• 0

Opties KVK vanuit buitenland?

Inmiddels wat berichten hier gelezen en ook bij mijn inschrijving bij de KvK wat info opgedaan.

 

Het roer gaat om en ik ga emigreren naar Hongarije.

 

Echter heb ik mijn Nederlandse webshops en webdesign klanten. Helaas moet het in NL moeilijk en ondanks dat de transacties in Nederland gebeuren en klanten in Nederland zijn moet je perse fysiek in Nederland werkzaamheden verrichten.

 

Imo totale onzin maar het is wat het is.

 

Voor diverse dingen heb ik een KvK en BTW nummer nodig maar kan dus niet mijn eenmanszaak behouden.

 

Wat nu?

 

Ik las over een vestiging adres huren maar zover ik begrijp als je uit de GBA geschreven wordt dan kan je alsnog niet als eenmanszaak verder.

 

Van de KvK heb ik begrepen dat het vanuit het buitenland wel kan als je een BV inschrijft echter las ik dat je dan minimaal €45000 per jaar moet uitkeren..

 

Ik ga dat denk niet halen en heb dat helemaal niet nodig want mijn vaste lasten zijn zeer laag in Hongarije.

 

Dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

 

Iemand tips?

 

Bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
10 minuten geleden, Toro80 zei:

Wat nu?

 

Misschien de regels goed laten uitleggen? Je trekt alvast meerdere foute conclusies.

Als je je door de KvK juist voor wilt laten lichten neem dan contact op met de KvK in Rotterdam, zij zijn de aangewezen vestiging voor ondernemingen met buitenlandse eigenaren. Zij zijn het ook die beslissen of een inschrijving mag blijven bestaan.

 

deze link zal ook wel helpen

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/zzp/zzpen-vanuit-het-buitenland/

 

Negeer het voorbeeld 3 over de webshop even, want zoals zo vaak bij de KvK zijn voorbeelden te kort door de bocht of op meerdere manieren uit te leggen.

er zijn mogelijkheden om ook een eenmanszaak te houden en (zelf) fysiek werkzaamheden uitvoeren is geen eis.

er moeten in Nederland economische activiteiten plaatsvinden. Dus als jij je webshop vult vanuit hongarije, maar je legt het hier op voorraad bij een fulfilment partij dan zit je al een eind in de goede richting.. maar het blijft soms maatwerk

De rechtsvorm is in elk geval niet bepalend of het kan of niet..

 

 

Link naar reactie
  • 0
21 minuten geleden, Roel J zei:

 

Misschien de regels goed laten uitleggen? Je trekt alvast meerdere foute conclusies.

Als je je door de KvK juist voor wilt laten lichten neem dan contact op met de KvK in Rotterdam, zij zijn de aangewezen vestiging voor ondernemingen met buitenlandse eigenaren. Zij zijn het ook die beslissen of een inschrijving mag blijven bestaan.

 

deze link zal ook wel helpen

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/zzp/zzpen-vanuit-het-buitenland/

 

Negeer het voorbeeld 3 over de webshop even, want zoals zo vaak bij de KvK zijn voorbeelden te kort door de bocht of op meerdere manieren uit te leggen.

er zijn mogelijkheden om ook een eenmanszaak te houden en (zelf) fysiek werkzaamheden uitvoeren is geen eis.

er moeten in Nederland economische activiteiten plaatsvinden. Dus als jij je webshop vult vanuit hongarije, maar je legt het hier op voorraad bij een fulfilment partij dan zit je al een eind in de goede richting.. maar het blijft soms maatwerk

De rechtsvorm is in elk geval niet bepalend of het kan of niet..

 

 

Ik was bij de KvK en de kerel vertelde mij dat ik de eenmanszaak niet kon houden.

 

Webshop artikelen worden vanuit de groothandel direct bij de klant geleverd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.