• 0

Btw auto naar marge auto

Twee weken terug heb ik een, door mij nieuw gekochte personenauto, verkocht aan een handelaar.  Destijds heb ik de auto op de zaak gekocht en dus de btw op de aangifte in mindering gebracht. De handelaar heb ik op zijn verzoek een btw factuur verstrekt waarop ook het restant bpm is aangegeven. Eén week terug zie ik dat de handelaar de betreffende auto heeft verkocht aan een officiële  merkdealer, welke de auto op hun website aanbieden als marge auto.  Is dit zo maar mogelijk of is hier mee  gesjoemeld?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zodra een auto in particulier bezit komt wordt het marge auto,

als de handelaar als particulier heeft gekocht en de btw niet heeft afgetrokken als voorbelasting 

en vervolgens als particulier aan de merkdealer heeft verkocht.

Dan is het gewoon een marge auto zonder dat hiermee is gejoemeld..

 

Misschien zijn er nog wel meer routes mogelijk om tot een marge auto te komen, in ieder geval zal iemand de btw betaald moeten hebben daarvoor.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Het kan natuurlijk ook gewoon een foutje zijn. Vorig jaar heb ik nog een zaak behandeld waar een auto als btw verkocht was en die bleek toch een marge auto te zijn. (De dealer ontbond de overeenkomst en wilde alleen leveren tegen hogere prijs, mijn klant wilde per se een btw auto)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.