• 0

Veilige product of slecht voor de baby!

Beste lezer, 

 

Je kent het verhaal, iemand verkoopt speelgoed aan kinderen en er blijkt lood in te zetten! Dat komt omdat de verkoper niet goed heeft opgelet of de producent in China wel de juiste certificaten heeft.. 

Ik wil heel graag een product verkopen dat heet de Fruitnibbler, dit is een sillicone speen waar stukjes fruit in kan. 

Echter, weet ik niet of dit product wel aan de eisen voldoet. Natuurlijk zegt de producent dat het 100% bpa -vrij is en geen PVC componeneten bevat. Etc. 

Zelfs na het spreken van een inkoper in China die beweerd dat veel fabrikanten soms de foute certificaten leveren. 

Hoe kan ik dus 100% zeker weten dat ik dit product kan importeren zonder duizenden euros te verspillen en hiermee een groot probleem kan verkomen? 

Als je het product zelf wilt zien hier is een link: Product

 

-Seagull

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, Seagull zei:

Hoe kan ik dus 100% zeker weten dat ik dit product kan importeren zonder duizenden euros te verspillen en hiermee een groot probleem kan verkomen?

 

Niet.

 

Je kunt de risico's en jouw eigen aansprakelijkheid wel zo veel mogelijk beperken door een sample hier te laten testen bij een testinstituut én bij iedere batch/bestelling een steekproef te laten testen (omdat een volgende zending niet hetzelfde product, zelfde grondstoffen of zelfde productieproces hoeft te zijn)

 

Maar uiteraard kost dat geld, en biedt het nog steeds geen 100% garantie. Vraag je dus vooral af of dit - of speelgoed überhaupt - een goed idee is om te importeren vanuit China als je niet het volume of de middelen hebt om batchgewijs te testen. (en laat ik die vraag alvast beantwoorden: nee)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.