MacSeth Geplaatst: 21 september 2005 MacSeth 75 0 Geplaatst: 21 september 2005 Ik heb een maand of anderhalf geleden een Bureau gekocht van een onderneming die over het algemeen gebruikte meubelen verkoopt. Ik heb keurig een factuur gekregen maar hierop staat geen BTW-bedrag maar BTW volgens margeregeling. Het bureau koste 550 euro ( inclusief dus die BTW ) Kan iemand mij vertellen hoe ik de BTW kan berekenen zodat ik deze kan verrekenen? http://websitejudge.com/nl/home Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers! www.optimised.nl Link naar reactie
0 2thePoint Geplaatst: 21 september 2005 2thePoint 1,1k 8 Geplaatst: 21 september 2005 Als je leverancier het btw bedrag er niet op heeft gezet... :-\ mag je het er helaas ook niet zelf uit halen.... Wil het toch terugvragen, zul je een nieuwe factuur moeten vragen....! Egbert Punter Link naar reactie
0 Glassie Geplaatst: 21 september 2005 Glassie 195 1 Geplaatst: 21 september 2005 Met de margeregeling kan je de btw op de aanschaf niet verrekenen. Je zou de verkoper kunnen vragen om de normale btw-regeling toe te passen en een nieuwe factuur op te maken. Persoonlijk denk ik dat het te behalen voordeel niet de moeite waard is. Zal waarschijnlijk hooguit om een paar tientjes gaan (namelijk 19/119e deel van de winstmarge van de verkoper). Link naar reactie
0 MacSeth Geplaatst: 22 september 2005 Auteur MacSeth 75 0 Geplaatst: 22 september 2005 Bedankt voor de reacties. Ik denk inderdaad dat het voordeel wat te behalen valt minimaal is dus ik denk dat ik het er maar bij laat. Kan ik het overigens dan wel allemaal als kosten aftrekken ( uitgesmeerd over een aantal jaren uiteraard ) http://websitejudge.com/nl/home Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers! www.optimised.nl Link naar reactie
0 A s Geplaatst: 22 september 2005 A s 101 0 Geplaatst: 22 september 2005 Beste mensen, De regeling "Marge-BTW" is 10 jaar geleden door de belastingdienst in het leven geroepen, speciaal voor wederverkopers kunstvoorwerpen en 2-dehandse personenauto's. De betreffende ondernemers moeten hiervoor als deelnemer bij de belastingdienst geregistreerd staan. Dit beteket dat indien een product uit de margevoorraad door zo'n ondernemer wordt verkocht zonder vermelding van BTW op de faktuur komt. ( De btw zit in feite inbegrepen in het totaalbedrag). Een ondernemer die dus niet aan de margeregeling deelneemt geen btw kan aftrekken. Enig soulaas is dan wel dat je een 19% of 6% groter bedrag als kosten kunt aftrekken of eventueel over dat bedrag kunt afschrijven. De deelnemende wederverkopers kunnen die btw ook niet aftrekken maar lossen dit probleem met e belatingdienst op door ieder jaar een beschikking aan te vragen, maar dat terzijde. groeten Ad Smeur Link naar reactie
MacSeth
MacSeth
Ik heb een maand of anderhalf geleden een Bureau gekocht van een onderneming die over het algemeen gebruikte meubelen verkoopt.
Ik heb keurig een factuur gekregen maar hierop staat geen BTW-bedrag maar BTW volgens margeregeling.
Het bureau koste 550 euro ( inclusief dus die BTW )
Kan iemand mij vertellen hoe ik de BTW kan berekenen zodat ik deze kan verrekenen?
http://websitejudge.com/nl/home
Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!
www.optimised.nl
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag