · zei:

Wel het bedrijf vooraf op de hoogte brengen van jouw uitschrijving als bestuurder.

 

Normaliter: ja.

Maar als het bedrijf jou 6 maanden geleden als bestuurder heeft ontslagen en jou dus al lang had moeten uitschrijven én je ze daar 6 maanden geleden al op hebt gewezen: nee :winking-face:

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
54 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Normaliter: ja.

Maar als het bedrijf jou 6 maanden geleden als bestuurder heeft ontslagen en jou dus al lang had moeten uitschrijven én je ze daar 6 maanden geleden al op hebt gewezen: nee :winking-face:

Ok. Prima. Maar het is wel zo handig gewoon even een berichtje naar het bedrijf te sturen om ze te laten weten dat er inmiddels geen bestuurder meer ingeschreven staat. Of wordt dat automatisch door de KvK gedaan?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.