• 0

Mag ik zelf mensen (zoeken) werven om geld te lenen aan mijn bedrijf ? 

Ik heb een bedrijf. ik heb zelf 1.2 miljoen geïnvesteerd. Ik vroeg een lening bij bank. Bij bank kreeg ik niet.

Mij vraag is , Mag ik zelf mensen (zoeken) werven om geld te lenen aan mijn bedrijf ? 

Geen familie lening, geen vrienden lening, maar dit is gewoon onbekende mensen die ik zelf gaat zoek in Nederland. Mag dat zoo ?

Of zelf obligatie lening uitdelen ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Een obligatie uitgeven is waarschijnlijk niet een doe-het-zelf-werkje. Dat laat je meestal door een externe partij doen. Maar voor externe financiering kun je bij iedereen terecht die jou daarbij wil helpen (familie of niet). En dat kan via eigen vermogen (aandelen uitgeven) of vreemd vermogen (leningen).

 

Maar op zich kan het misschien geen kwaad om bij het begin te beginnen. De Kamer van Koophandel heeft al vrij veel voor je op een rijtje gezet:

 

   * Geldboek voor ondernemers

   * Financiering voor de groei van uw bedrijf

   * Zakelijke lening of financiering aanvragen

 

 

aangepast door prinsrachid

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Kon ik zelf lening verlener oproepen zonder tussen komende andere personen. Ik heb al 2 keer opgelicht door financieel adviseer. 

Ik heb een adviseer 1800 euro betaald op financiering te regelen, Maar eind resultaat komen ze met lege hand.

2e keer 2000 euro betaald, maar daar is ook niks gebeurt. De reden beide aanvraag wordt vertel dat 2020 verlies gedraaid, 

Ja, zeker ik heb verlies door corona, daarom heb ik geld nodig.  Bank willen geen leningen omdat ze de bedrag 50k lager vinden om zaak in behandeling te nemen.

 

Dus daarom denk ik, dat zelf via een website of flyer lening verlener werven en zoeken. Mag dat Zoo ? 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
33 minutes ago, prinsrachid said:

Heb je de links geklikt en de informatie daar gelezen? De laatste link bevat met name alle soorten financiering, ook kleinere bedragen (bijvoorbeeld "Business Angels").

Ja, klopt maar ik wil makkelijk houden, ik wil lening voor korte tijd, Ik denk ik heb een lening nodig tot volgende jaar feb-2020 mag langer ook (ik kan wel 1 jaar rente betalen.)

Kan ik makkelijk via Facebook of google add geldverleners zoeken dan via een van mijn website geldverlener laten inschrijven een lening afsluitingen, Mij bedrijf zet ik alles onderpand, ik ga zelf ook persoonlijk aansprakelijkheid staan en nemen. 

Ik heb even geld nodig, door corona ik zit vast, ik heb een hogere huur kost.

 

aangepast door MishaO12
Link naar reactie
  • 1

De wet financieel toezicht beperkt je in hoe en waar je om geld mag vragen, je kunt dus niet zomaar gaan adverteren op facebook en google ads.. Grote kans dat je advertenties worden niet eens worden geplaatst.

 

Er zijn op dit moment heel veel regelingen van de overheid waarmee je tijdelijk geld kunt lenen.

 

1. Via de gemeente via een zogenaamd Tozo / BBZ Krediet van max 10.000 euro, hoeft pas vanaf jan 2021 terugbetaald te worden in max 36 maanden.

2. Er is een regeling Tegemoetkoming Vaste lasten waarbij een deel van je huur (en andere vaste lasten) kan vergoed krijgt via een schenking.

3. er zijn diverse kredietregelingen waar je tegen gunstige voorwaarden kan lenen

 

zie het Ondernemersplein voor een overzicht van de regelingen

https://ondernemersplein.kvk.nl/coronavirus-wegwijzer-voor-ondernemers/

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Bij bank wordt ik niet serieus genomen, omdat ik hoger huur kost heb.  Ik heb al paar banken gevraagd, Ik heb een contract getekend op 01 Feb 2020 voor 3  jaar voor uitbreiding, Huur kost per maand 27000 per maand, maar Omzet 80% weg gevallen vanaf maart, Ik heb vorige jaar huur kost betaald 8000 euro per maand met dat ik heb 500 000,- omzet gedraai,  Wat banken nu zeggen,  dat jij zoo met nieuwe contract ga jij niet reden.  Maar ik weet dat omzet komt weer terug per sep-2020 terug. Ik heb ook bij Qcredit gevraagd. Daar mogen ze tot 25k geven. Dat is niet genoeg.  Ik weet dat ik zeker na sep-2020 met nieuwe huur contract dat ik 1.5 mil. omzet kan halen, dat geloof niemand bank niet. en ook financiering bedrijven.  Financiering bedrijf zijn niet slim genoeg  om een bedrijf te beoordelen. Bij financiering  bedrijven zitten alleen maar HBO's en Universiteit kinderen bijna geen bedrijf ervaringen hebben.

 

Maar ik krijg wel bij Qeld, met +/- 27% rente+kosten.  27%  Dit is hoog qeld.com. 

 

Daarom denk ik nu, ik wil zelf een financiering bedrijf beginnen.  

 

aangepast door MishaO12
Link naar reactie
  • 0

Ik weet toevallig dat als het om hypotheken gaat, het een sterk verschil uitmaakt bij welke bank je het vraagt. Dat heeft met interne bedrijfscultuur te maken. Een bank die, ik noem maar iets, vaak aan zeevissers hypotheken verstrekt, zal de eerstvolgende zeevisser makkelijker een hypotheek verstrekken.

 

Ik vermoed dat dat voor alle soorten leningen geldt, niet alleen voor hypotheekleningen. Zoals je zelf al aangeeft, je wil met iemand praten die jouw business snapt. Die zul je dus moeten vinden.

 

Aan 'een paar banken' vragen, zoals jij het zegt, is daarom waarschijnlijk niet genoeg. Vraag in elk geval aan de banken die jou afwijzen welke bank zij aanraden.

Als de zaken zo goed gaan, kunnen je leveranciers je misschien helpen?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk termsheet. De wet toezicht effectenverkeer stelt specifieke eisen aan het doen van participatievoorstellen (ofwel aanbieden van aandelen e.d.)
Over leningen doen ze geen uitspraken.

Ik kan TS nav van zijn laatste bericht alleen maar aanraden zich niet de kop gek te laten maken of in zee te gaan met vage aanbieders die woekerrentes van 27% aanbieden.

 

Als het huurcontract het probleem is ga dan om tafel met de verhuurder, als je zo zeker bent van je zaak dat vanaf september de boel weer gaat lopen dan moet het lukken om met hem een deal te sluiten voor tijdelijk huur uitstel, ook hij zit niet te wachten op 2 contractwissels in 1 jaar.. De verhuurder heeft een groter belang om jij aan boord te houden, de oorzaak is overduidelijk corona gerelateerd.

Maar ik snap ook banken dat zij niet zomaar lopende lasten gaan financieren van een onderneming zonder omzet als je als nieuwe klant aanklopt.

 

Noodfinanciering is vrijwel altijd alleen mogelijk bij de bestaande bankrelatie..

Een brandend huis kun je niet verzekeren.. dat geldt ook voor ondernemingen zonder omzet.. daar gaat geen bank zich aan branden als je nog geen klant bent

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, MishaO12 zei:

 Ik weet dat ik zeker na sep-2020 met nieuwe huur contract dat ik 1.5 mil. omzet kan halen, dat geloof niemand bank niet.

 

Is er misschien een manier om die claim te ondersteunen of aannemelijk te maken? Iedereen kan wel zeggen "ik weet zeker dat ik aan het eind van het jaar miljonair ben", maar een bank gaat dan uiteraard geen hypotheek nemen op basis van zo'n claim. Misschien is het een idee om bijvoorbeeld alvast contracten op te stellen met potentiële klanten of intentieverklaringen te vragen. Je zult in ieder geval iets moet kunnen laten zien waaruit blijkt dat je die omzet redelijkerwijs kunt gaan maken.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
16 hours ago, prinsrachid said:

 

Is er misschien een manier om die claim te ondersteunen of aannemelijk te maken? Iedereen kan wel zeggen "ik weet zeker dat ik aan het eind van het jaar miljonair ben", 

 

Ik heb wel met 5 financierder gesproken alle 5 financiering bedrijven medewerkers hebben weinig ervaring in bedrijf leven. Ze snappen niet, ze zijn van excel-medewerkers. Ik heb zelf een onderpand gegeven (mijn huis met overwaarde van 230.000,-) toch lukt niet.

 

DaMedia: crowdfunding kost ook veel geld en duurt lang.  

 

Ik ben laatste 3 maanden alleen  bezig gewest om financiering aan te vragen,  dat heeft veel tijd gekost. Dus daarom denk ik, ik ga zelf beginnen.  Ik denk dat beter kan uitleggen aan investeerder  dan een tussen persoon die (financiering bedrijf medewerkers) een bedrijf leven helemaal niet begrijp.

 

Maar mijn vraag: Mag ik zelf geld verlener zoeken en verwen  (via flyver, Fecebook of google add.) zodat ze met mij een getekende contract-lening aan kan met 7% of 8% rente? mag dit in Nederland ? Ik heb een onderpand van mijn huis overwaarde 230.000,-  en een bedrijf die ik zelf 940.000 geïnvesteerd heb, Mijn bedrijf is +/- 4 to 5.000.000,- waard. Mijn  aandelen ook als onderpand.

 

Ik heb een marketing bedrijf, ik doen markering voor bedrijven en producten.  ik kan het zeker zelf marketing doen, maar Mag ik dit doen ?

  

Link naar reactie
  • 0
21 uur geleden, DaMedia zei:

De optie van crowdfunding is nog niet voorbij gekomen, kun je dat niet doen?

 

Ik ben inderdaad verbaast dat dit nog niet is geopperd. Aangezien het om een relatief laag bedrag gaat lijkt crowdfunding mij ook een interessante optie.  Ik gebruik zelf vaak Collin om soms wat geld te investeren. Als je door de selectie heen komt zijn de meeste leningen in no-time vol.  Veel mensen investeren 100/300 euro in een bedrijfje , wat dit platvorm juist interessant en toegankelijk maakt.  Kost het je ook nog eens geen aandelen.

Link naar reactie
  • 0
1 hour ago, Kevins123 said:

 

Ik ben inderdaad verbaast dat dit nog niet is geopperd. Aangezien het om een relatief laag bedrag gaat lijkt crowdfunding mij ook een interessante optie.  Ik gebruik zelf vaak Collin om soms wat geld te investeren. Als je door de selectie heen komt zijn de meeste leningen in no-time vol.  Veel mensen investeren 100/300 euro in een bedrijfje , wat dit platvorm juist interessant en toegankelijk maakt.  Kost het je ook nog eens geen aandelen.

 

Ik heb vorige jaar 165000,- winst gemaakt, Dit jaar 1stekw 2020  30k winst gemaakt, maar vanaf 18 maart tot nu liggen alles promotie werk plat 90% omzet verlies.

Winst 1ste kw iets minder dan vorige jaar.  Mijn maandelijks kosten zijn +/-35k per maand.  Winst van vorige jaar en daarvoor zijn ook geïnvesteerd in feb-2020 ontwikkeling en ook tot nu bedrijf runnend gehouden.  Dus nu weinig geen geld.  Ik zie geen enkele adviseurs mij zaak begrijpt, ze praten allen excel berekening. Ik ben ook  Crouwdfunding langs gewest en al paar maanden nog bezig. Het lukt nog niet. Daarom denk ik dat zelf opzoek gaat naar investeerder. Ik zie wel soms dat investeerder willen wel maar tussen komenden geldhandelaars(zoals banken, adviseurs  ect..)  blokkeren de investeerders.

 

Maar mijn vraag: Mag ik zelf geld verlener zoeken en verwen  vanaf €250 euro tot 1000 euro(via flyver, Fecebook of google add.) zodat ze met mij een getekende contract-lening aan kan met 7% of 8% rente? mag dit in Nederland ? Ik heb een onderpand van mijn huis overwaarde 230.000,-  en een bedrijf die ik zelf 940.000 geïnvesteerd heb, Mijn bedrijf is +/- 4 to 5.000.000,- waard. Mijn  aandelen ook als onderpand.

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, MishaO12 zei:

Ik heb vorige jaar 165000,- winst gemaakt,

 

4 minuten geleden, MishaO12 zei:

Mijn bedrijf is +/- 4 to 5.000.000,- waard.

Als je 165.000 winst maakt, en je bedrijf is 5.000.000 waard, dan zit er volgens mij heel veel activa in het bedrijf (waarde van 30x alleen de pure winst is niet aannemelijk). Kun je dan niet iets met die activa doen?

 

Verder is inderdaad al de goede optie gegeven om met de verhuurder te praten.

 

Overwaarde van 230.000 op een huis is ook niets als deze voor executiewaarde verkocht moet worden.

 

Je zei overigens in je openingspost dat je 1,2 milj geïnvesteerd hebt in de zaak. Nu is dat in een keer 940.000. En daar is dus niets meer van over? (Activa?) Dappere investeerder die daar (via een advertentie) op in stapt.

 

En ja, je mag adverteren met een vraag voor een lening, zolang het niet tegen de voorwaarden in gaat. Dus neem die voorwaarden van desbetreffend platform eens door.

 

Maar ik denk niet dat je via ads op deze manier aan geld kunt komen.

 

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Kevins123 zei:

 

Ik ben inderdaad verbaast dat dit nog niet is geopperd.

 

Deze optie is letterlijk in het eerste bericht al geopperd.

 

  • Banklening
  • Bankgarantie
  • Zakelijke hypothecaire lening
  • Kredietverzekering
  • Leasing
  • Financiering uit eigen bedrijf
  • Geld lenen bij familie en vrienden
  • Business Angels
  • Seed Business Angels fonds
  • MKB-krediet
  • Crowdfunding
  • Factoring en debiteurenfinanciering
  • Reverse factoring
  • Effectenbeurs
  • NPEX (mkb-beurs)
  • Ketenfinanciering
  • Kredietunie
  • Microkrediet
  • Regionale ontwikkelingsmaatschappijen
  • Venture Capital fonds
  • Revenue-based financing

 

Ik neem aan dat de vragensteller de links inmiddels wel heeft gelezen, dus heeft hij vrij veel opties om te onderzoeken.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
44 minutes ago, Rik · said:

Je zei overigens in je openingspost dat je 1,2 milj geïnvesteerd hebt in de zaak. Nu is dat in een keer 940.000. En daar is dus niets meer van over? (Activa?) Dappere investeerder die daar (via een advertentie) op in stapt.

En ja, je mag adverteren met een vraag voor een lening, zolang het niet tegen de voorwaarden in gaat. Dus neem die voorwaarden van desbetreffend platform eens door.

Maar ik denk niet dat je via ads op deze manier aan geld kunt komen.

 

940.000,- + DGA geld zit er in 265k  dat is totaal.

 

Mag dit wettelijk in openbaar lening open zetten  ? via we mijn marketing kanalen? 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
12 minuten geleden, MishaO12 zei:

940.000,- + DGA geld zit er in 265k  dat is totaal.

Waarom is er dan een lening nodig van 50k?

 

Het bedrijf is geen 5 miljoen waard met een winst van 165.000 en rond 1 miljoen als activa (zelfs als die 1,2 er nog wel is).

 

En nogmaals... dit is met 27.000 huur per maand nog geen 2 maanden huur. Dit zou echt via de verhuurder opgelost kunnen worden.

 

Verder is ook al aangegeven dat je de voorwaarden van het platform waar je op wilt adverteren er even op na moet slaan.

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
58 minutes ago, Rik · said:

Verder is ook al aangegeven dat je de voorwaarden van het platform waar je op wilt adverteren er even op na moet slaan.

 

 

Waar kan ik zoo een voorbeeld voorwaarden vinden. 

Ik ga persoonlijk garant staan voor geleende bedrag.

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, MishaO12 zei:

Waar kan ik zoo een voorbeeld voorwaarden vinden. 

Dat is niet een 'voorbeeld'. De voorwaarden om te adverteren op Facebook, Google, etc. kun je gewoon op hun sites zelf vinden. Dat zou je zelf als marketing man ook moeten weten.

 

10 uur geleden, MishaO12 zei:

Ik heb een marketing bedrijf, ik doen markering voor bedrijven en producten. 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 27-7-2020 om 23:53, MishaO12 zei:

Ik heb een bedrijf. ik heb zelf 1.2 miljoen geïnvesteerd.

Ik heb vorige jaar 165000,- winst gemaakt,

Mijn bedrijf is +/- 4 to 5.000.000,- waard.

Ik heb een marketing bedrijf, ik doen markering voor bedrijven en producten. 

Met deze cijfers ga je geen enkele lening lospeuteren. Geen enkele dappere Dodo die daarin trapt.

 

1 uur terug, MishaO12 zei:

Ik ga persoonlijk garant staan voor geleende bedrag.

Garant ... met wat ?
 

11 uur geleden, MishaO12 zei:

Mijn  aandelen ook als onderpand.

Als het water tot aan de lippen staat, dan zijn die aandelen slechts bruikbaar als toiletpapier ... dus wat blijft er over ?
 

Op 28-7-2020 om 05:40, MishaO12 zei:

Ja, zeker ik heb verlies door corona, daarom heb ik geld nodig.  Bank willen geen leningen omdat ze de bedrag 50k lager vinden om zaak in behandeling te nemen.

Persoonlijk denk ik dat die paar maandjes wel iets langer gaan duren.

Waarom vraag je niet om meer geld ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Als ik de conversatie hier lees dan begrijp ik waarom je dit niet gefinancierd krijgt, en dat heeft m.i. weinig te maken met bankmedewerkers die het bedrijfsleven niet begrijpen.

 

Dat terzijde: bij mij komt het over dat je alleen een 'ja, dat kan' wil horen op de vraag of je zelf op zoek kan naar een geldlening. Maar op het moment dat iemand verdere kritische en terechte opmerkingen geeft, dan zijn het 'medewerkers die voor 2 of 3k salaris werkt, die echte een bedrijf leven niet begrijpen'.

Dus je krijgt wat je wil horen 'ja dat kan', maar wellicht heb je meer aan de eerlijke adviezen die hier gegeven worden door ondernemers die weten waarover ze praten.

Als je deze adviezen leest en hier slim mee omgaat, dan zou je probleem opgelost kunnen worden. 

Als je alleen wil gokken op een geldlening... ik denk niet dat er ook maar 1 serieuze (lees: tegen normale rente)  investeerder is die jou geld gaat lenen, gebaseerd op de info die je hier hebt gegeven.

 

Wellicht toch nog maar eens de goedbedoelde adviezen doorlezen?

 

 

Als gevestigde of startende horeca ondernemer op zoek naar ondersteuning en/of advies? Bemiddeling bij aan- en verkoop, startersbegeleiding, financiering/herfinanciering, conceptontwikkeling, schuldsanering, advies, coaching, Interim management, ...etc. Stuur me gerust vrijblijvend een pb!

www.HorecaAdviesBureau.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.