• 0

Gebeld door bouw&verbouw

Beste lezers,

 

Sinds 11 dagen sta ik KvK ingeschreven. Nu ben ik gister gebeld door een kerel van bouwenverbouw.nl

Hij  legde van alles uit om mijn bedrijf te promoten op hun site. Ik zag later op internet dat dit pure oplichting is. Ik heb ook al een factuur gehad van 253 ex btw. Ik heb de beste man duidelijk gemaakt dat ik eerst wil kijken of ik het wat vind. Ik had 14 dagen bedenk tijd, dit blijkt dus al niet te klopen aangezien  ik binnen 14 dagen moet betalen.  

Is er iemand die mij hiermee kan helpen, en hoe ik dit op kan lossen. Mailen en bellen haalt niets uit er word niet op gereageerd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op HL

Helaas staan er op dit forum meer ervaringen zoals deze gebundeld,  die kun je opzoeken voor allerlei tips. Ook kun je melding maken bij de fraudehelpdesk, in ieder geval niet betalen en je niet bang laten maken!

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Ben je één keer gebeld of hebben ze je na het eerste initiële telefoontje nog een keer gebeld? Heb je wat getekend?

 

Volgens hun eigen voorwaarden is één telefoontje niet voldoende voor het totstandkoming van de overeenkomst:

Quote

Artikel 4. Totstandkoming Advertentieovereenkomst

 

4.1 Een Advertentieovereenkomst komt tot stand op het moment dat:


indien een opdracht tot plaatsing van een Advertentie telefonisch wordt verleend:


Adverteerder, na de initieel telefonisch verstrekte opdracht tot plaatsing van een Advertentie, in een aansluitend bevestigingsgesprek nogmaals telefonisch akkoord voor uitvoering van deze opdracht geeft, welk gesprek, met toestemming van Adverteerder, als bewijs van opdrachtverstrekking als geluidsopname digitaal wordt opgenomen en opgeslagen.


indien een opdracht tot plaatsing van een Advertentie schriftelijk wordt verleend:


Adverteerder een bestelformulier heeft ingevuld en opgestuurd middels e-mail, website, post of fax en de ontvangst en acceptatie van het bestelformulier en daarmee de opdracht door Sitecompany telefonisch dan wel per e-mail aan Adverteerder is bevestigd.

 

https://www.bouwenverbouw.nl/voorwaarden/

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dat aansluitend bevestigingsgesprek vindt meteen plaats na het verkoopgesprek (opgenomen). Wat in het verkoopgesprek (niet opgenomen)  gezegd en beloofd is, heeft gering belang in vergelijking met wat in het bevestigingsgesprek 'overeen gekomen' is. Het is de klassieke truc die we hier al jaren in verschillende gedaantes zien terug komen om onachtzame ondernemers te strikken in een overeenkomst die ze eigenlijk niet willen.

 

Wat Rik schetst is allemaal al gebeurd.

 

Die 14 dagen bedenktijd zijn wellicht genoemd in het voorafgaand verkoopgesprek, maar dat kan niemand bewijzen. In het bevestigingsgesprek waarschijnlijk niet, ook niet door Van Ettekoven. Die kan een geluidsopname opvragen.

 

Ik vermoed dat Bouwenverbouw.nl een oude bekende van dit forum is. Zoeken we uit....

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

BouwenVerbouw is een initiatief van Sitecompany in Alkmaar, het zusterbedrijf van de oude bekende MediaTrend Publicaties in Alkmaar.

 

MediaTrend past deze verkooptruc al jaren toe, ik zou bijna zeggen generaties. Aanvankelijk voor Bedrijvenpagina.nl - zie topic. Als ik de naam van de directeur of marketingmanager nou even noem, liggen er binnen enkele dagen weer mailtjes in mijn mailbox: "Laat mij erbuiten svp." Sitecompany beheert talloze online gidsen die gevuld worden met informatie van ondernemers die 'gestrikt' worden door de callcenters van deze groep.

 

Uit die callcenters is ook Streya (MijnDienstverlener - zie topic) ooit ontstaan, dat in een tijdsbestek van anderhalf jaar meer dan duizend ondernemers dupeerde. Toen Streya failliet ging werden alle vorderingen overgenomen door een onzichtbare financier.

 

Bezwaar maken op grond van dwaling (verwijzend naar het misleidend voorafgaand verkoopgesprek), niet betalen en veel kabaal maken is het advies. Zie ook Klacht.nl waar veel ondernemers vergelijkbare ervaringen melden. Een telefonisch verkoper bijvoorbeeld die de indruk wekt nauw samen te werken met de KvK (daar hebben we geluidsopnames van) en registratie afspiegelt als een vanzelfsprekende zaak. Zeer misleidend.

 

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste mede ondernemers,

 

Een kleine 2 maanden geleden heb ik hier al een topic geopend betreft de..... van Sitecompany B.V.  en dan met name de website Bouwenverbouw.nl. 

Door dit bedrijf ben ik via een telemarkertier misleid en zonder pardon gedwongen een flinke rekening te betalen voor een bedrijfsprofiel.

 

Nou ben ik nogal iemand die graag zijn poot stijf houd, en al helemaal als je misleid word terwijl je net start met je onderneming. 

Inmiddels is het al zover gekomen dat ze een incasso bureau hebben ingeschakeld. 

Zijn er mensen die het ook zover hebben laten komen, of mischien zelfs nog verder zoals een rechtzaak. Mocht dit zo zijn dan hoor ik het graag. 

ik ben namelijk erg benieuwd of een incassobureau  zaken aannemen van een bedrijf die overal te boeken staat als oplichters of fraudeurs. 

Heb je al ervaring met een rechtszaak, deurwaarders of iets dergelijks ik hoor het graag.

Mocht je dit alles privé willen delen, stuur dan gerust een mail.

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Danny van Ettekoven 

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Bedrijfsnaam en Contactgegevens verwijderd, mogen in Signatur
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 21-7-2020 om 10:01, D Van Ettekoven zei:

Hij  legde van alles uit om mijn bedrijf te promoten op hun site. Ik zag later op internet dat dit pure oplichting is. Ik heb ook al een factuur gehad van 253 ex btw. Ik heb de beste man duidelijk gemaakt dat ik eerst wil kijken of ik het wat vind. Ik had 14 dagen bedenk tijd, dit blijkt dus al niet te klopen aangezien  ik binnen 14 dagen moet betalen.  

 

Leg nou eerst eens uit waarom jij meent te zijn opgelicht. 

 

Dit staat je te wachten. Jij weigert te betalen, dan komt er een incassobureau. Die schakelen na wat heen en weer een deurwaarder in. Die komt na een laatste aanmaning met een dagvaarding. Dan mag jij uiteindelijk aan de rechter uitleggen wat je onderweg allemaal gedaan hebt om duidelijk te  maken dat het dwaling, misleiding of zelfs oplichting was. 

 

Zij hebben een geluidsopname waarop te horen is dat jij JA zegt op hun aanbod.

 

Wat ging daaraan vooraf? Waarom zei jij  toen JA? Dat zal je duidelijk moeten maken.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, TwaBla zei:

Dit staat je te wachten. Jij weigert te betalen, dan komt er een incassobureau. Die schakelen na wat heen en weer een deurwaarder in. Die komt na een laatste aanmaning met een dagvaarding. Dan mag jij uiteindelijk aan de rechter uitleggen wat je onderweg allemaal gedaan hebt om duidelijk te  maken dat het dwaling, misleiding of zelfs oplichting was. 

 

los van of het oplichting is of gewoon een geschil 

Als je zeker weet dat je niet wilt betalen omdat je het niet eens bent kun je dat z.s.m. aan het incassobureau laten weten, dat kan de nodige buitengerechtelijke incassokosten voorkomen. Je moet dan aangeven dat je niet zult betalen en als opdrachtgever vind dat er wel betaald moet worden dat ze dan een rechtszaak zullen moeten aanspannen omdat je een uitspraak van de rechter wilt over het feit over een sprake is van een (rechtsgeldige) overeenkomst of niet.

Link naar reactie
  • 0

Het ging dus alsvolgt. 

 

De beste man belde mij voor een bedrijfsprofiel op bouwenverbouw.nl.

In zijn systeem stond dat er meerdere kvk inschrijvingen zijn op mijn adres, dat klopt mijn broertje en vader zijn beide zzp'r. Er werd mij verteld dat mijn vader ook al een bedrijfsprofiel op bouwenverbouw.nl had staan en om dat te verifiëren werd zelfs de geboorte datum, kvk nummer etc van mijn vader genoemd.

Omdat ik het toch graag eerst zelf wou bekijken of het wat is, ben ik onder voorbehoud akkoord gegaan. De man zei dat het geen enkel probleem was, en wees mij op mijn wettelijke bedenktijd van 14 dagen. LET OP dit waren de man zijn eigen woorden. Ik had ten alle tijden 14 dagen bedenk tijd. 

Alles goed en wel, ik kreeg dezelfde dag een factuur. 

Toen ik telefonisch contact met hen had deden ze wat vaag over de gespreks opname. Ze beloofde mij deze toe te sturen maar nooit ontvangen. 

 

Ik heb daarna nooit wat van ze gehoord op betaalherinneringen en aanmaningen na, ook heb ik mijn gesprek opname niet ontvangen. Er word niet gereageerd op mailtjes, en zelfs een aangetekende brief heeft niets uitgehaald.

 

Ze waren wel zo flink om een belletje te doen omdat ik hier een negatief topic had geopend. Ze verzochten mij om deze te verwijderen. 

Helaas heb ik van dit alles geen bewijs aanhezien dat telefonisch gebeurd is. Later pas werd ik erop  geattendeerd alles schriftelijk te voeren ivm dossier.

 

Al met al durf ik met zekerheid te zeggen dat ik misleid ben, en mocht het zover komen dan wil ik de rechter dat uiteraard duidelijk maken. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Mediatrend is bekend bij de Fraudehelpdesk. In het verleden waren er veel problemen met misleidende verkoop van vermeldingen op Bedrijvenpagina, een activiteit die door Mediatrend nu is ondergebracht bij Sitebeheer. Daarover zijn rechtszaken gevoerd, en daar heeft de Fraudehelpdesk een persbericht over geplaatst. Dat persbericht is nu echter verwijderd, waarschijnlijk omdat de marketingafdeling van Mediatrend beweert dat misleidende verkoopgesprekken niet meer plaatsvinden.

 

Ik heb desondanks geluidsopnames die het tegendeel bewijzen.

 

Als jij dus voor de rechter moet bewijzen dat je misleid bent, wil ik je wel helpen met het maken van een dossier.

 

Maar ik denk dat de marketingafdeling van Mediatrend voordien alsnog contact met jou opneemt om deze kwestie op te lossen.\

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn meer recente klachten over Bouw&Verbouw oftewel Bouwenverbouw, onder andere bij Klacht.nl en Klachtenkompas. Het blijkt dat ze zich onder andere voordoen als bellers namens de kamer van Koophandel. Daar heb ik een opname van, maar andere geluidsopnames zijn ook welkom. 

 

Het dossier Mediatrend gaat weer open!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 22-9-2020 om 21:31, TwaBla zei:

 

Er zijn meer recente klachten over Bouw&Verbouw oftewel Bouwenverbouw, onder andere bij Klacht.nl en Klachtenkompas. Het blijkt dat ze zich onder andere voordoen als bellers namens de kamer van Koophandel. Daar heb ik een opname van, maar andere geluidsopnames zijn ook welkom. 

 

Het dossier Mediatrend gaat weer open!

 

 

Ik ben ook telefonisch benaderd en heb inmiddels een factuur + aanmaning gekregen. 

Wat te doen ?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me nu een maand ingeschreven bij de KvK en prompt daarna ontving ik het bekende telefoontje. Een dag later een factuur en na 14 dagen een aanmaning met verhoogde administratiekosten. 

 

Uiteraard gemaild dat ik hier niet mee akkoord ben, want voel me achteraf overvallen door hun verkooppraatjes en niet blij met hun manier van aanpak. Ook heb ik  ze gemaild dat ik achteraf er vanaf zie en de factuur niet wil voldoen. Hierop stuurden ze eerst een aardige mail met het verzoek om in te loggen op mijn account want dan kon ik alvast opzeggen voor 2022. Dit weiger ik te doen en heb ook gemeld dat ik liever naar de Rechtbank ga zodat een uitspraak kan vastleggen dat hun handelswijze niet  misleidend is en dwaalt van hun beloftes. 

 

Heb na mijn 2 zeer boze mails geen reactie meer ontvangen en zal ook niks aan hen overmaken want ik voel me genaaid terwijl ik net als ondernemer ben begonnen. Kan iemand mij vertellen/tips geven of ervaring met bouwenverbouw willen delen? 

Link naar reactie
  • 0
Gast Wigbolt
(aangepast)

Beste Chris_84,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Wat heb je bij KvK precies aangegeven of gedeeld en ben je bij inschrijven gewaarschuwd?

 

Waar ben je als ondernemer telefonisch accoord mee gegaan?

 

Tip: loop je eerste bericht nog even na...

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 30-9-2020 om 21:27, kaion2020 zei:

 

 

Ik ben ook telefonisch benaderd en heb inmiddels een factuur + aanmaning gekregen. 

Wat te doen ?

 

 

21 uur geleden, TwaBla zei:

 

Wat werd er in 'het bekende telefoontje' gezegd. En waarom reageerde jij daar positief op?

Ik bedoel met "het bekende telefoontje" dat meerdere ondernemers zijn misleid door de telefonische medewerker.  Op het moment van bellen was ik aan het werk en luisterde amper naar wat er werd gezegd. Hij vertelde iets over een profiel en klanten vergaren. Vervolgens werd mij gevraagd om met "ja" te antwoorden.   Pas de dag erna bekroop me dat nare gevoel toen ik de factuur zag.  Direct heb ik gemaild dat ik dit niet wilde en niks ging betalen.  Daarna hebben ze gereageerd met :

 

"Ik wil u zeker aanraden gebruik te maken van de inlog gegevens waarmee u het profiel naar wens kunt aanpassen en de klanten kunt laten zien welke diensten u exact levert. "

 

Nou sorry, maar tot de dag van vandaag weiger ik om in te loggen want dat voelt als akkoord gaan met hun streken. Nu ben ik vandaag wel gebeld en wilden ze overeenkomen dat ik voor het komende halfjaar alsnog moet betalen á 66.- Euro . 

Hier ga ik ook niet mee akkoord want dit beschouw ik als dwang voor een dienst waar ik niet om heb gevraagd. 

 

Dus op uw vraag waarom ik positief reageerde kan ik kort zijn; ik had geeneens door waarover het ging. Want ik ben werkzaam in de bouw en moet her en der reparatie- en herstelwerkzaamheden uitvoeren, dus dacht ze af te poeieren. 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Wigbolt
(aangepast)

Niet inloggen is in basis een manier om geen actieve gebruiker te worden. Het ja-antwoord op een onbekende of onduidelijke vraag was niet verstandig, maar dat weet je zelf inmiddels ook. Geen interesse melden en ophangen de volgend keer dus.

 

Heb je het nummer waarop je gebeld bent doorgegeven aan KvK? Ik zou daar mijn beklag doen.

 

Leestip en actiepunt(en): verkoop per telefoon telemarketing (Bel-me-niet Register)

 

Quote

Om uw belbestand te vergelijken, moet u zich aanmelden bij het Bel-me-niet Register voor bedrijven. Belt u toch nummers uit het Bel-me-niet-Register, dan kan de consument of dat bedrijf een klacht indienen bij ACM ConsuWijzer. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) kan u een boete geven.

 

Mvg,


Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, TwaBla zei:

Waarom zou je JA zeggen omdat een wildvreemde dat vraagt?

 

Dat zijn dan dure JA's.

 

Volgende keer zeggen: "Bel me een andere keer terug".

Ja, dom van me.. Maar in de Hollandse cultuur is het onbeleefd en dat heb ik nu door. Ik las ergens dat melding bij Fraudehelpdesk verstandig is, dus dat ga ik zeker doen. 

U moet begrijpen dat ze me belden om een druk moment en ik was een beetje naïef. 

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Gast zei:

Niet inloggen is in basis een manier om geen actieve gebruiker te worden. Het ja-antwoord op een onbekende of onduidelijke vraag was niet verstandig, maar dat weet je zelf inmiddels ook. Geen interesse melden en ophangen de volgend keer dus.

 

Heb je het nummer waarop je gebeld bent doorgegeven aan KvK? Ik zou daar mijn beklag doen.

 

Mvg,


Wigbolt

Het nummer waarop ik ben benaderd inderdaad doorgegeven bij de KvK en zal morgen zeker bij hen opnemen. Want dit is wel zuur voor beginnende ondernemers! Bedankt voor de tip! 

Link naar reactie
  • 0
Op 21-7-2020 om 12:05, TwaBla zei:

Die 14 dagen bedenktijd zijn wellicht genoemd in het voorafgaand verkoopgesprek, maar dat kan niemand bewijzen. In het bevestigingsgesprek waarschijnlijk niet, ook niet door Van Ettekoven. Die kan een geluidsopname opvragen.

Als beginnende ondernemer heb ik 2 vragen hierover;

 

1. Kan ik mijn geluidsopname bij hen dus opvragen? 

2. Heeft een ondernemer dan ook 14 dagen bedenktijd? Want dan sta ik zeker in mijn recht!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 minuut geleden, Chris_84 zei:

Als beginnende ondernemer heb ik 2 vragen hierover;

 

1. Kan ik mijn geluidsopname bij hen dus opvragen? 

2. Heeft een ondernemer dan ook 14 dagen bedenktijd? Want dan sta ik zeker in mijn recht!

 

Nee, als ondernemer val je buiten het consumentenrecht.

 

Ja, je moet de opname zeker opvragen!!!!

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Zojuist, Chris_84 zei:

Ok bedankt voor uw snelle reactie! Ik ga ermee aan de slag en dan ook melding maken bij de fraudehelpdesk.

 

Zeg maar dat het een oude bekende is. Een zusje van Bedrijvenpagina (Mediatrend). Hebben ze een dossier van dat al bijna twintig jaar oud is. :partying-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.