• 0

Samples importeren uit China

Zoals de titel zegt, ik wil samples bestellen met ongeveer een waarde van 130 euro. De verkoper zegt het per luchtvracht te willen versturen en dat zal dan 72 euro kosten.

Voor samples vind ik dit best een hoog bedrag. Weet iemand of er goedkopere verzendmanieren zijn? Of is het slimmer om i.p.v. samples een kleine test order te plaatsen en dus van elk product een aantal te bestellen zodat ik meer uit de verzendkosten haal. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Voor Eur 72 sta je heb je een retour Groningen -Maastricht met een tank benzine. Ik vind die Eur 72 wel meevallen aangezien je het vanaf de andere kant van de wereld hier heen haalt.

www.santova.eu

 

Innovatieve oplossingen. Eindeloze mogelijkheden.

 

Link naar reactie
  • 0
28 minuten geleden, Peter M zei:

Voor Eur 72 sta je heb je een retour Groningen -Maastricht met een tank benzine. Ik vind die Eur 72 wel meevallen aangezien je het vanaf de andere kant van de wereld hier heen haalt.

Klopt maar het gaat hier om samples. Ik  vind de hoogte van de verzendkosten hoog vergeleken met de waarde van de bestelling. Daarnaast weet ik niet hoe de kwaliteit gaan zijn en of ik überhaupt verdere zaken wil doen met deze verkoper. 

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Nougat zei:

Klopt maar het gaat hier om samples. Ik  vind de hoogte van de verzendkosten hoog vergeleken met de waarde van de bestelling. Daarnaast weet ik niet hoe de kwaliteit gaan zijn en of ik überhaupt verdere zaken wil doen met deze verkoper. 

 

Daarom bestel je toch samples? Om vast te stellen of je zaken wil doen met deze verkoper. :upside-down-face:

 

Je kan ze ook per langzame post laten verzenden. Dat is veel goedkoper, maar duurt een maand of twee.

 

Een andere manier om portokosten te besparen is door ter plekke de kwaliteit te beoordelen. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Die Chinees word waarschijnlijk overspoeld door Jan en Alleman die samples willen bestellen en waarvan hij nooit meer iets hoort. Wat een nette vraag is en wat gebruikelijk is is dat hij je de aanschaf kosten voor de samples crediteert als je met een vervolg order aankomt. Luchtvracht kosten gaat hij niet over, dat is een ander bedrijf. En vanuit hier luchtvracht regelen is duurder dan vanuit China.

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, Fincalife zei:

Daarbij is er altijd een risico verbonden aan samples bestellen van een fabrikant die je [ nog ] niet kent. 

Zoals Twabla ook al schreef, Hoezo, daarvoor bestel je toch een sample?

 

Als TS trouwens 130 Euro betaalt (wat niet eens duidelijk is want hij schrijft alleen dat de producten een waarde  hebben van 130 Euro)  kun je het nog nauwelijks een "sample", dan is het gewoon een kleine zending. Monsters zijn doorgaans gratis,

21 uur geleden, Nougat zei:

Of is het slimmer om i.p.v. samples een kleine test order te plaatsen en dus van elk product een aantal te bestellen zodat ik meer uit de verzendkosten haal. 

Aangezien je blijkbaar betaalt voor de samples ontgaat me het verschil.  

 

En als je echt 130 Euro aan samples krijgt en alleen een bijdrage betaalt aan de verzendkosten heb je verder weinig te klagen over de hoogte daarvan.

Link naar reactie
  • 0
27 minuten geleden, Bert. zei:

Als TS trouwens 130 Euro betaalt (wat niet eens duidelijk is want hij schrijft alleen dat de producten een waarde  hebben van 130 Euro)  kun je het nog nauwelijks een "sample", dan is het gewoon een kleine zending. Monsters zijn doorgaans gratis,

Aangezien je blijkbaar betaalt voor de samples ontgaat me het verschil.  

 

Markilanoz heeft gelijk als hij zegt dat Jan en alleman monsters bestelt en dan niks meer van zich laat horen. Om dit soort "koopjesjagers" eruit te filteren, moet je voor monsters zelfs vaak meer betalen dan wanneer je een normale order plaatst. Bovendien is niet alles in China zo goedkoop dat ze iedereen zomaar gratis monsters kunnen aanbieden. Als ik voor een klant bv monsters van mobiele airco's van USD 115,- per stuk nodig heb, zullen ze die echt niet gratis aanbieden. 

 

Verder: verzendkosten hebben niets met de waarde van de inhoud van een pakket te maken (tenzij je de zending extra verzekert). De verzendkosten worden vastgesteld aan de hand van het gewicht en het formaat van het pakket. Als je een kleine testorder zou plaatsen hangt het weer van het gewicht en volume van de zending af wat de verzendkosten zullen zijn. Of je daarmee wat spaart is dan nog de vraag.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.