• 0

BTW tarief diensten buiten-EU

Hallo allemaal,

 

Ik ben zojuist begonnen met verlenen van marketings diensten voor artiesten in: Verenigde Staten, Verenigde Koninkrijk, Canada en Australië.

 

Nou vroeg ik me af wat voor BTW tarief hier op staat - tijdens het invullen van de aangifte omzetbelasting zie ik geen diensten buiten-EU staan onder "buitenland"

 

Iemand hier toevallig die ervaring heeft met zulke diensten buiten-EU?

Dankuu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarschijnlijk het BTW-tarief dat geldt in respectievelijk de Verenigde Staten, het Verenigde Koninkrijk, Canada en Australië. Als het om zakelijke klanten gaat, wordt de BTW meestal verlegd (je rekent dan gewoon 0%), anders zullen de lokale regels gelden.

 

De Belastingdienst heeft ook een vrij handige website.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, prinsrachid zei:

Waarschijnlijk het BTW-tarief dat geldt in respectievelijk de Verenigde Staten, het Verenigde Koninkrijk, Canada en Australië. Als het om zakelijke klanten gaat, wordt de BTW meestal verlegd (je rekent dan gewoon 0%), anders zullen de lokale regels gelden.

 

De Belastingdienst heeft ook een vrij handige website.

Ja, nu heb ik een ander vraag niet elke artiest is meteen een ondernemer right?

En zover ik het heb begrepen moet ik in de landen waar ik me diensten verleen BTW aangifte gaan doen?

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, DexterU zei:

Ja, nu heb ik een ander vraag niet elke artiest is meteen een ondernemer right?

 

Artiesten kunnen ondernemer zijn, maar ook pseudo- of fictieve werknemers (althans in Nederland). Maar dan hebben we het over de vraag of een artiest ondernemer is voor de Nederlandse inkomsten- en loonbelasting. De btw heeft betrekking op de Nederlanse omzetbelasting. Omdat je te maken hebt met buitenlandse klanten (particulier of zakelijk) heb je tegenwoordig in toenemende mate te maken met de omzetbelasting van het land van de klant. 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.