loading
Ga naar inhoud
DdeW79
Verberg

Laatste pensioenregeling gebruiken als ZZP'er

vraag

Ik heb wel eens begrepen dat het, als ZZP'er, mogelijk is om tot 10 jaar na uitdiensttreding nog bij te storten in de pensioenregeling die je bij laatste werkgever had. Ik kan hier echter niet meer informatie over vinden. Iemand een idee? Is dit een algemene regel? Of was dit een mogelijke optie die in de ontwikkeling van het nieuwe pensioenakkoord is besproken?

Ter info: het gaat om een pensioenregeling met een gegarandeerd rendement van 4% bij Centraal Beheer.

Wat zoeken op internet leverde wel deze regeling op, maar dat is een andere pensioenaanbieder en een termijn van maar 3 jaar: https://www.pob.eu/oud-werknemer/wat-is-pensioen/soorten-pensioen/voortzetting-pensioenopbouw-bij-einde-dienstverband/

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 2
  • Waardeer dit antwoord

Je kunt max 10 jaar de pensioenregeling vrijwillig voortzetten, maar dat dien je aan te vragen binnen 9 maanden na einde dienstverband.

Vrijwillig voortzetten is meestal een dure optie omdat je zelf alle kosten inclusief werkgeversdeel draagt en je niet zelf de verzekerde bedragen, dekkingen en af te dragen premie kunt kiezen. Het wordt daarom alleen gebruikt door ondernemers van 58 jaar en ouder die de kosten ook kunnen betalen

Ik help ondernemers aan betaalbare en betrouwbare verzekeringen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen. Vragen of offerte? ☛  contact

Werkgever en op zoek naar een goede en betaalbare verzuimverzekering voor je personeel ? ☛ www.verzuimverzekerd.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord
10 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Je kunt max 10 jaar de pensioenregeling vrijwillig voortzetten, maar dat dien je aan te vragen binnen 9 maanden na einde dienstverband.

Vrijwillig voortzetten is meestal een dure optie omdat je zelf alle kosten inclusief werkgeversdeel draagt en je niet zelf de verzekerde bedragen, dekkingen en af te dragen premie kunt kiezen. Het wordt daarom alleen gebruikt door ondernemers van 58 jaar en ouder die de kosten ook kunnen betalen

Helder. De 9 maanden zijn al een jaar of 8 verstreken. Dus deze regeling is voor mij niet interessant meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis