• 0

E-Commerce! Maar....

Beste lezer, 

 

Ik ben begonnen met mijn eigen website met het verkopen van producten. Als een beginnende ondernemer moest ik eerst leren websites maken en het vinden van producten. Fijn, alles ging goed todat ik een fout heb gemaakt dat mij veel geld heeft gekost en moest de website sluiten. Goed, ik geef niet op. De tweede poging is een veel groter idee en ook veel meer nodig, ook zal ik niet weer een fout maken dat mij veel geld gaat kosten (dit was onnodige beginners fout) . 

 

In de e-commerce moet ik nog leren om succesvol te marketen, en ook erachter zien te komen of mij website wel 'mooi' genoeg is voor de klant. Ik heb nu denk ik een 8/10 op het gebied van looks en functionaliteit maar misschien kan het nog beter.  

 

Toch is het jammer dat ik momenteel geen geld meer heb om te investeren in mijn eigen bedrijf, toch wil ik door. 

Ik wil niet te diep in gaan om wat ik verkoop omdat dat een innovatieve idee is, en competitie daarmee wil voorkomen.  

 

Hoe begint een E-commerce aan succesvolle marketingscampagnes met minimale kosten? Ik had eerder al succes behaald met Facebook maar nu niet het geld om dat weer te doen.. Helaas! 

En; wat doen E-commerce websites eraan om altijd maar te groeien en succesvol te zijn? 

 

Bedankt voor alle support! 

Seagull

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Seagull, welkom op het forum!

Je vragen zijn heel erg algemeen. Een eenvoudig antwoord waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt is daarom niet echt te geven, zeker niet op de tweede vraag.  Ik zal toch een poging wagen.

 

Succesvolle marketingcampagnes met minimale kosten vereisen heel veel creativiteit en inventiviteit. Misschien heb je juist een heel creatief of inventief product wat je verkoopt, zodat het wat gemakkelijker is om het onder de aandacht te brengen bij het grotere publiek door middel van een filmpje dat je viral laat gaan of een influencer die het gratis wilt laten zien. Het eerste is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan, het tweede bestaat waarschijnlijk niet, althans niet als je niet al een netwerk hebt wat dit soort personen kent.  Verkoop je meer algemenere producten, dan zul je waarschijnlijk zelf met creativiteit op de proppen moeten komen als je krap bij kas zit.

Hoe dan ook, om marketingcampagnes tegen zeer geringe kosten uit te kunnen voeren is meestal veel kennis en ervaring benodigd. 

 

Voor je tweede vraag laat ik het toch bij een simpel antwoord; Wat doen e-commerce websites er aan om altijd te groeien en succesvol te zijn? Nou, als je het mij vraagt: alles. Geen antwoord wat je wat aan hebt vrees ik, maar daar zul je het wat mij betreft even mee moeten doen totdat je gerichtere vragen stelt.

Link naar reactie
  • 0
5 hours ago, Wouter Hol said:

Hoi Seagull, welkom op het forum!

Je vragen zijn heel erg algemeen. Een eenvoudig antwoord waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt is daarom niet echt te geven, zeker niet op de tweede vraag.  Ik zal toch een poging wagen.

 

Succesvolle marketingcampagnes met minimale kosten vereisen heel veel creativiteit en inventiviteit. Misschien heb je juist een heel creatief of inventief product wat je verkoopt, zodat het wat gemakkelijker is om het onder de aandacht te brengen bij het grotere publiek door middel van een filmpje dat je viral laat gaan of een influencer die het gratis wilt laten zien. Het eerste is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan, het tweede bestaat waarschijnlijk niet, althans niet als je niet al een netwerk hebt wat dit soort personen kent.  Verkoop je meer algemenere producten, dan zul je waarschijnlijk zelf met creativiteit op de proppen moeten komen als je krap bij kas zit.

Hoe dan ook, om marketingcampagnes tegen zeer geringe kosten uit te kunnen voeren is meestal veel kennis en ervaring benodigd. 

 

Voor je tweede vraag laat ik het toch bij een simpel antwoord; Wat doen e-commerce websites er aan om altijd te groeien en succesvol te zijn? Nou, als je het mij vraagt: alles. Geen antwoord wat je wat aan hebt vrees ik, maar daar zul je het wat mij betreft even mee moeten doen totdat je gerichtere vragen stelt.

Hey Wouter, 

 

Ik vind het moeilijk om gerichte vragen te stellen, ik doe namelijk alles zelf. Heb geen hulp die ik kan verwachten van mensen om mij heen dus is het internet mijn enige uitgangspunt. Ik heb al is success behaald met Facebook advertenties voor draadloze oordoppen en smart bracelets maar nu heb ik een product dat iets beter zal kunnen verkopen (hoop ik). Je antwoord is wel passend, ik ga toch maar eens kijken hoe ik het beste mijn facebook pagine en instagram kan gaan promoten en toch opzoek gaan naar gratis publiciteit. Het is mij ook allemaal nog niet duidelijk hoe of wat. Wens me success

Seagull

Link naar reactie
  • 0

Wellicht dat gerichtere marketing van Google hier een winst kan zijn. Denk aan Google Ads (met de juiste targeting) en de gratis, maar tijdrovende Content / Zoekmachine Marketing. Lijkt mij verstandig om hier als jonge ondernemer eens naar te kijken, mocht je dat nog niet hebben gedaan.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0
On 01/08/2020 at 18:41, Ondernemeneer said:

Wellicht dat gerichtere marketing van Google hier een winst kan zijn. Denk aan Google Ads (met de juiste targeting) en de gratis, maar tijdrovende Content / Zoekmachine Marketing. Lijkt mij verstandig om hier als jonge ondernemer eens naar te kijken, mocht je dat nog niet hebben gedaan.

Dit is inderdaad waar al mijn tijd naar toe gaat op het moment dat de webshop loopt. Het soms wat lastige deel als ondernemer is starten, nu heb ik al is een webshop succesvol laten draaien maar dat moest op stop worden gezet na 4 maanden toen ik erachter kwam dat ik het product niet langer mocht verkopen. Ik heb ervan geleerd. 

Nu ben ik opzoek naar nieuwe producten om hiervan een webshop te maken, ik heb deze al gevonden (denk ik). 

Maar ik wou ook website design aanbieden voor klanten. Maar dan loop ik weer tegen dezelfde lamp aan, ga ik dat verkopen online met een marketing campagne of offline via via. 

On 01/08/2020 at 18:54, TwaBla said:

 

Speel eens met het omnifiliate model.

 

Maak van al je klanten affiliates door hen te belonen voor het aanbrengen van nieuwe klanten door aanbevelingscodes uit te delen (digitale bonnen).

Hmm. Ja inderdaad een goede suggestie. Ik zou een blog kunnen maken over een geweldig product en hiermee erop verdienen. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.