• 0

Tijdstip belastingaangifte

(aangepast)

Hi!

 

Vraagje, vanmiddag kon ik vanwege een storing niet inloggen bij de belastingdienst.

Nu heb ik zojuist mijn aangiftes ingediend, maar volgens de belastingdienst is het 2 uur later... Dus in plaats van 31-07-2020 om 23:52 staat er dat het ingediend zou zijn op 01-08-2020 om 01:52. :P 

 

Ik weet dat er een week uitstel is verleend vanwege de storing vanmiddag, maar toch ben ik erg benieuwd: wat nou als er geen uitstel was geweest? Ik weet dat er een x dagen coulance meestal is, maar in principe ben je te laat. Hoort de tijd bij de belastingdienst dan niet gewoon te kloppen? :) 2 uur tijdsverschil is wel erg vreemd. Hun mailserver is wel goed geconfigureerd qua tijd zie ik de broncode van de email, dus stel dit zou een probleem worden dan kan je altijd aantonen adhv screenshots en de notificatie dat er iets niet klopt. Maar dat is in principe iets dat te manipuleren valt, dus ik vraag me af of dat geaccepteerd zou worden. 

 

Gewoon puur hypothetisch - wat als? ;) Zou dat niet te allen tijde gewoon allemaal goed moeten kloppen? Nu staat er eigenlijk dat je te laat was, terwijl je gewoon op tijd je aangifte hebt ingediend. :) Als dat een straf zou opleveren dan is dat niet juist.

 

-edit- Ik zie dat de datum in de gegenereerde PDF die te downloaden is wél klopt en netjes op 31-07 staat. :) 

aangepast door CLabs
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op zich is het wel een aardige kwestie: er staat voor zover ik weet niet bij in welke tijdzone het moet gebeuren. 

Het zou logisch zijn hier CET+daylight te kiezen gezien dat in Nederland de 'gangbare' tijd is. 

 

Anderzijds is het niet zo dat alle in NL ingeschreven bedrijven ook vanuit NL bestuurd worden, dus het zou kunnen dat iemand op de avond van 31/7 in de VS nog zijn aangifte doet terwijl het hier dan al 01/08 is. 

 

Het zou me niet verbazen als ze het in de praktijk een beetje respijt geven, wellicht 1 dag, ook qua betalingen: Uiteraard komt het 2 op de 7 keer voor dat het einde van een kwartaal in een weekend valt, en dan heb je het risico dat een bank de boekingsdatum op de eerstvolgende maandag zet. En dan heb je nog 1 januari dat op een maandag kan vallen - ook al heb je dan zaterdag 30  december de opdracht tot betalen gegeven blijft de kans aanwezig dat de transactie op 2 januari geboekt wordt. 

Link naar reactie
  • 1
13 hours ago, R.I.P. - Benm said:

Het zou me niet verbazen als ze het in de praktijk een beetje respijt geven, wellicht 1 dag, ook qua betalingen: Uiteraard komt het 2 op de 7 keer voor dat het einde van een kwartaal in een weekend valt, en dan heb je het risico dat een bank de boekingsdatum op de eerstvolgende maandag zet. En dan heb je nog 1 januari dat op een maandag kan vallen - ook al heb je dan zaterdag 30  december de opdracht tot betalen gegeven blijft de kans aanwezig dat de transactie op 2 januari geboekt wordt. 

 

Your mileage may vary, maar ik heb een boete gekregen voor het insturen om 0:07.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.