• 0

Ideal per 3 oktober (?)

Zojuist per mail, vers van de pers:

 

===

Eerder dit jaar gaf u via internet blijk van uw interesse in IDEAL. ABN AMRO is samen met de andere

banken aan de slag gegaan om het IDEAL protocol te realiseren en te testen. Inmiddels zijn alle voorbereidingen afgerond en kunnen wij u melden, dat IDEAL vanaf 3 oktober landelijk geïntroduceerd

zal worden. Vanaf begin oktober nemen onze adviseurs contact met u op om u nader te informeren over

IDEAL en onze nieuwe Internetkassa en de IDEAL Only kassa bij u te introduceren.

 

 

Bijgaand treft u algemene informatie aan over IDEAL en de Internetkassa.

===

 

Ik ben erg benieuwd of het er nu eens van gaat komen, en dan vooral naar de kosten en technische vereisten.. is er al iemand aan het bouwen?

Ideal.txt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heeft iemand iDeal al operationeel op zijn e-commerce website.

Wordt zoveel over gepraat wanneer en hoe, goed en slecht.

Maar ik ben benieuwd of er werkelijk al HLers zijn die het gebruiken.

Post je urls zou ik zeggen. En natuurlijk jullie ervaringen.

 

EDIT topic samengevoegd met de lopende discussie

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of het posten van URL's nou zo'n goed idee is, moet hier geen 'linkfarm' van webshops gaan worden ::)

 

 

ben ik het niet mee eens. het gaat toch niet om reclame. ondernemers willen gewoon kijken hoe anderen het in de praktijk hebben gebracht, want anders moet je alleen van je eigen site uitgaan en kan je nooit weten of je het nog kan verbeteren.

en voor degene die niet willen kijken lezen gewoon alleen de postings en skippen de urls-postings. kan toch helemaal geen kwaad.

Link naar reactie
  • 0

ben ik het niet mee eens. het gaat toch niet om reclame.

 

Je weet niet wat de intentie is van de poster van een url: reclame of laten zien dat hij/zij een icoontje van ideal op z'n site heeft staan. Dat laatste is ook het enige volgens mij wat je kan laten zien door een url naar je site/webshop te plaatsen (naast reclame) Verhalen over de aspecten van de implementaties en/of gebruik zijn ook meer dan welkom. Maar een link naar een site met een icoontje van ideal wat schieten we daar mee op???

Link naar reactie
  • 0

ben ik het niet mee eens. het gaat toch niet om reclame.

 

Je weet niet wat de intentie is van de poster van een url: reclame of laten zien dat hij/zij een icoontje van ideal op z'n site heeft staan. Dat laatste is ook het enige volgens mij wat je kan laten zien door een url naar je site/webshop te plaatsen (naast reclame) Verhalen over de aspecten van de implementaties en/of gebruik zijn ook meer dan welkom. Maar een link naar een site met een icoontje van ideal wat schieten we daar mee op???

 

dat is de insteek van een leek die er niet mee bezig is, met alle respect. alle programmeurs, grafische ontwerpers en webmasters kijken hier dus wel naar. het is niet zomaar een logo op een site. de hele navigatie eromheen, de structuur, hoe het beste te plaatsen. allemaal zinvolle informatie. een gewone bezoeker kijkt alleen naar de buitenkant, maar dat bedoel ik hier dus niet mee. en als het er HL-ers zijn die dit doen om reclame te maken, dan is het echt nutteloos want geen enkele bezoeker hier klikt op een url in dit topic met de inzet iets te kopen.

Link naar reactie
  • 0
het is niet zomaar een logo op een site. de hele navigatie eromheen, de structuur, hoe het beste te plaatsen. allemaal zinvolle informatie.

Allemaal redenen die ook gelden voor de betalingsvorm creditcard of automatische incasso en zelfs voor het knopje waarmee je je winkelmandje kunt bekijken. Geen reden dus om een uitzondering te maken voor sites die ideal gebruiken.

 

en als het er HL-ers zijn die dit doen om reclame te maken, dan is het echt nutteloos want geen enkele bezoeker hier klikt op een url in dit topic met de inzet iets te kopen.

Gesproken over leek met alle respect ;D Het plaatsen van linkjes/teksten op HL is goed voor je vindbaarheid in zoekengines. Dat alleen is al genoeg reden om je site hier neer te zetten.

 

Maar goed HL heeft de eenvoudige regel dat reclame niet gewenst is. Dus als mensen hun site hier willen plaatsen dan mag dat mits daar een goede reden voor is (bijzondere implementatie bijvoorbeeld die alleen te zien is op de site) Je site hier plaatsen omdat je ideal gebruikt is reclame en is dus niet de bedoeling.

 

Mocht je zin hebben om hier over verder te discussieren dan kan dat in off-topic / over higherlevel.

Link naar reactie
  • 0

Verdere discussie is absoluut niet nodig. Ik ben het gewoon niet met je eens en dat kan ook wel eens voorkomen. Bij menig forum heb je soms administrators die te veel alles aan banden leggen. Is natuurlijk goed om ergens een bepaalde grens te leggen maar soms beperk je daarmee het topic en dat vind ik jammer. Maar no worries, let's continue. Laatste wat ik erover zeg.

Link naar reactie
  • 0

aangezien ze ideal toch moeten promoten en vooral bekendmaken, heb ik hier iets vanaf de ing site. heel goed initiatief vind ik.

 

Tot 31 december 2.000 transacties gratis

iDEAL is de nieuwe standaard voor gegarandeerde betalingen via Internet. Als webwinkelier betaalt u bij ING Bank alleen voor de transactiekosten en ontvangt u tot 31 december de eerste 2.000 transacties gratis*!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het blijft trouwens erg stil van de kant van de ABN-AMRO na het aanvragen van iDeal. Ondanks het bevestigingsmailtje met de opmerking dat men zo spoedig mogelijk contact op zal nemen is dit na twee weken nog steeds niet gebeurd...

 

Geldt voor mij ook en voor een collega-ondernemer idem dito. Het is al wekenlang stil, bij Postbank in mijn geval. Wonderlijk dat het allemaal zo langzaam gaat.

Link naar reactie
  • 0

 

Geldt voor mij ook en voor een collega-ondernemer idem dito. Het is al wekenlang stil, bij Postbank in mijn geval. Wonderlijk dat het allemaal zo langzaam gaat.

Hier was het zo geregeld. Heb wel alles via internet gedaan, dus aanmelden etc. etc. Hebben jullie je ook online aangemeld of lokaal bij de bank?

You can have it fast, cheap, or working. Choose two.

Link naar reactie
  • 0

Online. Vorige week een reminder email naar de ABN gestuurd - wederom zonder reaktie...

 

Zojuist contact gehad met de Rabobank in mijn omgeving.

Uitgelegd dat met deze tarieven, de Rabo zich compleet uit de markt prijst.

Heel diplomatiek werd mij verteld dat klachten en opmerkingen graag gehoord worden.

Er gaat even wat overleg plaatsvinden met de mensen die binnen dit kantoor meer van iDeal weten.

Ik heb ze wel al voorspeld dat met deze tarieven ze niet gek op moeten kijken als ze over enkele maanden geen nieuwe rrekeningen voor starters meer openen.

En dat is niet de bedoeling kon men mij al meedelen.

 

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
  • 0

Even een vraag over iDeal. Heb zelf zitten denken om iDeal te gaan gebruiken, maar vanwege de hoge kosten denk ik dat het economischer is om zelf een link naar de internetbankiersites te maken.. Dat even ter zijde; gisteren heb ik bij een aanschaf voor een printer zelf voor de iDeal betaaloptie gekozen en werd dus doorverwezen naar de ABN AMRO internetbankier site. Mijn aanschaf was zakelijk, maar met de i-dentifier van de ABN AMRO kan ik alleen inloggen via een pas van een prive-rekening en zie dan daarna in een dropdown menu mijn andere rekeningen, waaronder mijn ondernemersrekening. Via ideal was ik dus op de pagina van ABN AMRO gekomen waar ik al de betalingsgegevens keurig netjes weergegeven zag, maar geen mogelijkheid zag om de rekening te selecteren waar ik het bedrag van af had willen boeken. Ik moest met mijn i-dentifier de code intoetsen voor het overboeken van de betaling, maar omdat het ernaar uitzag dat dat bedrag van mijn priverekening geboekt zou worden heb ik de pagina weggeklikt en alsnog een mail gestuurd naar de desbetreffende e-shop en gevraagd naar overschrijvingsgegevens. iDeal was in mijn geval dus niet zo iDeaal en ik neem aan dat ik niet de enige ben die meerdere bankrekeningen heeft binnen 1 account. Nu weet ik niet helemaal zeker of ik na het invoeren van de code misschien alsnog de rekening had kunnen selecteren maar het zag er niet naaruit omdat mijn prive-rekeningnummer al weergegeven werd. Is dit niet een tekortkoming in het iDeal systeem of ben ik gewoon een uitzondering?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik moet wel zeggen dat ze bij ING een goed helpdesk hebben zitten waar je met je vragen terecht kunt. En als je ze een mailtje stuurt bellen ze je ook nog terug binnen het uur. Goede service vind ik.

 

Mijn ervaring is anders. Ik heb me aangemeld voor Ideal en kreeg per ommegaande formulieren die ik moest invullen en opsturen. So far so good. Ik vond de formulieren echter vrij onduidelijk en wilde wat checken. Ik heb de helpdesk gebeld en kreeg een bereidwillige, maar inhoudelijk incompetente medewerker aan de lijn. Hij had zo met de Ohra-reclame mee kunnen doen :-) Duurde eerst 10 minuten voordat hij wist over welke formulieren ik het had en kon niet echt antwoord geven op mijn vragen: "Volgens mij is het zus en zo, ja ik geloof dat u het zo moet interpreteren". Zucht... Ik heb de formulieren terugestuurd en sindsdien is het radiostilte. Dat is ruim 3 weken geleden. Op mail gestuurd aan de helpdesk wordt niet gereageerd. Ik heb zowel gewone mail als het ticket-systeem gebruikt. Het ticket was op een gegeven moment zelfs verwijderd, zonder dat ik antwoord heb gekregen. Let wel: het was een absoluut normaal, vriendelijk mailtje met verzoek om inlichtingen mbt de status van mijn aanvraag. Wonderlijk allemaal. Ik ga ze maar weer eens bellen denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Online. Vorige week een reminder email naar de ABN gestuurd - wederom zonder reaktie...

 

Zojuist contact gehad met de Rabobank in mijn omgeving.

Uitgelegd dat met deze tarieven, de Rabo zich compleet uit de markt prijst.

Heel diplomatiek werd mij verteld dat klachten en opmerkingen graag gehoord worden.

Er gaat even wat overleg plaatsvinden met de mensen die binnen dit kantoor meer van iDeal weten.

Ik heb ze wel al voorspeld dat met deze tarieven ze niet gek op moeten kijken als ze over enkele maanden geen nieuwe rrekeningen voor starters meer openen.

En dat is niet de bedoeling kon men mij al meedelen.

 

Wordt vervolgd.

 

Volledige radiostilte vanuit het regiokantoor van de Rabo in Druten.

Ook de ABN even aan de tand gevoeld, daar werd het ook stil.

Je moet de reactie horen als ik zeg dat internetondernmers in grote getale richting ING verhuizen, en dat er bij hun dan wel een saneringsronde aan zal komen, ik hou wel van een beetje stoken. :D

Neem eens contact op met de hogere echolons heb ik gezegd.

Misschien dat het daarom nog even stil is, en komt er binnenkort een spectaculaire prijsdaling of een saneringsronde.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht heb je naar het algemene nummer gebeld.

Je kunt beter naar een ander nummer bellen.

Tevens heb ik een mailadres erbij gezet.

Hier heb je wellicht meer succes.

 

Telefoon: 020 6522570

Openingstijden: op werkdagen van 9:00 – 17:00 uur

Email: ideal@mail.ing.nl

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik tarieven heb gezien zijn die bij ING in de meeste situaties het voordeligste, en bij kleinere transactieaantallen sowieso.

 

Een partij als ogone lijkt me vooral praktisch als je meerdere betaalsystemen via 1 aanbieder wilt afhandelen - je kunt er nl ook terecht voor creditcards, incasso etcetera. Reken echter wel op minimaal een paar tientjes maandelijkse kosten, en een paar 100 voor activering.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.