• 0

E-commerce! Maar hoe doe ik inkoop?

Beste lezer, 

 

Zojuist begonnen met een E-commerce website die ik wil gaan uitbouwen voor het verkopen van producten. 

Aleen heb ik nu twee specifieke vragen omdat ik niet geleerd heb hoe ik dit moet doen en youtube niet altijd te vertrouwen is maar toch geen experts om mij heen heb probeer ik het op higherlevel forums. 

 

  1. Hoe doe ik market onderzoek voor producten die ik kan verkopen  via mijn eigen website? Ik zal de website zelf kunnen maken en ook de advertenties zal ik zelf opzetten. Maar hoe kan ik wat onderzoek doen zodat ik meer kans van slagen heb en weet wat ik moet verkopen? 
  2. Inkoop? Welk strategie is meest toepasselijk voor iemand met een laag budget van ongeveer €500-1000 p/m. Denk bijvoorbeeld aan ; Dropshipping via Alieexpress , Zelf producten inkopen van China (niet namaak) of  Droppshipping via een groothandel in Nederland/ inkoop via een groothandel in Nederland.

 

Hierbij wil ik ook toevoegen dat mijn skills met inkopen en het vinden van leveranciers in Nederland 0 zijn maar hier toch wel mee wil beginnen omdat ik hier ook meer potentie in zie? 

Tevens producten via Alibaba ingekocht met success maar deze zijn toch wel lastig om te verkopen en komen vaak met veel problemen... 

 

Conclusie: Ik wil graag een webshop beginnen van bijna 0, wat zijn de juiste stappen? 

 

-Seagull

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Eerlijk antwoord: als ik je berichten zo lees denk ik dat je nog niet klaar bent om iets op te starten. Je bent een beetje ongestructureerd bezig. Voordat je webshop start zal je eerst zelf moeten bedenken op welk product/oplossing mensen zitten te wachten. Weet je wat je wil verkopen, het liefst een product waar je hart bij ligt, dan ga je nadenken en bedenken en uitvoeren. Je schiet er niets mee op om de zoveelste dropshipping webshop te beginnen. En verwacht niet dat je als je vandaag een shop opent je over een maand succesvol bent.  

aangepast door De Ketchupmaker
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
51 minutes ago, De Ketchupmaker said:

Eerlijk antwoord: als ik je berichten zo lees denk ik dat je nog niet klaar bent om iets op te starten. Je bent een beetje ongestructureerd bezig. Voordat je webshop start zal je eerst zelf moeten bedenken op welk product/oplossing mensen zitten te wachten. Weet je wat je wil verkopen, het liefst een product waar je hart bij ligt, dan ga je nadenken en bedenken en uitvoeren. Je schiet er niets mee op om de zoveelste dropshipping webshop te beginnen. En verwacht niet dat je als je vandaag een shop opent je over een maand succesvol bent.  

Hoi, 

 

Ik weet wel wat ik wil, misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn bericht. De marketing niche is Elektronica (waar mijn hart ook ligt) en ook heb ik al redelijk wat succes behaald, en wel degelijk een product binnen een maand kunnen verkopen met winst, zelfs meerdere producten. Waar ik eigenlijk naar opzoek ben is om nog beter te begrijpen hoe ik dan marketing onderzoek moet doen om te weten waar ik voor moet uitkijken. Want ik heb het gevoel dat ik veelte veel op gevoel werk ipv mijn hersenen te gebruiken. 

Het is ook niet 1 product wat ik verkoop maar een niche, en toevallig is deze niche heel erg competitief. Dat laatste heb ik geen moeite mee, als je nog tips hebt dan hoor ik dat wel graag. 

Edit: Maar ik koop dus op alibaba en verkoop deze producten, zoals ik zei ik wil dus meer professioneel te werk gaan en met grote merken werken denk aan; Apple, JBL etc. 

aangepast door Seagull
Link naar reactie
  • 0

marketing is een vak, een goede website ook, goede producten leveren ook. dus die ali express zou ik zelf gelijk vergeten vanwege het uitmuntende betrouwbare imago.

je idee is mischien briljant, het plan van aanpak is belabberd. dropshipping middels een groothandel in nl lijkt mij het beste idee, je heb nihil te investeren in voorraad, de voorraad van de groothandel is betrouwbaarder dan de boot of postduif van aliexpress.  Je kan je inkomsten op je marketing richten in plaats van voorraad. en uiteraard blijf je ook niet met voorraad zitten als je idee toch geen briljant plan wordt.

www.vloerengilde.nl

Link naar reactie
  • 0
44 minutes ago, vloerengilde said:

marketing is een vak, een goede website ook, goede producten leveren ook. dus die ali express zou ik zelf gelijk vergeten vanwege het uitmuntende betrouwbare imago.

je idee is mischien briljant, het plan van aanpak is belabberd. dropshipping middels een groothandel in nl lijkt mij het beste idee, je heb nihil te investeren in voorraad, de voorraad van de groothandel is betrouwbaarder dan de boot of postduif van aliexpress.  Je kan je inkomsten op je marketing richten in plaats van voorraad. en uiteraard blijf je ook niet met voorraad zitten als je idee toch geen briljant plan wordt.

Inderdaad, het is en blijft onbetrouwbaar kwaliteit. Pas als je geld hebt om mee te strooien is het de risico waard. Dan maar opzoek naar een groothandel in de buurt. 

Thx

 

Seagull

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 31-7-2020 om 19:10, Seagull zei:

Maar ik koop dus op alibaba en verkoop deze producten, zoals ik zei ik wil dus meer professioneel te werk gaan en met grote merken werken denk aan; Apple, JBL etc. 

 

Je zit dus in een niche waar duizenden anderen ook actief zijn. Bovendien droom je van iets dat niet haalbaar is: grote merken goedkoop inkopen bij Alibaba. Grote merken schermen hun verkoopkanalen af, daar kom je niet zomaar binnen. Op Alibaba en Aliexpress staan juist producenten en traders die aan iedereen verkopen.

 

Een strategie die de best of both worlds combineert is die van Anker, opgezet door een ex-developer van Google die accessories voor mobieltjes en tablets laat ontwikkelen in China. Maar dat doe je niet na vanaf een zolderkamertje in Rotterdam.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.