Hoe factureren met verkoop in buitenland met buitenlandse voorraad (non EU)?
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Muizenval
Muizenval
Ik ben de afgelopen dagen zeer druk aan het zoeken geweest, maar ik heb helaas nog geen antwoorden kunnen vinden.
Vandaar dat ik hier de vraag stel.
Kleine situatie schets.
Ik heb een eenmanszaak in Nederland, waar ik woon er verblijf.
Met mijn bedrijfje maak ik kunstbeeldjes, hiervan heb ik een klein aantal dingen standaard op voorraad, de rest is maatwerk/op verzoek.
Mijn webshop is internationaal georiënteerd en een deel van mijn klanten komt uit Amerika.
Doordat ik daar familie en vrienden heb, kom ik dan ook regelmatig in Amerika en zal daar dan ook een voorraad hebben.
(vrienden en familie versturen die dan)
Om dit dat even allemaal samen te vatten, heb ik dus vier situaties (ik verkoop enkel aan particulieren);
1 - Verkopen en factureren aan klanten in Nederland (voorraad NL)
2 - Verkopen en factureren aan klanten binnen EU (voorraad NL)
3 - Verkopen en factureren (exporteren) aan klanten buiten EU, voornamelijk Amerika (voorraad NL)
4 - Verkopen en factureren aan klanten in USA, (voorraad USA)
Nu is het mij vrij duidelijk hoe ik de eerste drie moet factureren en afhandelen.
Echter kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de 4e optie moet factureren en afhandelen?
Voor wat ik begrijp geldt hier namelijk 0% BTW op de factuur.
Echter doordat de voorraad zich in de VS bevindt, zal daar (staat afhankelijke) sales tax gehanteerd worden.
Dat is het stukje wat ik nog begrijp (zelfde zal gelden voor als ik een voorraad in Polen zou hebben bv)
Maar hoe zit het dan met factureren?
Betekend dat ik dan een dubbel factuur moet maken?
Eentje voor de afhandeling in NL en een voor de afhandeling in VS?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag