Ik heb even een hypothetische vraag mbt de uren criteria voor zzpers.
Stel: ik werk 3 dagen per week in loondienst (24u), de overige 2 dagen (en in de avonduren en weekenden) als zzp'er.
Ik zet bijv. € 10.000 per jaar om als zzp'er.
Als ik alle tijd die ik in de ondermening steek bij elkaar op tel kom ik boven het criterium van 1225 uur.
Maar van de tijd die ik in mijn onderneming steek geldt:
50% van de tijd ben ik bezig met betaalde opdrachten
50% van de tijd ben ik bezig met:
- het verbeteren en up-to-date houden van mijn skills
- nieuwe technieken leren (programmeren)
- ontwikkelen van eigen producten en andere concepten die potentieel inkomsten opleveren
- administratie
Valt deze laatste 50% onder het uren criterium?
Het levert niet direct geld op en nieuwe skills kan ik niet aantonen met een diploma of iets dergelijks (aangezien dit simpelweg niet bestaat).
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
J Kred
J Kred
Goedemiddag,
Ik heb even een hypothetische vraag mbt de uren criteria voor zzpers.
Stel: ik werk 3 dagen per week in loondienst (24u), de overige 2 dagen (en in de avonduren en weekenden) als zzp'er.
Ik zet bijv. € 10.000 per jaar om als zzp'er.
Als ik alle tijd die ik in de ondermening steek bij elkaar op tel kom ik boven het criterium van 1225 uur.
Maar van de tijd die ik in mijn onderneming steek geldt:
50% van de tijd ben ik bezig met betaalde opdrachten
50% van de tijd ben ik bezig met:
- het verbeteren en up-to-date houden van mijn skills
- nieuwe technieken leren (programmeren)
- ontwikkelen van eigen producten en andere concepten die potentieel inkomsten opleveren
- administratie
Valt deze laatste 50% onder het uren criterium?
Het levert niet direct geld op en nieuwe skills kan ik niet aantonen met een diploma of iets dergelijks (aangezien dit simpelweg niet bestaat).
Bedankt voor jullie tijd.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/66679-urencriterium-voor-zzp%E2%80%99ers-wat-telt-mee/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag