• 0

Van idee tot realisatie

Hallo, op mijn site wil ik kort en duidelijk aangeven hoe ik van een idee tot de realisatie van dat idee kom.

voorbeeld: soort 6 stappenplan?

Ik zou dit dus ongeveer zo op mijn site willen zetten.

 

stap 1: Uw idee.

stap 2: Van idee tot concept.

stap 3: Concept voorstel met invulling van de technische haalbaarheid

binnen het daarvoor beschikbare budget.

stap 4: Uitwerking concept.

stap 5: Evaluatie

stap 6: Realisatie

 

Zou ik dit met een plaatje weergeven of gewoon tekst?

gecentreerd of links uitgelijnd?

graag Jullie reactie, voorbeeld en of advies. gr Henk.

www.creasoft.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het maakt niet zo heel veel uit hoe je het doet, als het voor de bezoeker maar duidelijk is. Soms kan een tabel duidelijk zijn, soms een meer grafische uitleg. Gewoon een aantal opzetjes maken, en dit door anderen te laten bekijken om te zien wat zij het duidelijkste vinden, als je er zelf aan werkt kan je er niet meer naar kijken als bezoeker. Dan is het handig om feedback te vragen.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Komt er niet ook nog een evalutie na de realisatie............?

En ben het wel eens met Decorum, het is inderdaad niet echt een ondernemersvraag!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Komt er niet ook nog een evalutie na de realisatie............?

En ben het wel eens met Decorum, het is inderdaad niet echt een ondernemersvraag!

 

Dus je produkt of activiteit naar buiten brengen hoort niet bij ondernemen?

Weer wat geleerd.

>> Komt er niet ook nog een evalutie na de realisatie............?

Denk het wel, maar bij oplevering gaat dit meestal vanzelf.

 

ps; Jammer dat deze vraag mij gelijk mijn 1 Karma punt gekost heeft.

Link naar reactie
  • 0

lijkt mij dat je eerst produceert, voordat je evalueert. Dus stap 5 en 6 omdraaien.

 

Mag ik aannemen dat je per stap uit gaat leggen wat het inhoudt, wat de rol is van de klant en wat jouw rol/meerwaarde is? De stappen an sich zeggen niet heel, zolang klanten niet weten wat dit voor ze betekent.

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

lijkt mij dat je eerst produceert, voordat je evalueert. Dus stap 5 en 6 omdraaien.

 

Mag ik aannemen dat je per stap uit gaat leggen wat het inhoudt, wat de rol is van de klant en wat jouw rol/meerwaarde is? De stappen an sich zeggen niet heel, zolang klanten niet weten wat dit voor ze betekent.

 

Ja zou ik kunnen omdraaien, maar ik evalueer graag ook het eind concept.

Daar er vaak kostbare hardware in het geding is.

Dus ik denk nog een punt 7, een eind evaluatie?

 

zie site www.creasoft.nl klik info.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het in de vorm van een tabel doen met foto's/afbeeldingen die het geheel concreter en opvallender maken. Een beetje zoals op bijvoorbeeld http://www.detijdoisterwijk.nl Dat is een Eetcafe waar ze de diverse "tijden" op deze manier verduidelijken. Uiteraard iedere keer met een stukje omschrijving.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het in de vorm van een tabel doen met foto's/afbeeldingen die het geheel concreter en opvallender maken. Een beetje zoals op bijvoorbeeld http://www.detijdoisterwijk.nl Dat is een Eetcafe waar ze de diverse "tijden" op deze manier verduidelijken. Uiteraard iedere keer met een stukje omschrijving.

Prima voorbeeld ja, ga ik aan werken plaatje er naast deze geven beter de inhoud van de stap kort maar krachtig weer. thanks

Link naar reactie
  • 0

Je zou ook een Case uit je portfolio kunnen beschrijven. Dat maakt het wat concreter en je hebt de input al voor handen.

 

Misschien een lovende reactie van een klant erbij....

 

Dat is een misschien een idee, daar mijn opdrachten versus werkzaamheden tastbaarder worden. In sommige projecten kan dat zelfs ook. thanks

 

ps: 7 stappenplan Info page vandaag aangepast www.creasoft.nl

reacties welkom

Link naar reactie
  • 0
Men moet hierbij denken aan het aansturen van Licht, Geluid, Beweging, in de Themapark omgeving ook wel Animatronics genoemd.

 

Wat een prachtig gegeven om te tonen wat je doet, maar je verstopt het achter foto's van schakelborden en besturingspanelen. Alsof je een Porsche verkoopt door de schokbrekers te tonen. Laat eens zien waar en hoe animatronics toegepast worden. Ik moet meteen denken aan die zingende aapjes van V&D uit de jaren zestig. Maak een paar pagina's om uit te leggen wat animatronics is, en hoe het toegepast wordt ook buiten de themapark-omgeving. Geef bovendien een indicatie van kosten.

 

Ik weet niet of je wil werven met deze site (misschien is het gewoon techneut-to-techneut) maar er is zoveel meer te tonen. Denk aan toepassingen in retail, horeca en musea. Op beurzen. Of in kunst.

 

Vraag ook eens iemand naar het Nederlands op je site te kijken. Je gebruikt hoofdletters alsof je in Duitsland woont, en door het verkeerd gebruik van spaties lijkt het alsof je stottert.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

eh..die vraag ging puur over de layout van je website..

en de layout heeft met je website te maken en je website met je onderneming

dus het had niet direct met ondernemen te maken

ik zou zeggen..probeer wat en kijk hoe het eruit ziet

en laat het aan mensen zien die verstand hebben van websites...

Link naar reactie
  • 0

eh..die vraag ging puur over de layout van je website..

en de layout heeft met je website te maken en je website met je onderneming dus het had niet direct met ondernemen te maken

Begrijp ik niet helemaal, de layout heeft met je website te maken en je website met je onderneming, ok maar dan "dus het had niet direct met ondernemen te maken" website hoort bij mijn onderneming en ik bepaal wat daar staat. Het is niet alleen de layout ook de teksten, zie reacties.

Hetzelfde als bij folders enz, maar dit hoort niet bij ondernemen?

ik heb hier een missing link. gr

Link naar reactie
  • 0

 

Natuurlijk heeft jouw vraag alles met ondernemen te maken. Het misverstand ontstaat doordat je de vraag niet introduceert, maar zonder toelichting commentaar op een stappenplan vraagt. Bekijk je oorspronkelijke vraag nog eens door de ogen van ons lezers (en je website door die van bezoekers) en het aantal misverstanden neemt waarschijnlijk snel af.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Natuurlijk heeft jouw vraag alles met ondernemen te maken. Het misverstand ontstaat doordat je de vraag niet introduceert, maar zonder toelichting commentaar op een stappenplan vraagt. Bekijk je oorspronkelijke vraag nog eens door de ogen van ons lezers (en je website door die van bezoekers) en het aantal misverstanden neemt waarschijnlijk snel af.

 

 

Prima geformuleerd, natuurlijk het ging mij om beide, zowel de layout en de tekst van het stappenplan naar de bezoekers van de site.Misverstandje dus, komt goed. gr en thanks.

 

ps: ben inmiddels wel weer mijn ene karma punt kwijt.vanmiddag had ik hem nog ???

Link naar reactie
  • 0

ONtopic:

 

Waar haal je jouw stappenplan vandaan?

 

...Theoretische literatuur

...Empririsch materiaal

...Natte vingerwerk

 

Voor je stellingen gaat plaatsen over ideale stappenplannen en de vele facetten van het omzetten van een idee naar een innovatie zou je je goed moeten verdiepen in deze, al veel beschreven, materie.

 

Denk hierbij aan de vele verschillende rollen die de actoren in een ontwikkeltraject moeten hebben.. iemand die een idee bedenkt is vaak erg creatief en ongestructureerd. Maar degene die het gouden idee moet selecteren, degene die dit moet omzetten in plannen en ontwerpen en degene die het moet maken of verkopen zijn geheel andere personen.

 

...de visuele uitwerking van dit alles is ondergeschikt aan hetgeen je wil vertellen en de waarde daarvan. Dus het plaatje boeit mij niet :)

 

Is het zo dat ik met elk idee naar jou toe kan komen? En ga je daar dan altijd mee aan de slag, ookal heeft mijn idee geen kans van slagen of relevantie tot mijn 'probleem'?

 

Leg kort uit per stap wat die stap uniek maakt en wat jullie superieure invulling daarvoor is. Nu lijkt het op site-opvulling; je werkt gefaseerd "jippie!".

 

sorry voor het sarcasme :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.