Jump to content
Rich123
Verberg

Staarbox voor staarpatienten

Ik ontwikkelde een staarbox voor staar patienten, 

Een steeds groter wordende groep senioren wordt geopereerd aan staar, thans zijn dat er ruim 150.000 per jaar in Nederland. De techniek, apparatuur en kwaliteit van implantaat lenzen zijn de laatste jaren sterk verbeterd. Hierdoor kan het merendeel 97% na een staaroperatie zonder bril door het leven en is er enkel nog een leesbril nodig. De staar operatie is de meest veilige operatie die er is, en wordt veelal poliklinisch uitgevoerd. 65 % is vrouw, 35 % is man.

Veel mensen die aan staar geopereerd worden zijn brildragend. Nadat de staar operatie is uitgevoerd voldoet de bestaande bril niet meer. Om het kwetsbare geopereerde oog te beschermen wordt een bril dragen na de staaroperatie wel aanbevolen zo voorkom je infecties. Het geopereerde oog moet ook gedurende 3 weken na de staaroperatie 2 maal daags gedruppeld worden. Tevens is het geopereerde oog gevoelig voor licht omdat de pupil nog niet goed werkt. Een controle afspraak op oogheelkunde is na ruim 4

 

In de staarbox zitten 3 brillen en een zonnevoorhanger, één beschermende bril waarmee je kan kijken en lezen, deze bril heeft een speciale kromming waardoor het oog goed beschermd is tegen stofjes en vuiltjes zo voorkom je infecties. Tevens stimuleer je hiermee het geopereerde oog weer een mooi scherp en helder beeld te vormen. De meegeleverde zonnevoorhanger past op de beschermende bril en kan je dus ook kijken en lezen in de zon. 

Eén druppelbril deze helpt bij het druppelen, door verschillende grote gaatjes in de glazen van deze bril kan de druppel flacon in een passend gaatje geplaatst worden, hoofd naar achteren en druppelen maar. Zo kan je zelfstandig je ogen druppelen. 

Eén extra vergrotende leesbril helpt bij langer lezen, lezen in bed of handwerken.

Inmiddels is er een internetsite en zijn de staarboxen op voorraad, aangesloten bij mollie, my parcel, verzend verpakking en labelprinter. Kortom klaar voor de start.

Nu nog de marketing, en het aan de man brengen...?

Link to post
Share on other sites

10 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Wellicht uitzoeken waar de meeste mensen vandaag komen met diagnose stelling, huisarts, opticien of ziekenhuis? In het ziekenhuis en huisarts heb ik wel eens van de folder rekjes gemaakt. Misschien kun je daar wat kwijt in de vorm van informatieve brochures? Wellicht ook vragen of je bij dit soort locaties je staarbox mag laten zien, zodat ze weten wat het inhoudt en wellicht je box adviseren? 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

De diagnose ouderdomsstaar wordt gesteld door de oogarts, nadat de opticien geen verbetert zicht haalde in een oogmeting. En de patient dan via de huisarts wordt doorverwezen naar de oogarts. Grootste groep is 70 +. in veel gevallen zit er staar op beide ogen. De oogarts behandeld eerst het oog  waar je het minste uit ziet. Een behandeld oog kan pas na +/- 6 weken gemeten worden bij de opticien. Het tweede oog wordt pas behandeld als de operatie op het eerste oog geslaagd is, ook daar zit 6 weken tussen. 

Als je aan beide ogen staar hebt kan je dus pas na 12 weken gemeten worden. M.a.w. zonder de staarbox 12 weken tobben.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik zie dat je de vragen van Jessek niet beantwoord,  dus doe ik een poging: wat heb je zoal geprobeerd om dit product aan de man te brengen? Met welk resultaat? Wat wil je bereiken?


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Link to post
Share on other sites
  • 0
Op 28-7-2020 om 14:57, Rich123 zei:

Een controle afspraak op oogheelkunde is na ruim 4...

 

De oorspronkelijke tekst is zo lelijk verknipt dat het nu niet meer te volgen is. Er is een heel stuk over de staarbox weggevallen, zo lijkt het.

 

Mag deze tekst weer normaal leesbaar gemaakt worden?

 

En was er een vraag?

 

Edited by TwaBla

Zucht...

Link to post
Share on other sites
  • 0
32 minuten geleden, TwaBla zei:

De oorspronkelijke tekst is zo lelijk verknipt dat het nu niet meer te volgen is. Er is een heel stuk over de staarbox weggevallen

Ik heb alleen de site en de prijs verwijderd, wat allemaal in de laatste alinea stond, vanaf 'inmiddels'.

Alles daarvoor is door mij intact gelaten...

 

Wel de vraag teruggeplakt, die had ik per abuis geknipt.:face-with-hand-over-mouth:


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Link to post
Share on other sites
  • 0
57 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Alles daarvoor is door mij intact gelaten...

 

Kan ook door de topicstarter zelf gedaan zijn, want het lijkt een gevalletje copy-paste. Maar de zinnen gaan of eindeloos door, met willekeurige komma's. En waar het spannend wordt houdt de tekst ineens

 

En er staat nog steeds geen vraag in. :hushed-face:

 

Of dat moet zijn Nu nog marketing?

 

Edited by TwaBla

Zucht...

Link to post
Share on other sites
  • 0
22 minuten geleden, TwaBla zei:

Of dat moet zijn Nu nog marketing

Yep, de rest van die oproep hoort in 'vraag en aanbod' thuis, dus uit het topic gehaald. 


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Link to post
Share on other sites
  • 0

 

Een staarbox wordt onder andere aangeboden door Smart4eyes die het doosje als eigen ontwikkeling presenteert. Taalgebruik is vergelijkbaar, met name de willekeurige spaties. Deze firma biedt het product ook aan op Bol.com. Ik veronderstel dat de vraagsteller daar iets mee te maken heeft.

 

In België is een ondernemer met dezelfde naam die een party act aanbiedt. 

 

Internationaal kom ik zo snel geen vergelijkbare producten tegen. Daar is wel sprake van druppelloos herstel.

 

Ik zou meteen spreken van een cataract surgery recovery set als internationale soortnaam en streven naar een internationaal merk als EyeHeal of zoiets.

 

Maar de belangrijkste bottleneck lijkt me distributie. 

 

Idealiter krijg je alle adressen van alle mensen die geopereerd worden, zodat je ze vooraf een box kan aanbevelen. Dat kan wellicht via de oogartsen, klinieken of verzekeraars. Opticiens zijn ook een mogelijke tussenschakel, maar die gaan het concept waarschijnlijk kopiëren als het lucratief blijkt.

 

Plan B is direct-to-consumer. Maak een handleiding voor iedereen die zich wil voorbereiden op deze operatie (voor-tijdens-na) en stel die beschikbaar als gratis boekje (pdf) op een site met meer info, ook videos. Zo verzamel je opt-in adressen van mensen met wie je de dialoog kan beginnen die leidt tot conversie. Vraag ook naar het herstelproces als ze niets bestellen!


Zucht...

Link to post
Share on other sites
  • 0

Best uitdagend om die doelgroep te bereiken en te overtuigen van het nut van zo'n box. Wellicht is het handiger om de kinderen (social media/youtube) of verzorgenden te benaderen. De thuiszorg bijvoorbeeld heeft er ook baat bij dat mensen zelf kunnen druppelen en infecties worden voorkomen. En uiteraard via beurzen waar ouderen komen, maar dat is pas aan de hand na corona.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 291 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept