Jump to content
Mikky Vrolijk

Technische update en nieuw waarderingssysteem

Recommended Posts

Op 5-8-2020 om 12:00, Mikky Vrolijk zei:

Ja.. dat klopt. Op de boards "stamtafel" en alles (behalve columns) onder het tabblad "extra" is uitgezet voor waardering. Dit, omdat het hier vaak om info gaat en niet zozeer om een antwoord validatie.

 


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is een antwoordvalidatie? Waarom kan een reactie op stamtafel niet gevalideerd worden?

 

Valideren is een duur woord voor waarderen, neem ik aan. Dat woord kan ik nog vertalen, maar wat er nou precies gezegd wordt snap ik niet goed.

 

Omdat het informatie betreft, is de waardering uit gezet.


Volg het dropship-commentaar van Ali vs de Rest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh nou zie ik het. De nieuwe 'karma' maakt van dit forum een Vraag-Antwoord platform.

 

Dat was inderdaad een functie van dit forum. Gewone ondernemers komen voorbij en stellen een vraag, de moderators vaste bezoekers experts andere ondernemers geven antwoord. En die verzamelen zo punten die in te wisselen zijn bij Douwe Egberts voor theelepeltjes.

 

Maar dit is ook een forum om te debatteren, nieuws te bespreken of elkaar op de rug te kloppen bij goed nieuws. Of steun te betuigen bij tegenvallers. Hoe kun je daar nou Het Beste Antwoord geven.

 

Zelfs alleen als Het Beste Antwoord is het onaardig naar al die mensen die de moeite hebben genomen om te reageren. 

 

Is een beetje een verarming zo.


Volg het dropship-commentaar van Ali vs de Rest

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden, TwaBla zei:

Is een beetje een verarming zo.

Het is bijzonder jammer dat op dit antwoord geen waardering mogelijk is.

Kritische experts zullen zelden een waardering op antwoorden krijgen, als zij laten zien dat vraag en antwoord niet altijd zwart/wit is.

 

Is er ook een goede reden (geweest) om de spaarsysteem te handhaven en opnieuw vorm te geven ?


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 uur geleden, Cosara zei:

Kritische experts zullen zelden een waardering op antwoorden krijgen, als zij laten zien dat vraag en antwoord niet altijd zwart/wit is.

 

Niet van de vraagsteller wellicht, maar wel van andere kritische experts....

Wat vooral nieuw is, is dat de vraagsteller wordt gevraagd om concrete feedback/terugkoppeling: wat is of was voor jou als vraagsteller nu het beste antwoord? 

 

2 uur geleden, Cosara zei:

Het is bijzonder jammer dat op dit antwoord geen waardering mogelijk is.

 

Moah. Binnen 2 dagen een etiket "verarming" plakken op een wijziging die je nog geen enkele kans hebt gegeven - en om de IMHO ook verkeerde redenen - vind ik geen waardering waard. Was de optie wel mogelijk geweest dan had ik ook mijn waardering gegeven en kwamen we per saldo weer op 0 uit. 

 

Geef het eerst eens een eerlijke kans, en kom daarna met opbouwende kritiek

 

 

Edit: 

 

Quote

Maar dit is ook een forum om te debatteren, nieuws te bespreken of elkaar op de rug te kloppen bij goed nieuws. Of steun te betuigen bij tegenvallers. Hoe kun je daar nou Het Beste Antwoord geven.

 

Niet. Maar met de nieuwe waardering kun je nog steeds die steun betuigen of elkaar op de rug kloppen. Dat "beste antwoord" speelt in een discussie geen verdere rol meer, ook als het topic begon als een vraag. Maar dat beste antwoord is mogelijk wel relevant voor een andere lezer die met dezelfde vraag die via Google binnenkomt 

 

Edited by Norbert Bakker
aanvulling nav opmerking TWA:

Specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ondernemers

Zelfstandig partner bij  B2Bsure, de vooruithelpers in  veerkracht en verzekeringen

 

Vragen, second opinion of offerte  m.b.t. AOV, aansprakelijkheid of andere bedrijfsverzekeringen?  →  contact

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden, Norbert Bakker zei:

Geef het eerst eens een eerlijke kans, en kom daarna met opbouwende kritiek

 

Eerlijke kans: wat een overbodige pathos. :partying-face: Gedragsmoderatie, dat experiment loopt ook al een tijdje. Binnenkort krijgen we opvoedingspunten. Padvinderij!


Volg het dropship-commentaar van Ali vs de Rest

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Geef het eerst eens een eerlijke kans, en kom daarna met opbouwende kritiek

Er is in wezen niets veranderd sinds het uur nul ... het voegt ook niets toe ... het is ook niet vernieuwend.

 

in de herhaling:

Is er ook een goede reden (geweest) om het spaarsysteem te handhaven en opnieuw vorm te geven ?


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Moah. Binnen 2 dagen een etiket "verarming" plakken op een wijziging die je nog geen enkele kans hebt gegeven - en om de IMHO ook verkeerde redenen - vind ik geen waardering waard.

"Moah" ... is dat niet een beetje bagatelliserend ?

 

1 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Was de optie wel mogelijk geweest dan had ik ook mijn waardering gegeven en kwamen we per saldo weer op 0 uit. 

Jij ben[t] voor ... dus ik ben tegen ?

Daarmee geef je toch zelf aan dat het waarderingssysteem emotioneel beladen is.

Dat is dan ook de reden dat ik, sinds het uur nul, tegen elke vorm van waardering ben.

Edited by Cosara
spelling

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minuten geleden, Cosara zei:

in de herhaling:

Is er ook een goede reden (geweest) om het spaarsysteem te handhaven en opnieuw vorm te geven ?

 

Er is geen goede reden geweest om het af te schaffen, dus is het vooralsnog gehandhaafd.

 

37 minuten geleden, Cosara zei:

"Moah" ... is dat niet een beetje bagatelliserend ?

 

Ja


Specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ondernemers

Zelfstandig partner bij  B2Bsure, de vooruithelpers in  veerkracht en verzekeringen

 

Vragen, second opinion of offerte  m.b.t. AOV, aansprakelijkheid of andere bedrijfsverzekeringen?  →  contact

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zulke keuzes worden gemaakt door een heel klein clubje en vervolgens gezien door een beperkt groepje stamgasten.

 

Degenen die reageren zijn de paar stamgasten die het uberhaupt iets kan schelen.

 

De gedachtenwisseling over de balans tussen HL als vraagbaken en HL als gemeenschap, deel- en discussieplatform loopt al veel langer. We hadden een  simpel waarderingssysteem (reuzen/kneuzen) met een +/- keuze, daar kwam een complex alternatief voor met variabele punten en nou is er doorgeschakeld met een up/down systeem dat leidt tot Het Beste Antwoord.

 

Een stevige duw richting vraagbaak.

 

Het huidige systeem hinkt op twee gedachten. De vraagsteller kan aangeven wat de kiloknaller was, maar voorbijgangers kunnen ook een stem uitbrengen. Dat wordt validatie genoemd.

 

Het maakt mij verder ook niet zoveel uit, maar ik wil wel pleiten voor een systeem waardoor we een ondernemer die het even tegenzit een schouderklopje kunnen geven. Een systeem waardoor we goede kwinkslag kunnen waarderen (en een foute grap kunnen beboeën), een mooi debat kunnen bewieroken en vrouwonvriendelijke reacties kunnen verfoeien.


Volg het dropship-commentaar van Ali vs de Rest

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minuten geleden, TwaBla zei:

De gedachtenwisseling over de balans tussen HL als vraagbaken en HL als gemeenschap, deel- en discussieplatform loopt al veel langer. We hadden een  simpel waarderingssysteem (reuzen/kneuzen) met een +/- keuze, daar kwam een complex alternatief voor met variabele punten en nou is er doorgeschakeld met een up/down systeem dat leidt tot Het Beste Antwoord.

Dilemma ... Het Beste Antwoord ... dat wat het is of dat wat je wilt horen ?

 

10 minuten geleden, TwaBla zei:

Een stevige duw richting vraagbaak.

Blijkbaar is de strijd opgegeven, met als reden ... vragenstellers zijn per definitie lui ... vragenstellers zijn doorgaans gemakzuchtig.


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minuten geleden, TwaBla zei:

Het maakt mij verder ook niet zoveel uit, maar ik wil wel pleiten voor een systeem waardoor we een ondernemer die het even tegenzit een schouderklopje kunnen geven. Een systeem waardoor we goede kwinkslag kunnen waarderen (en een foute grap kunnen beboeën), een mooi debat kunnen bewieroken en vrouwonvriendelijke reacties kunnen verfoeien.

 

Idem.

 

De huidige keuzes zijn vooral ingegeven door de wens om met antwoordvalidatie beter vindbaar en zichtbaar en begrijpelijker te worden voor zoekers en vraagstellers, maar dat mag niet ten koste gaan van al het goede uit het oude waarderingssysteem. Waar mogelijk zie ik de opties om alle bijdragen te kunnen waarderen dan ook graag hersteld, maar tegelijkertijd wil ik het nieuwe waarderingssysteem en het concept van beste antwoord wel de kans geven zich te bewijzen.  

 

 


Specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ondernemers

Zelfstandig partner bij  B2Bsure, de vooruithelpers in  veerkracht en verzekeringen

 

Vragen, second opinion of offerte  m.b.t. AOV, aansprakelijkheid of andere bedrijfsverzekeringen?  →  contact

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

  

  

Bovenstaande zou dan ook het streven moeten zijn voor vragenstellers die zich eerst op het forum melden met een inkoopvraag op hoofdactiviteiten (forumregels?) en vervolgens van het kastje naar de muur gestuurd worden door een moderator naar de vraag & aanbod-sectie met een volstrekt onhandige standaardsortering van berichten. Kans op lezers en reacties lijkt mij vrij gering.

 

Of moeten nieuwe standaardgebruikers daar zelf een 'stream' voor aanmaken? En hoe pikken gastbezoekers en Google dit nieuwe bericht dan op?

 

Quote

Blijkbaar is de strijd opgegeven, met als reden ... vragenstellers zijn per definitie lui ... vragenstellers zijn doorgaans gemakzuchtig.

Ahum, niet alleen vragenstellers. Het nieuwe forum is sinds najaar 2018 nog altijd niet juist ingericht. En integratie van columns, ondernemerskalender en vraag&aanbod en een Engelstalige versie, werkt dat nu 20 maanden later? Dit waren namelijk wel belangrijke uitgangspunten van het vernieuwingsproject. Is dit ooit geëvalueerd?

 

Hoeveel (nieuwe) leden haken af op gebruiksvriendelijkheid, terwijl ook nog een usablity-onderzoek uitgevoerd is? En wat kost dat allemaal?

 

Op de kalender staat voor de rest van het jaar welgeteld 1 of staan misschien hooguit 2 evenement(en).

 

Misschien zijn Zoom of Teams-pooltjes dan een idee om een Community-gevoel te behouden?

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Ik ben ook nog niet echt kapot van deze wijziging, maar ik waardeer de inspanning om iets nieuws te proberen wel: stilstand is achteruitgang, dat blijkt uit alle statistieken.  

Vernieuwen ... daar zal iedereen zijn eigen betekenis aan geven.

Zijn ook hele mooie statistieken van te maken.

 

27 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

stilstand is achteruitgang, dat blijkt uit alle statistieken.  

if it ain't broke, don't fix it.

 

 

 

 

Cosara_Quotes_183.jpg


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuten geleden, Cosara zei:

if it ain't broke, don't fix it.

 

image.thumb.png.c4f95c30b62f1692d0f220b1ace04119.png 

 

 

De uitgevoerde wijzigingen zijn oa voortgekomen uit Usability en gebruikersonderzoek eind 2019. Daaruit bleek dat veel lezers/nieuwe leden HL bij eerste indruk niet goed genoeg snapten, oa omdat ze vaak binnenkomen via een deeplink, en dus niet via de homepage.  

 

 

 

 


Specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ondernemers

Zelfstandig partner bij  B2Bsure, de vooruithelpers in  veerkracht en verzekeringen

 

Vragen, second opinion of offerte  m.b.t. AOV, aansprakelijkheid of andere bedrijfsverzekeringen?  →  contact

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

De uitgevoerde wijzigingen zijn oa voortgekomen uit Usability en gebruikersonderzoek eind 2019. Daaruit bleek dat veel lezers/nieuwe leden HL bij eerste indruk niet goed genoeg snapten, oa omdat ze vaak binnenkomen via een deeplink, en dus niet via de homepage.  

 

Dat gaat me te snel. Op welke manier maken de wijzigingen de opzet van HL beter snapbaar voor nieuwe bezoekers?

 

Als je gewend bent aan McDonald's, hoe reageer je dan op een kaasfondue?

 

<antwoord: je tafelgenoten reiken je een vorkje aan en leggen het systeem uit>


Volg het dropship-commentaar van Ali vs de Rest

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuten geleden, Norbert Bakker zei:
1 uur terug, Cosara zei:

if it ain't broke, don't fix it.

 

image.thumb.png.c4f95c30b62f1692d0f220b1ace04119.png 

 

They still use it today ... anywhere in the world.

 

Niet elke verandering is ook een verbetering.


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minuten geleden, TwaBla zei:

Dat gaat me te snel. Op welke manier maken de wijzigingen de opzet van HL beter snapbaar voor nieuwe bezoekers?

 

Een veel begrijpelijkere structuur voor nieuwe bezoekers.

Die komen via de deeplink van Google of Ondernemersplein) niet midden in een discussie terecht maar zien bovenaan altijd de startpost annex vraag 

 


Specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ondernemers

Zelfstandig partner bij  B2Bsure, de vooruithelpers in  veerkracht en verzekeringen

 

Vragen, second opinion of offerte  m.b.t. AOV, aansprakelijkheid of andere bedrijfsverzekeringen?  →  contact

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Die komen via de deeplink van Google of Ondernemersplein) niet midden in een discussie terecht maar zien bovenaan altijd de startpost annex vraag.

 

Aha duidelijk.

 

Blijkbaar zijn de meeste zoekacties te koppelen aan het onderwerp in de vraag en niet aan woorden in een reactie?


Volg het dropship-commentaar van Ali vs de Rest

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minuten geleden, TwaBla zei:

Als je gewend bent aan McDonald's, hoe reageer je dan op een kaasfondue?

<antwoord: je tafelgenoten reiken je een vorkje aan en leggen het systeem uit>

 

De moderne millennial ziet en ruikt vanaf een afstand de pot met kaasprut, eet niet wat de boert niet kent en is de deur al weer uit lang voordat ze überhaupt gezien hebben dat er tafelgenoten zijn met een vorkje. Bovendien hebben ze helemaal geen behoefte aan tafelgenoten: ze willen alleen eten en alles zelf doen! 

 

And that's why we put the words  DON'T PANIC  in large, friendly letters on the cover of higherlevel. 

 

 


Specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ondernemers

Zelfstandig partner bij  B2Bsure, de vooruithelpers in  veerkracht en verzekeringen

 

Vragen, second opinion of offerte  m.b.t. AOV, aansprakelijkheid of andere bedrijfsverzekeringen?  →  contact

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minuten geleden, TwaBla zei:

Blijkbaar zijn de meeste zoekacties te koppelen aan het onderwerp in de vraag en niet aan woorden in een reactie?

 

Nee. De zoekresultaten zijn gebaseerd op de gehele inhoud. Alleen als iemand dan vervolgens op een deeplink binnenkomt en reacties leest, is het kennelijk wel handig dat iemand snapt wat de context van die reacties is (dat het bijvoorbeeld een discussie is met een bepaalde start of vraag) , zodat iemand sneller geneigd is door te lezen op HL verder te bladeren als de gegeven reactie niet direct de vraag van de lezer/zoeker beantwoord.... of zelfs zelf registreert en een vraag stelt.

 

En pas dan vallen ook die tafelgenoten met dat vorkje op.  

 

En dat er bij kaasfondue spelregels zijn en die ook actief gemodereerd worden  :winking-face-with-tongue:

 

image.thumb.png.53ac18b6fe660f30b26d9fc51c966b1f.png

 

 

 

 


Specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ondernemers

Zelfstandig partner bij  B2Bsure, de vooruithelpers in  veerkracht en verzekeringen

 

Vragen, second opinion of offerte  m.b.t. AOV, aansprakelijkheid of andere bedrijfsverzekeringen?  →  contact

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel topic starters hebben afgelopen maand (of week) een beste reactie gewaardeerd? Of ben ik nog even voorbarig?

 

Wat is de procentuele score of conversie van dit doel?

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuten geleden, Highio zei:

Of ben ik nog even voorbarig?

 

Dat. De mailer die de topicstarters gaat vragen om een beste reactie te kiezen staat nog niet aan: dat start binnenkort, als de kinderziektes uit het waarderingssysteem verholpen zijn. 


Specialist arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid voor ondernemers

Zelfstandig partner bij  B2Bsure, de vooruithelpers in  veerkracht en verzekeringen

 

Vragen, second opinion of offerte  m.b.t. AOV, aansprakelijkheid of andere bedrijfsverzekeringen?  →  contact

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 7 leden online en 176 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept