• 0

Lampen project in de schijnwerpers zetten en vermarkten op de juiste manier

Hoi, ik ben net nieuw op dit forum en zou graag wat sparren over 'hoe zet ik mijn product in de markt' en 'hoe breng ik mijn product aan de man'

Ik heet Emile, 30 jaar en inmiddels ondernemend bezig geweest met het opstarten en verkopen van bedrijvigheid in verschillende branches. 

 

Enige tijd geleden ben ik begonnen om zelf mijn verlichting te creëren binnen huis. Hier heb ik veel plezier uit gehaald en aangezien ik altijd opzoek ben naar een businesscase heb ik ook met dit project de stoute schoenen aangetrokken, en zo zijn er 2 lampen ontstaan.

 

Hanglamp 1 is een eettafel lamp (balklamp)

Bij een kozijnenmakerij heb ik 50 gedroogde eikenhouten balken laten frezen, vervolgens is dit hout behandeld en voorzien van led verlichting en elektronica.

Aan alles is gedacht van dimmer tot verpakking, merk en gebruikershandleiding. Eindresultaat is prachtig al zeg ik het zelf:winking-face-with-tongue: (Vraagprijs 325)

 

Hanglamp 2 is een salontafellamp (schijflamp)

Ik heb 17 meter acacia boomstam laten zagen en uithollen. De schijven zijn inmiddels behandeld, een groot deel is voorzien van elektronica en net als de balklamp is deze klaar voor de eindgebruiker. Een zeer bijzondere lamp met zijn grillige vorm. Eindresultaat is wederom prachtig al zeg ik het nog maar eens zelf:grinning-face: (vraagprijs 325)

 

Nu moet de eindgebruiker het nog net zo prachtig gaan vinden bij hem aan het plafond. Het financiële plan heeft als doel; leveren aan winkeliers om zo meer tijd te nemen voor de productie en zo aantallen te kunnen wegzetten. Kosten zijn goed in beeld, leveranciers zijn goed in beeld en de bedrijven die een deel van de productie op zich nemen ook.

 

Inmiddels een aantal lampen gemaakt en klaar om de productie op te schalen, tijd voor wat meer afnemers dan de plaatselijke winkeliers die geïnteresseerd zijn. Leenbakker, gamma en soortgelijke winkelketens zullen niet bij mijn product passen geef ik alvast aan. Het product wil ik omschrijven als; industriële design. Zo zal het ook gepromoot moeten worden.

 

Hoe verder? Een lijst maken met potentiële afnemers en langs de winkels gaan? Een bureau inschakelen die jouw product verspreid voor de beste prijs verdeeld door Nederland?

 

Graag jullie inzicht..!

 

P.s. De website is in ontwikkeling. Ik vergeet vast nog wel nuttige info, die zal ik toevoegen nadat er op gewezen word.:face-savoring-food:

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
5 minuten geleden, Daalmeijer zei:

50 gedroogde eikenhouten balken laten frezen, vervolgens is dit hout behandeld

 

Geen idee hoe het er uit ziet maar met mijn bedrijf moest ik in het voorjaar een huis ontruimen. De eiken inrichting was aan de straatstenen niet te slijten of in te leveren bij de kringloop. misschien toch een puntje om te onderzoeken.

 

Laatstelijk wat nieuwe lampen gekocht en het viel mij op dat RVS en Glas oververtegenwoordigd waren in de winkels.

 

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, Daalmeijer zei:

Hanglamp 1 is een eettafel lamp (balklamp)

[…]

Hanglamp 2 is een salontafellamp (schijflamp)

 

Als je het om te beginnen nou eens geen “lampen” noemt, maar bijvoorbeeld lichtsculpturen, positioneer je jezelf buiten de massamarkt en creëer je een unieke niche.

 

Wat vinden kenners zoals binnenhuisarchitecten en interieurontwerpers ervan?

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, Daalmeijer zei:

Hoe verder? Een lijst maken met potentiële afnemers en langs de winkels gaan? Een bureau inschakelen die jouw product verspreid voor de beste prijs verdeeld door Nederland?

 

Ik zou beginnen met interieur stylisten en aanverwante beroepen, die zoeken vaak unieke items waarvan maar kleine series beschikbaar zijn.

Link naar reactie
  • 0

Klinkt wel als een product waarbij interieurontwerpers en designwinkels ook geen grote aantallen gaan bestellen. Op z'n best krijg je dan een grotere klantenlijst van afnemers die elke keer enkele stuks bijbestellen. Zul je zelf voorraad moeten opbouwen. Of je makers op standby moeten afstellen.

 

Dus beperkt schaalbaar.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
21 uur geleden, henkh zei:

 

Geen idee hoe het er uit ziet maar met mijn bedrijf moest ik in het voorjaar een huis ontruimen. De eiken inrichting was aan de straatstenen niet te slijten of in te leveren bij de kringloop. misschien toch een puntje om te onderzoeken.

 

Laatstelijk wat nieuwe lampen gekocht en het viel mij op dat RVS en Glas oververtegenwoordigd waren in de winkels.

 

Dankje, ik heb hier en daar wat onderzoek gedaan. Ook voordat ik begon heb ik winkeliers gevraagd wat volgens hun het beste zou verkopen. 

 

18 uur geleden, TwaBla zei:

 

Niks voor Flinders?

Zet ik bij de lijst, dankje.

 

11 uur geleden, Ward van der Put zei:

 

Als je het om te beginnen nou eens geen “lampen” noemt, maar bijvoorbeeld lichtsculpturen, positioneer je jezelf buiten de massamarkt en creëer je een unieke niche.

 

Wat vinden kenners zoals binnenhuisarchitecten en interieurontwerpers ervan?

Goed punt, lampen klinkt inderdaad vrij afgezaagd (al is alles afgezaagd natuurlijk:upside-down-face:)

Van binnenhuis architecten en interieurontwerpers ben ik nog geen lijst aan het maken. Dit is zeker een punt om ook te onderzoeken. 

Wat betreft het aantal afnemers ligt het wel erg verschillend denk ik. de balklamp is echt een product wat seriematig gemaakt word. de opties bestaan uit 1 met zwarte details, aluminimun geanodiseerde detailt en een keuze uit ketting of staaldraad ophangsysteem. 

De schijflamp daar in tegen is per schijf uniek. Dit zal dan misschien meer een product zijn voor interieur ontwerpers en vergelijkbare beroepen.

 

Is er iemand die ervaring heeft met een bureau die de verkoop uit handen neemt? (alle opties staan nog open namelijk) 

 

Emile.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Daalmeijer zei:

de balklamp is echt een product wat seriematig gemaakt word.

 

Ik lees in de startpost dat je die balken laat maken door een kozijnenmaker..

Is dat geen potentiële klant? gratis balklamp bij een set nieuwe kozijnen..

of desnoods op hun website als leuke extra item of anders een artikel over jou product dat ook bij hun in de werkplaats wordt vervaardigd. Dan profiteer je beide, zij kunnen laten zien dat ze nog meer kunnen en jij krijgt via hun site ook promotie..

 

wat ik opvallend vind is dat jou seriematige balklamp net zoveel kost als de unieke stukken schijflampen.. kan toeval zijn maar ik zou alleen al voor marketingdoeleinden andere prijzen hanteren. Unieke stukken kun je vaak wat hoger prijzen ook al is dat qua kostprijs en margeberekening niet nodig.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.