• 0

Afschrijven bestelbus schade

Ik ben startend ondernemer.

 

3 maanden geleden heb ik een bedrijfsbus gekocht voor 500 euro ex.

Deze is afgelopen week  kapot gegaan en ik heb hier nog 150 euro voor kunnen krijgen voor de sloop.

 

Mag ik de hele 500 euro nog steeds aan het eind van het jaar afschrijven (regeling willekeurig afschrijven).

Vervolgens de 150 euro als desinvestering boeken en hier de btw over terugbetalen.

Of is het uberhaupt niet nodig om deze 150 euro te boeken omdat de auto technisch gezien 0 euro waard is omdat hij kapot is.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, zondag zei:

Mag ik de hele 500 euro nog steeds aan het eind van het jaar afschrijven (regeling willekeurig afschrijven).

Als er geen restwaarde is opgenomen, mag je afschrijven tot het bedrag wat de sloper aan jou heeft betaald ... 500 - 150 = 350 euro.

 

1 uur terug, zondag zei:

Vervolgens de 150 euro als desinvestering boeken en hier de btw over terugbetalen.

Je factureert de sloper voor 150 euro (excl. of incl. btw), voor verkoop van de auto.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de bus als ondernemer gekocht dus de bijtelling neem ik voor lief.

 

Kan ik de 500 euro die ik betaald heb voor de bus nog gebruiken voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek(KIA)?

Of moet ik de 500 euro verrekenen met de 150 euro waardoor ik onder de grens van 450 euro uit kom en het bedrag niet in aanmerking komt voor KIA?

Link naar reactie
  • 0

Je vraagt dit jaar Kia over de bus aan en je voert hem dit jaar ook weer af, dus per saldo 0

 

Kia kan je aanvragen als het totaal van de investeringen dit jaar minimaal 2400 euro is en per investering hoger dan 450 euro< als je vervolgens iets binnen 5 jaar afstoot moet je daarover desinvesteringsbijtelling toepassen over de waarde waarop het voor in de boeken staat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.