• 0

Financial lease, holding of verschillende werkmaatschappijen

Beste,

 

Ik lees wisselende berichten over het Financial leasen van een auto in Een holding of in een werkmaatschappij. Vandaar de volgende vragen. 
 

ik ben 100% aandeelhouder in mijn holding. Daaronder zitten een aantal bv’s . 
 

Bv 1 stort management fee naar de holding. hiervan ben ik 51% eigenaar 
bv 2 is leeg, deze verzorgd food op festivals en draait nu niet. Hiervan ben ik 33% eigenaar 
bv 3 draait wel alleen er word geen winst gedraaid en ook geen managment fee uitgekeerd. Hiervan ben ik 49% eigenaar. 
 

daarbuiten heb ik nog een eenmanszaak die heeft zijn urencriterium gehaald en ik ga de diensten nu vanuit de holding factureren. Deze diensten zijn btw vrijgesteld. 
 

mijn vraag is of ik in mijn holding een auto kan lease en voor alle drie de bv’s kan gebruiken? 

Is dit dan nog wel zakelijk en hoe moet ik dit declareren? Ik heb het gevoel alsof mijn boekhouder mij dit fout uitlegt want hij

benoemd dat dit wel gewoon kan. 

 

Bedankt! 
Groeten,

Roy 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De auto is gewoon van de holding. Die holding kan de auto toch gewoon ter beschikking stellen aan de andere bv's? Je rekent dan gewoon een huurprijs bijvoorbeeld of en kilometerprijs. Dat is voor de holding dan omzet en voor de bv's kosten. Kijk wel goed naar het leasecontract of en, zo ja, hoeveel je zakelijk mag rijden.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.