loading
Ga naar inhoud
Jasmijn12
Verberg

Word ik aangemerkt als zelfstandige?

vraag

Beste leden,

Ik heb niet heel veel verstand van deze zaken maar heb wel een vraag, waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen.

Ik heb een onderneming (X) waar ik 100% van de aandelen bezit. Mijn onderneming heeft voor ongeveer 98% aandelen in een andere onderneming (A). Ik ben neem ik aan (zoals vastgesteld in de KvK) geen bestuurder van onderneming A.

Echter, ik ben wel in loondienst bij BV A. Ik ontvang geen inkomsten/winst uit BV X.

Nu is mijn vraag of ik in dat geval wordt gezien als zelfstandige of dat ik in dat geval wordt gezien als een werknemer die inkomen ontvangt uit loondienst?

Omdat ik een woning wil huren is het belangrijk om te vermelden of ik nou in dit geval zelfstandige ben of in loondienst ben.

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

Beste Jasmijn, allereerst welkom op Higherlevel.

Met een belang van 98% ben je vrijwel zeker geen werknemer voor de sociale verzekeringswetten, ook al ben je in naam geen bestuurder. 

Wat is of was het doel van deze ietwat vreemd aandoende constructie?

Ik help ondernemers aan betaalbare en betrouwbare verzekeringen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen. Vragen of offerte? ☛  contact

Werkgever en op zoek naar een goede en betaalbare verzuimverzekering voor je personeel ? ☛ www.verzuimverzekerd.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Beste Norbert,

Bedankt voor je reactie!

Deze constructie is eigenlijk in de loop van de tijd ontstaan. De reden dat ik op de loonlijst van BV A sta is omdat er bij BV X geen werkzaamheden plaatsvinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis