• 0

huurder wil huur niet meer betalen.

Hallo , ik heb mijn pand verhuurd de persoon heeft altijd netjes betaald maar kan helaas niet meer betalen.  Maar hij heeft nog 8 maanden de contract plicht. Maar hij heeft de pand leeg gemaakt en sleutel in de bus gegooid bedrijf uitgeschreven uit kvk en is gemigreeed naar het buitenland . Kan ik nog iets doen om  toch de geld van de 8 maanden huur te krijgen ?

 

Mvg , Piet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 1-8-2020 om 09:51, Daniel_Nijmegen zei:

Grote kans dat als jij dus gewoon die huurbeëindiging nu accepteert dat hij straks bij de rechter gelijk krijgt en jij alsnog die 6000 euro borg terug moet betalen omdat je ingestemd hebt met die vroegtijdige beëindiging en dan volstrekt redelijk is dat hij zijn borg terugkrijgt.

 

Minus de nog verschuldigde huur.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
Op 1-8-2020 om 12:43, Roel J zei:

Nee dat is niet zo, want de huurder heeft zich niet aan de overeenkomst gehouden. De verhuurder hoeft niks te doen, dat iedereen hier roept dat je het maar moet accepteren en door moet gaan is iets heel anders.

ik ben geen jurist hoor, maar kan me de volgende situatie voorstellen:

 

ex huurder meld zich bij jou en daarna bij rechtbank om borg terug te vorderen.

 

Ex huurder tegenover rechtbank: ik wil mijn borg terug, ik heb mondeling (of desnoods een achteraf geproduceerd vals e-mail contact) met de verhuurder afgesproken dat ik eerder onder huurcontract uit kon en daar was de verhuurder mee akkoord, bewijs? hij heeft geen aanmaning of andere invorderingspoging gedaan en pand gelijk weer doorverhuurd.

 

Weet zo net nog niet wat er dan gebeurd en wat het besluit van de rechter dan is en hoeveel risico je loopt dat je alsnog die volledige borg terug moet betalen

Link naar reactie
  • 0
Op 1-8-2020 om 12:43, Roel J zei:

Nee dat is niet zo, want de huurder heeft zich niet aan de overeenkomst gehouden. De verhuurder hoeft niks te doen, dat iedereen hier roept dat je het maar moet accepteren en door moet gaan is iets heel anders.

Als verhuurder hoef je niks te doen anders dan aan te tonen dat er huur betaald had moeten worden, dat die niet betaald is en dat je dus recht hebt op de borg.

Huurachterstand en borg moeten los van elkaar worden gezien.

 

In bijna elk huurcontract - zo niet in elk huurcontract - staat dat de borg niet bedoeld is voor betaling voor een openstaande of toekomstige huurvordering, maar slechts aangewend kan worden vervanging of reparatie van ontstane gebreken aan het verhuurde door de huurder veroorzaakt tijdens de huurperiode.

 

Als er geen reparaties of vervanging aan het verhuurde moeten worden uitgevoerd, dan kan de huurder de borg terugvorderen. Daar staat tegenover dat de verhuurder een vordering heeft op de huurder inzake de nog te betalen huur. Een en ander houdt niet in de de verhuurder automatisch het recht heeft om de borg met de huur te verrekenen. Onderling kan alles worden overeengekomen, maar dat is een andere zaak.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.