• 0

Middelen box1 jaar met negatief inkomen

(aangepast)

Bij mij is als zzp-er voor 1 jaar een negatief inkomen box vastgesteld.

Als ik dat jaar meeneem, in een middelingsverzoek, lijkt het mij voor de handliggend dat met het vastgestelde getal wordt gerekend.

In de tooling op internet kun je echter geen negatief getal invoeren.

Is dat ook zoals de belastingdienst er mee om zal gaan?

aangepast door wilkobraam
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe kan ik mijn inkomen middelen en geld terugkrijgen?

 

Middeling: bereken uw belastingteruggaaf en stuur ons het ingevulde formulier

Pak uw definitieve aanslagen inkomstenbelasting erbij van de 3 jaren die u wilt middelen. Bereken hoeveel belasting u kunt terugkrijgen. Hoe u dat doet? Lees: Belastingteruggaaf berekenen.

Weet u niet welke jaren u het beste kunt nemen? Maak dan een berekening voor verschillende periodes van 3 jaar en kijk wat het voordeligst is.

Blijkt uit uw berekening dat u meer dan € 545 terugkrijgt? Vul dan het formulier in en stuur dit naar uw belastingkantoor. Uw berekening hoeft u niet mee te sturen. Wij rekenen namelijk zelf uit of u recht hebt op een teruggave en zo ja, hoeveel. Zo krijgt u precies waar u recht op hebt.

 

Belastingteruggaaf berekenen

U bent het hele middelingstijdvak jonger dan de AOW-leeftijd

 

Tel de belastbare inkomens uit het middelingstijdvak op. Dit zijn de inkomens uit werk en woning in box 1 op uw definitieve aanslagen. Is 1 van die inkomens negatief? Zet dan dat belastbaar inkomen op € 0. De 3 inkomens samen zijn het totaal van uw belastbaar inkomen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, wilkobraam zei:

In de tooling op internet kun je echter geen negatief getal invoeren.

Is dat ook zoals de belastingdienst er mee om zal gaan?

 

De reden dat dat niet kan is dus omdat je alleen op definitieve aanslagen kan middelen. Als jij in jaar 1 een compensabel verlies had, dan wordt dat verlies eerst verrekend met de winst van jaar 2 voordat je inkomstenbelasting gaat betalen. Dus in je definitieve aanslag jaar 2 is dit verlies al verrekend.

Daarom heb is bij middeling dus geen negatief bedrag mogelijk.

 

Dus even in getallen..

Jaar 1 heb je op een verlies van 5000

in Jaar 2 en 3 heb je elk jaar 25.000 winst voor belasting. (voor de eenvoud laat ik ondernemersaftrekken even buiten beschouwing)

 

Voor de inkomstenbelasting mag je in jaar 2 echter die 5000 aftrekken zodat je maar over 20.000 belasting betaald en in jaar 3 over 25.000 belasting betaald.

 

Je middelings verzoek wordt dan

Jaar 1 = 0 ;   jaar 2 = 20.000 ;   jaar 3 =25.000

Totaal 45.000, gemiddeld 15.000 over dit gemiddeld inkomen wordt dan opnieuw belasting uitgerekend.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, wilkobraam zei:

Bij mij is als zzp-er voor 1 jaar een negatief inkomen box vastgesteld.

Als ik dat jaar meeneem, in een middelingsverzoek, lijkt het mij voor de handliggend dat met het vastgestelde getal wordt gerekend.

 

Nee, er wordt minimaal met 0 euro gerekend. Maar is het misschien niet mogelijk om dat negatieve inkomen eerst met toekomstige of verleden jaren te verrekenen?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.