• 0

kerstbomen - innovatieve handel?

Zo in de eerste week van december liggen ze weer bij tuincentra en tankstations: verse kerstbomen. Het heeft wel iets nostalgisch, vader neemt een boom mee naar huis. Maar vindt er in die handel ook innovatie plaats?

 

* worden ze thuisbezorgd?

* verkocht via internet?

* opgetuigd en wel?

* en afgehaald na gebruik?

* zijn er biologische bomen?

* andere verkoopkanalen?

* gratis bij aankoop van ...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Misschien een idee om een site op te zetten waar

bedrijven en mensen elkaars kerstboom kunnen optuigen:-)

 

De boom kun je dan vlak voor de kerst in poster formaat uitgeprint toegestuurd krijgen.

 

Leuk om al je relaties in een boom te zien hangen...en je hoeft geen boom op te zetten:-)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor een business die in essentie 3 weken per jaar loont zijn de kosten voor innovatie veelal hoger dan de omzet. Kerstbomen moet je zien / ruiken voordat je ze in je huiskamertje plaatst. Of wil je gepimpte bomen gaan verkopen?

 

En toen kwam IKEA met een bijzondere aanbieding. Beetje fantasie Romano. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp uit de initiele vraag dat er vooral gezocht wordt naar procesinnovatie (hoe bied ik de boom aan) en in mindere mate naar productinnovatie (Kerstboom+).

 

Full service pakketten bestaan naar mijn weten al. Dat zijn de bedrijfsdecoratiebedrijven die een winkel(etalage) o.i.d. inrichten. Die leveren een volledig opgetuigde boom met versiering in de kleuren van het bedijf. En zorgen voor het opruimen etc.

 

Kerstboombezorgers, kerstboomverhuurders, kerstboomrecyclers, kerstboom give-away's heb ik nog niet gezien.

 

misschien leuke concepten ongeacht de seizoensinvloed.

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien willen mensen nu al een boom uitzoeken uit het juiste bos! Via een website krijg je via een webcam een bos te zien. Daar loopt een man met een zaag rond die wat bomen laat zien. Wilt u deze mevrouw? Daar gaat ie dan. Wat is uw credit card? Wat is uw adres? Goed hij is onderweg en wordt 12 december afgeleverd. Dag mevrouw!

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zo in de eerste week van december liggen ze weer bij tuincentra en tankstations: verse kerstbomen. Het heeft wel iets nostalgisch, vader neemt een boom mee naar huis. Maar vindt er in die handel ook innovatie plaats?

 

* worden ze thuisbezorgd?

* verkocht via internet?

* opgetuigd en wel?

* en afgehaald na gebruik?

* zijn er biologische bomen?

* andere verkoopkanalen?

* gratis bij aankoop van ...

 

Het verbaasd me dat deze vraag wordt gesteld terwijl de verschillende kerstboomservices op internet vrij eenvoudig gevonden kunnen worden. Voor zover ik het kan beoordelen zijn alle bovenstaande punten mogelijk. Een beetje Google’n op "Kerstboom" en je komt verschillende organisaties tegen die deze business zeer serieus nemen. Ook in een traditionele markt als de kerstbomenmarkt is blijkbaar nog voldoende ruimte voor innovatieve ideeën, zie bijvoorbeeld de meest voor de hand liggende url www.kerstboom.nl. Op hun site lees ik "compleet versierde kerstbomen" tot "kerstboompakketten" als relatiegeschenk. Gaaf! 8)

 

Ik mis hierin nog wel de nostalgie van de jaarlijkse traditie. Anderzijds vind ik het ook wel wat moois hebben om de postbode met een kerstboom onder z'n arm voor de deur te hebben. Scheelt een hoop gezeik met naalden in je auto en rijen in overvolle tuincentra, toch?! :D

 

Er zal in 3 jaar ook wel wat geïnnoveerd zijn denk je ook niet?

Link naar reactie
  • 0

 

Het verbaasd me dat deze vraag wordt gesteld terwijl de verschillende kerstboomservices op internet vrij eenvoudig gevonden kunnen worden. Voor zover ik het kan beoordelen zijn alle bovenstaande punten mogelijk. Een beetje Google’n op "Kerstboom" en je komt verschillende organisaties tegen die deze business zeer serieus nemen. Ook in een traditionele markt als de kerstbomenmarkt is blijkbaar nog voldoende ruimte voor innovatieve ideeën, zie bijvoorbeeld de meest voor de hand liggende url www.kerstboom.nl. Op hun site lees ik "compleet versierde kerstbomen" tot "kerstboompakketten" als relatiegeschenk.

 

 

Chak is een spamkabouter. Het domein kerstboom.nl is van hem en de dienst is pas sinds 2006 actief, een jaar nadat dit topic geopend werd. Zie ook dit bericht.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.