• 0

Overeenkomst van Opdracht (OvO)

Beste Forumleden,

 

Begin bezig met het opzetten van een netwerk van mensen met een zelfde expertsie in de IT . Deze is wereldwijd gericht op alle continenten.

Ik ga dan eigenlijk fungeren als makelaar. Zet de mensen weg op projecten die wereldwijd in aanvraag zijn op basis van deze expertise

 

Heeft iemand enig idee hoe ik om moet gaan met het opstellen van contracten en andere dingen waar ik nog tegen aan ga lopen?

 

Binnen NL kennen we het principe van de OvO  (Overeenkomst van Opdracht)

 

gr Jimmie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jimmie, allereerst welkom op Higherlevel!

 

21 uur geleden, Jimmie zei:

Ik ga dan eigenlijk fungeren als makelaar

 

Is dat zo? Een makelaar "zet geen mensen weg" maar brengt vraag en aanbod bij elkaar zonder zelf onderdeel uit te maken van de koopovereenkomst.

 

Denk daarom eerst eens goed na:

  • Wie neemt de opdracht van de afnemer eigenlijk aan? Ben jij dat of  is de uitvoerder dat ? 
  • Wereldwijd: maar welk recht is op de overeenkomst van toepassing en welke rechter is bevoegd? En hoe praktisch is het als een Nepalese uitvoerder werk uitvoert voor een Indiase opdrachtgever onder Nederlands recht en Nederlandse jurisdictie? 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Norbert,

 

Dank voor jouw reactie!

 

Ik zal de opdracht van de afnemer aannemen van waar deze afnemer ook vandaan komt..

Mijn bedrijf blijft statutair als hoofdvestiging in NL, met postadressen in drie andere landen

,,dus contracten vanuit Nederland recht opgesteld..

 

Bijv.

Er komt een opdracht  van een afnemer uit de US, staat California .

Deze opdracht belandt dus in NL bij HQ

Ik zal dan binnen de staat California op zoek gaan naar mensen, laat staan uit andere staten van de US en met een reiskostenvergoeding

 

Hoe is jouw visie hierin ?

 

gr Jimmie

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 2
14 minuten geleden, Jimmie zei:

Hoe is jouw visie hierin ?

 

Mijn visie is dat je op deze manier alle contractuele, operationele én personele risico's naar jezelf toetrekt.

Ik ben benieuwd naar jouw risicomanagement: heb je een zorgvuldige afweging gemaakt  tussen opbrengst en risico's  per geografische regio? 

 

En ik vraag me af wat een Californische klant en een Californische onderaannemer aan moeten of aan willen met een overeenkomst naar Nederlands recht en Nederlandse jurisdictie.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.