Waar moet het heen met HigherLevel ?

Aanbevolen berichten

Persoonlijk vind ik het helemaal geen probleem dat sommige leden "alleen maar" vragen stellen en weinig geven. Volgens mij zijn er voldoende leden die het prima vinden om deze mensen te woord te staan. Eén van de problemen die Marketingforum heeft, is JUIST dat alle actieve leden graag advies willen geven maar dat er geen vragenstellers zijn. Vragenstellers houden HL levendig!

Dat de vragensteller soms niet aanvoelt op welke wijze hij zijn vragen moet stellen is een heel ander verhaal. Dat geldt wat mij betreft overigens ook voor de "gevers": sommige adviseurs wagen zich aan adviezen die niet helemaal aansluiten bij de belevingswereld van de vragensteller, sommige adviezen kunnen gecategoriseerd worden in het hokje "open deur" en sommige adviezen zijn gewoon, hoe goed bedoeld dan ook, niet waar. Zo was er onlangs een draadje over BTW waarin één of een aantal adviseurs overduidelijk de klepel wel hadden gezien maar de klok niet, of zoiets ;) .

 

Het categoriseren van de subfora rondom herkenbare stadia vind ik een heel goed idee. Zo kunnen bepaalde onderwerpen (marketing, verzekeringen) terugkomen in de verschillende stadia en toch een ander accent krijgen. 't is wel een hoop gedoe om ervoor te zorgen dat de posts in het goede subforum terecht komen.

 

Wat betreft de borrels: ik onderschrijf DeDirks gevoel dat er de laatste tijd een beetje een kliekerige sfeer hangt op HL. De borrels en vooral het "geneuzel" op HL voor, tijdens en na de borrels dragen daar zeker toe bij. Ik heb geen idee of dit een positieve of negatieve ontwikkeling is.

 

Sorrie, tot nu toe vertel ik alleen wat wat mij betreft NIET de richting moet zijn. Ik ga ook nog creatief brainstormen en kom hierop terug!

Link naar reactie

Gezien het verhaal over het "geven en nemen" hoofdzakelijk gevoerd wordt door minimaal "senior"-posters, wil ik even een mening laten horen van een "junior"-poster. Ik heb Higherlevel via Google gevonden, aangezien ik op dat moment met een bepaalde vraag (vragen) zat. Dankzij het antwoord, en de directe uitnodiging voor de Chat, vond ik HL zeer open, vriendelijk en zeer behulpzaam (vind ik nu nog steeds trouwens :) )

 

Op dit moment zit ik nu nog in het stadium van "nemen", aangezien ik nog niet veel kennis heb van de specifiekere vragen die hier gesteld worden. (zoals Nonex ook al aangeeft)

 

Het algemeen probleem wat ik met fora (forums, wat is het juiste meervoud?) "an sich" heb, is dat er mensen zijn die veel tijd vrijmaken hiervoor en vaak de eerste zijn met een antwoord, en dan vindt ik het niet zinvol om een bepaald antwoord te herhalen, dus "geef" je automatisch minder.

 

Het hebben van een bepaald saldo is best interessant, legt de drempel hoger voor alleen maar "nemers", maar waarschijnlijk te hoog voor potentiele "gevers" (als ik meer moeite had moeten doen om antwoord te krijgen, was ik waarschijnlijk verder gaan zoeken op internet, nu was het een zeer lage drempel, met een goed antwoord, en nu blijf ik meelezen... in de hoop een goede bijdrage te kunnen leveren), en dan schiet HL zijn doel voorbij...

 

Ik heb geen ander concreet voorstel (alhoewel Ilja er veel genoemd heeft), maar misschien hebben jullie (we) iets aan de mening van iemand die nog volledig in het stadium van "nemen" zit.... ::)

Link naar reactie

Ik denk dat er verschillende soorten bezoekers zijn. De één heeft een vraag, komt idd bijvoorbeeld via een zoekmachine, stelt zijn vraag, krijgt antwoord en komt vervolgens niet meer op de site. Anderen blijven meelezen en hebben zelf soms nog een vraag, anderen blijven hier langer en hebben vaak geen vragen maar discussiëren wel mee. Ik denk dat je -ook met dat puntensysteem- goed in de gaten moet houden dat voor alle soorten bezoekers het forum heel open blijft. Dus niet een kliekje vormen met zoveel mogelijk punten. ;)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Ik denk dat je -ook met dat puntensysteem- goed in de gaten moet houden dat voor alle soorten bezoekers het forum heel open blijft. Dus niet een kliekje vormen met zoveel mogelijk punten. ;)

 

Juist die laagdrempeligheid (en dan toch de kwaliteit van de antwoorden) is juist een toegevoegde waarde voor dit forum, en daar moet je niet aan tornen.

 

Ik begrijp dat veel vragen al gesteld zijn en veel antwoorden al gegeven, maar dan moet je juist iets doen aan de vindbaarheid, dan aan de regulering van de bezoekers.

Link naar reactie

Ik vind het ook jammer dat het chat-gedeelte zo weinig gebruikt wordt. ik log regelmatig even in en tot nu toe was er telkens niemand. Soms blijf ik online, maar krijg dan inderdaad geen waarschuwing als er wel iemand online komt en ga dan niet elke minuut kijken of er iemand binnen is gekomen. Dus het verbeteren van de chat lijkt mij een hele goed optie, in ieder geval als je al ergens kan zien hoeveel mensen er in de chatruimte zitten voordat je inlogt zou al goed zijn.

 

Het uitbreiden van je profiel vind ik ook leuk. Ik kijk met plezier naar de foto's van de werkplekken en ik denk dat het ook leuk is om de mogelijheid te hebben om daar meerdere foto's op te plaatsen.

 

Dat TaskForces idee vind ik ook een goed idee. (Goed bezig Ilja!) Maar wat betreft die punten verdienen en geven en nemen e.d. Ik vind dat je daarmee op moet passen. De rede dat ik hier terecht ben gekomen is omdat het zo laagdrempelig is en geen 'ingewikkelde' regeltjes heeft. Dat die laagdrempeligheid inhoudt dat er mensen zijn die alleen maar 'nemen' en niet geven moet je er denk ik maar voor lief bijnemen. Mensen die hier alleen maar komen om te 'nemen' lopen toch wel een keer tegen de lamp, of dat nou hier is of ergens anders.....

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie

Het mag van mij allemaal wel wat resultaatgerichter. Meer interactie tussen de deelnemers en die faciliteren met de benodigde ingediënten om uiteindelijk tot iets goed concreets te komen.

 

Ik heb in het begin heel wat balletjes in de lucht gegooid maar wordt nu waarschijnlijk wat lacherig over de stamtafel gegooid. Prima, maar het begint wel wat stoffig te worden hier. Er mag best wat meer stof opwaaien hier vind ik.

 

Aan de andere kant ga je dan wel weer snel richting een platform waar geld en commercie een rol gaat spelen en denk niet dat dit op dit platform kan.

 

Meer netwerk borrels (zowel offline als online) doch met meer ondernemerslust en meer onderlinge initiatieven is mijn motto..

 

Perry

Link naar reactie

OHJA!

De borrels vind ik ook een heel goed initiatief, de afgelopen borrel in Utrecht is mij goed bevallen en ga mijn best doen om er bij de volgende borrel weer bij te zijn. Er spookte die avond weer allemaal nieuwe ideetjes rond in mijn hoofd, heel goed dus!

 

 

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie

De borrels vind ik ook een heel goed initiatief, de afgelopen borrel in Utrecht is mij goed bevallen en ga mijn best doen om er bij de volgende borrel weer bij te zijn. Er spookte die avond weer allemaal nieuwe ideetjes rond in mijn hoofd, heel goed dus!

 

Zou het niet gaaf zijn als ideetjes sneller tot concrete plannen worden gesmeed en ook werkelijk tot uitvoering worden gebracht?

 

De vraag komt er natuurlijk aan. Hoe gaan we dat dan faciliteren?

 

Hoe kom je tot kortbondige samenwerkingen, zonder ingewikkelde structuren aan te hoeven gaan?

 

Perry

 

Link naar reactie

Wat ik persoonlijk minder vindt aan HL is de huidige indeling. Ik kan er vaak niet goed doorheen, aan veel topic titels is niet direct te zien wat er achter gaat zitten, je hebt toch maar een beperkte hoeveelheid tijd, dus ik lees ze niet.

 

Een andere indeling zou misschien beter zijn, hoewel ik zo snel geen suggestie heb hoe dan wel. De suggestie om meer sub topics te maken ben ik niet voor, te veel onderdelen maken het te onoverzichtelijk.

 

Iets meer restrictie zou misschien wel beter zijn. B.v. één topic over "hoe start ik een bedrijf" of "part time ondernemen" en alle vragen dienen in dat topic te komen. Alle andere topics m.b.t. deze onderwerpen meteen sluiten.

 

Verder denk ik dat een 'branche out' een goed idee is. Bijvoorbeeld met events, maar de startkapitaal gids wiki vond ik bijvoorbeeld ook een heel goed idee.

 

Meer mensen actief krijgen is leuk, maar je moet ook zorgen dat het niet meteen afschrikt. Aan de andere kant moet je wel proberen om totaal inactieve leden die alleen nemen en niet geven te weren. Misschien dat je dat kan doen door een soort niveau in te brengen, waarbij je een tijd lang alle posts kan lezen, maar als je totaal niet of nauwelijks actief bent (of b.v. lange tijd een negatief karma hebt) je bepaalde populaire topics niet meer mag lezen.

Link naar reactie

Ben het eens met Perry. Het moet niet te stoffig worden, moet een fris en vernieuwend forum blijven, wat meer relevante discussies en nieuwe ideeën.

 

Aan de chat kan idd veel verbeterd worden, notificatie als iemand de chat room binnenkomt is al een goed idee. Zien wie er op de chat is voor je inlogt lijkt mij het gevolg hebben dat als je ziet dat er niemand is, niemand ook meer in gaat loggen. Aan de andere kant is het wel duidelijker.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Ik zie voor HigherLevel een rol bij het met elkaar in contact brengen van ondernemers en informal investors. Ik weet dat er reeds een rubriek Vraag en aanbod is, maar heb het gevoel dat die een marginaal bestaan leidt. Hoe kan daar meer leven in worden gebracht?

Mvg

Hendrik

 

Goed idee, maar: hier werkt HL prima, alleeen je ziet het niet.

 

Geldzoekers hebben prima door waar ze contact kunnen leggen, en informals weten prima de golden opportunities te selecteren.

 

Die contacten vinden echter nooit in het openbaar via een publiek forum plaats. Achteraf zal je de succesvolle matches wel kunnen traceren.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Daarnaast: goede zoekfunctionaliteit, die ook op meerdere zoekwoorden gecombineerd kan zoeken, scheelt m.i. veel onnodig vragen van nieuwkomers.

 

Ook wordt HL op partnersites gebruikt. Daar zie je alleeen de 'forum' pagina en niet de 'home' pagina. De zoek-knop is daar ook moeilijker te vinden. Hierdoor hebben veel bezoekers, die dus niet via www.higherlevel.nl binnenkomen, veel minder inzicht en overzicht. Geef de partnersites dus ook de homepagina.

 

De suggestie om een andere indeling op levenfase te overwegen, vind ik een hele goeie. Dat wordt nog best een puzzel overigens.

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

webwolff noemde peer-to-peer, ik zat even me voor te stellen -breakeen vader-moeder systeem gehanteerd wordt, wat inhoudt dat elk nieuw lid van de vereniging een soort mentor (vader/moeder) toegewezen kreeg, hier bestaat dan ook een stamboom van.

 

Wow. Ik dacht aan heel iets anders, maar deze vind ik ook erg sterk ! Goed voor de gemakkelijke introductie bij HL en snel leren begrijpen wat en waar en hoe in HL. :)

 

Wat mij nog laat puzzelen is dat er veel mensen zijn die hier spreken over innovatie. Maar dat het innovatie-deel nog niet ongeloofelijk is uitgewoond, leeggetrokken en kapot-bediscussieerd. Enig idee hoe dit kan en hoe we dit kunnen verbeteren in de toekomst ?

Link naar reactie

Even een korte bijdrage vanuit Groningen:

 

Mijn's inziens moet Higherlevel eens even grondig in de steigers, waarbij niet alleen de voorgevel enige aanpassing behoeft maar ook -en misschien wel belangrijker- de fundamenten dienen aan de de gegeven omstandigheden te worden aangepast. Voorts zou Higherlevel een meer internationaal karakter moeten krijgen. Laat ik dus een wat bredere context schilderen....

 

1) Higherlevel kán (en moet) in mijn optiek de motor worden van een nieuw economisch tijdperk waarin er sprake zal zijn van een nieuwe 'Verenigde Oost-Indische Compagnie'. Eeuwenlang hebben wij handel met de zogenaamde 'Oost' gedreven, dat heeft ons land de nodige welvaart gebracht en na de 2e wereldoorlog, hebben 'we' het drijven van handel mét en in die regionen een beetje boel laten versloffen. Na de 2e wereldoorlog moesten wij van de Amerikanen -Pres. Roosevelt voorop- Indonesië afstaan, waarna de Amerikanen het roer aldaar -middels een dictator- overnamen en het land -qua industrieële grondstoffen- systematisch leegroofden. Die klap zijn we in Nederland nu gelukkig al een beetje teboven -nieuwe generaties ondernemers-, niettemin is het handel drijven met 'de Oost' door dat trauma wel decennia lang negatief beïnvloed.

 

Ik pleit dus voor een vernieuwde blik op het oosten, want daar gebeurt het allemaal in de komende decennia. Voorts pleit ik voor het invoeren van het Chinees als verplicht bijvak op de HEAOs en de Economische Faculteiten van de Nederlandse universiteiten. Met het verplichte Duits op de scholen onderscheiden we ons echt niet meer. Handel drijven met China kan vast het beste in het Chinees plaatsvinden?

 

2) Amerika als economisch Walhalla voor ondernemend Nederland?

Wie de Amerikaans-Nederlandse geschiedenis écht goed tegen het licht gaat houden, die weet dat wanneer Nederland vóór Amerika kiest, er dikwijls problemen op stapel staan. Ooit gehoord van de zogenaamde 'Gouden Eeuw'? Iedereen toch? Maar wáárom kwam daar ook al weer een eind aan? Op die vraag moet menigeen passen. Er kwam een eind aan de Gouden Eeuw op het moment dat wíj zo nodig Amerika als onafhankelijk land moesten erkennen en nota bene zo nodig moesten financieren. (De gehele staatschuld van Amerika was destijds in z'n geheel door Nederland gefinancierd.) Daardoor werden de Engelsen destijds woest en verklaarden ons de oorlog. Kortom na het erkennen en financieren van Amerika, waren wij plotsklaps niet langer het meest rijkste en machtigste land van de wereld.

 

Lessen uit het verleden en hoe en wat in het heden. Kortom: wat heeft (corporate) Nederland nu in de afgelopen 10 jaar aan successen in Amerika behaald? Los van een aantal vastgoed beleggers -maar dat zijn beleggers en geen ondernemers- heeft corporate Nederland bijzonder weinig plezier aan zijn Amerikaanse overnames beleefd.

 

Het management van Nutricia, ooit een baken van stabiliteit op de beurs, moest zo nodig een grote Amerikaanse keten van Vitamine winkels overnemen, en ging toen het duidelijk was dat het lokale managment een malafide club was, bijna zelf helemaal kopje onder. Ahold dan...? In Amerika -a totally crooked management- begon de victorie voor degenen die het aandeel Ahold hadden short-verkocht. En ga zo maar door... Welke miljarden-overname, door corporate Nederland, van een Amerikaanse ondernemimg is nou eigenlijk wél goed gelukt? Lees: een echt duurzaam en doorslaand succes. Wie het weet mag het zeggen?

 

3) Arabieren zijn fout!?

Het is toch merkwaardig niet waar...? In diverse Arabische sultanaten weet men van gekkigheid niet wat men met de 'zuurverdiende' oliemiljarden moet uitspoken. Het is toch voor corporate Nederland bijkans een sprookje van meer dan 1001 miljard? Miljarden aan oliedollars worden er thans aan allerhande infrastructuur, vastgoed, luxueuze hotels en noem maar op gespandeerd. Maar worden er handelsmissies met de koningin naar bijv. Dubai georganiseerd?

(De koningin kijkt hier thans naar Ali B., koekhappende kinderen en meneer de kroonprins is liever de flierefluitende watermanager... ::) )

 

Misschien valt het e.e.a. te verklaren vanuit de Nederlands-Israëlische verhoudingen. In de jaren zeventig van de vorige eeuw moesten sommige Nederlandse ondernemingen -die aktief waren in de Arabische wereld- hun werknemers voorzien van een zogenaamde niet-jood verklaring. Dat was natuurlijk tegen het zere been van politiek correct Nederland. Dus het was destijds behoorlijk not done om met Arabische landen zaken te doen. Dus de Arabieren en het zaken doen mét zijn zo ongeveer in de ban gedaan? Nederland moest Israël te vriend houden? Ik zit er vast niet ver naast.

 

Hedentendage moet de nieuwe generatie ondernemers -en ook met name de jonge bewindslieden- maar eens een introspectie gaan maken en bij zichzelf te rade gaan. Wát is nu het daadwerkelijke (economische) voordeel met het openlijk vriendjes zijn - en blijven met Israël? De nieuwe generatie ondernemers en bewindslieden zouden eens een afweging moeten maken: kiezen voor de oceaan van Arabische oliedollars of voor een land met een uiterst instabiele politieke basis en waar gewetenloze godsdienst fanatici de scepter zwaaien. (Nou ik zou het onderhand wel weten.)

 

4) Wij moeten ons als Nederland véél meer richten op het verre- en midden-Oosten willen wij, mondiaal gezien, als Nederland, in de huidige en toekomstige economische haaienvijver overleven.

Higherlevel zou bij die transitie een voorname rol kunnen spelen.

 

5) Higherlevel, zou mijns inziens in een meer transcedent-metafysische context moeten existeren, als een plek waarin 'men' als ondernemend Nederland voorbijgaat aan het gewone, het al bestaande. Kortom: van een ander level zijnde, van een andere orde zijn, niet teruggrijpend op het reeds existerende, maar een platform vormen waarop richting zal worden gegeven naar (zakelijke) mogelijkheden die zich nog niet in alle openheid laten aanschouwen.

 

6) Higherlevel stimuleert thans een schijn-economie.

In zijn huidige vorm is Higherlevel klaarblijkelijk niet de aanjager van innovatie en grensverleggende ideeen binnen ondernemend Nederland. Sterker nog! Thans is Higherlevel veel meer een stimulans voor een soort van binnenlandse inteelt-economie, dan een open venster naar buiten. Een venster dat de Nederlands economie en ondernemers vatbaar maakt voor positieve invloeden van buitenaf. Higherlevel in z´n huidige vorm gaat helaas meer over geneuzel, het opstarten van het 361duizendste webdesignbureautje, businessplannen voor sjoelbakkenfabrieken, studenten die andermans businessplannen wensen over te kalken -en ga zo maar door!-, dan dat het hier gaat om vernieuwende impulsen en-of innovatieve tendensen, die het huidige economische laagtij in de Nederlanden moeten gaan keren. Verre van dat allemaal.

 

8 ) Afscheid van ruis en randverschijnselen.

Wil Higherlevel eindelijk datgene worden wat het eigenlijk in beginsel beoogd te zijn, dan zou het m.i. direct afscheid nemen van ruis en randverschijnselen.

 

8.1) Heeft iemand een nieuwe website of logo te beoordelen?

Prima! Zet maar een advertentie in de Telegraaf of huur een externe consultant in!

Op Higherlevel zou voor dergelijke oneigenlijke reclame uittingen geen plaats moeten zijn.

 

8.2) Zoekt een student een businessplan om over te kalken? Plagiaat is strafbaar en als het aan de minister van OCW gaat liggen, worden studenten die plagieeren straks terstond van hun opleiding geschopt.

Dus waarom op Higherlevel vandaag en morgen nog wél een basis bieden voor plagiateurs?

 

8.3) Is iemand naar Turkije geweest of naar Aruba...en vervolgens op het lumineuze idee gekomen om daar een strandbar te openen? Op Higherlevel duiken regelmatig vragen op, om hulp bij dergelijke vraagstukken.

 

Bij mijn weten is er in al die jaren nog werkelijk niemand geweest die de daad werkelijk bij het woord heeft gevoegd. Dus waarom er hier nog aandacht aan geven? Die mensen, dat type vragensteller, zijn dikwijls geen mensen die een substantieele bijdrage aan Higherlevel willen gaan brengen, maar meer van het type; give me, give me!

Het zijn vaak één a twee daagsvliegen die hier gratis informatie komen opzuigen en dan weer snel pleitte gaan. (Netjes dankjewel zeggen hebben ze vaak niet eens van huis meegekregen.)

 

8.4) Dokken voor de eerste vraag. Om mensen van de voornoemde categorie te ontmoedigen en het hier voor de zogenaamde gevers leuk te houden, pleit ik voor een systeem waarbij nieuwe leden bij hun eerste vraag een klein bedrag per SMS dienen te moeten voldoen. Dat kan bijv. 1,50 euro zijn? De obrengsten zouden ten goede moeten komen aan de onderhoudskosten en voor een potje ten bate van een jaarlijks te houden Higherlevel congres.

 

8.5) Een jaarlijks te houden Higherlevel congres. De bekende borrels zijn een leuk initiatief, vooral doorgaan daarmee, maar vormen helaas in mijn optiek, een bijdrage aan een soort van doodlopende inteelt-economie. Op de lange termijn bieden de provinciale borrels geen oplossingen voor de meer mondiale vraagstukken en hoe daarop als Nederlandse ondernemer te anticiperen. Kortom ik pleit voor een jaarlijks Higherlevel congres waar ondernemend Nederland vrijelijk over oa mondiale tendensen kan spreken.

 

etc. etc.

Ik kan nog wel een paar uurtjes doortikkken, maar ook ik moet er straks weer vroeg uit...

 

In een volgend bericht wil ik gaan aangeven hoe volgens mij het Ministerie van EZ, de Universiteiten en Higherlevel een gezonde driehoeksverhouding zouden moeten aan gaan.

Ik zal dan pleitten voor het her-nationaliseren van de Nederlandse universiteiten, het sluiten van de intellectuele speelplaatsen en nog meer ingrijpende veranderingen. Voorts zou EZ wat mij betreft ook op de schop kunnen. Want na alle stimulerende maatregelen van de afgelopen jaren, moeten we tot onze spijt concluderen dat men er bij EZ er maar niet in slaagt om een goed technoklimaat te scheppen. De huidige lichting ambtenaren op EZ en de universiteitsbestuurders falen dus keer op keer en het zal dus tijd worden om het roer eens radicaal om te gooien. Aan echo´s in Technoland hebben we in dit land nu eenmaal niets, dus het zal wat mij betreft keihard saneren worden binnen de Nederlandse universiteiten en niet in het laatst op EZ.

 

Ok dit was het vooralsnog.

 

O ja! Door tijdgebrek kan ik de komende dagen nergens op reageren!

 

(Vergeef me de nodige taal en stijlfouten, want ik heb geen tijd om het allemaal strak te trekken.'

 

Link naar reactie
Miljarden aan oliedollars worden er thans aan allerhande infrastructuur, vastgoed, luxueuze hotels en noem maar op gespandeerd. Maar worden er handelsmissies met de koningin naar bijv. Dubai georganiseerd?

 

Praatjes vullen geen gaatjes. Bagger wel. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Even een korte bijdrage vanuit Groningen:

 

Lap tekst...

 

 

Niet kwaad bedoeld, maar ergens krijg ik het gevoel dat je beter een politiek partij kunt oprichten en meedoen aan de verkiezingen in 2006, met deze lap tekst als partij-programma. :D :D :D. Het bevat bruikbare ideeën; een stuk geschiedenis die behandeld is in de les, toen ik ziek was; maar gaat naar mijn idee vooral voorbij aan de laagdrempeligheid van HL

Link naar reactie

Na de bruikbare ideeen van Ilja, en de geschiedenis les van deDirk, die deze keer zijn Hollanditisbril op had, stel ik vast dat we weer lekker aan het polderen zijn.

 

Gebeurt er nog wat, of blijven we lekker doorpolderen in de modder !

 

Ga iets doen, kom op met die wikis, doe iets.

Beter een keer een verkeerde beslissing dan geen beslissing.

Link naar reactie

Na de bruikbare ideeen van Ilja, en de geschiedenis les van deDirk, die deze keer zijn Hollanditisbril op had, stel ik vast dat we weer lekker aan het polderen zijn.

 

Gebeurt er nog wat, of blijven we lekker doorpolderen in de modder !

 

Ga iets doen, kom op met die wikis, doe iets.

Beter een keer een verkeerde beslissing dan geen beslissing.

 

Polderen is óók innovatie, Merkava ;)

 

De uitdaging is dat het forum gedragen wordt door welwillende enthousiastelingen zonder enig recht om beslissingen te nemen.

Er zullen dus voorstellen moeten worden ingediend en dan is het aan de mensen die in dienst zijn van de overheid (de bazen van dit forum :-) een beslissing te nemen. Heel veel verpolderder kan het niet wezen.

Beslissingen zullen dus altijd tamelijk safe zijn, weinig 'disruptive' en gericht op het algemeen belang.

Het lijkt een mild anarchistisch kroegje op de hoek, waar mensen uit alle hoeken en gaten komen om advies te geven, maar eigenlijk zitten we in de bedrijfskantine van de overheid op eigen kosten gratis dienstverlening te plegen. ;D Je moet er van houden om het te kunnen. Uiteraard hou je er exposure, netwerk, leermomenten, relevante informatie en veel plezier aan over, maar een aantal dingen kàn het forum gewoon niet.

 

Als je het stof van de spanten wil moet je het zelf doen, dikke vuist op tafel en gaan met die banaan.

Leuk, een skunkworks project!

 

 

Link naar reactie

Okay, tuurlijk moeten we dit op een gegeven moment gaan realiseren.

 

Maar : ik wil graag input voor de toekomst. En nu al (zeker Ilja, dank !) heb ik meer ideeen van de leden gehoord dan ik in tijden gelezen heb.

En dat is wat anders dan polderen en dat is wat anders dan neerzetten.

 

Dat moet natuurlijk ook gebeuren en het is zeker mijn intentie om met de ideeen hier wat te doen.

 

Misschien een goede nieuw stel draden :

 

* Wat gaan we doen ?

* Wat kan HL doen om Ondernemerschap en Innovatie in Nederland (dus niet alleen HL) te bevorderen/verbeteren ?

Link naar reactie

FF héél kort:

 

Ik ben niet terug op Higherlevel, maar lever mijn input aangaande de richtingen die thans voor Higherlevel worden besproken.

 

Ben ik té politiek bezig?

Economie, en met name de huidige Hollandse kwakkel-economie, heeft alles met politiek te maken.

 

Technopartner=politiek=Higherlevel.

Onlosmakelijk dus.

 

Laagdrempeligheid van Higherlevel?

Het is hier m.i. thans net iets té laagdrempelig.

Dat leidt uiteindelijk allemaal tot niets.

Een inteelt-economie en uiteindelijk de dood in de pot...

 

Hoeveel topics gaan er dagelijks over techno en biotech start-ups?

Juist ja...sinds de kerst van...niet meer gezien.

Higherlevel en Technopartner moeten daar in beginsel wél voor staan.

 

Met een land vol allerhande webdesignbureautjes etc. redden we het in Nederland niet op de lange termijn.

Dat schept een inteelt-economie.

Dus het is zaaks om betere randvoorwaarden te scheppen waardoor we in Nederland wél de broodnodige techno start-ups krijgen.

 

Higherlevel bestaat in z'n huidige vorm over 3 jaar ook niet meer.

De zogenaamde expert-members zullen dan al lang zijn afgeknapt op telkenmale dezelfde vragen...

Dus een verlies van kundige members betekent de dood in de pot.

 

Dus als binnen afzienbare tijd de zeilen niet worden bijgezet, dan heeft deze communitie m.i. z'n langste tijd gehad.

 

............OK en nu ga ik voorlopig stoppen.

 

Link naar reactie

Ieder zijn mening natuurlijk DeDirk, maar dat mag ik eigenlijk wel : een gerecht zonder specerijen is zo laf.

 

De toekomst van HigherLevel ?

 

Je kan als online forum niet zonder massa & frequentie. Duidelijk. Een forum puur gericht op innovatie heeft (nu nog) geen leven in NL. Waarom ? Te weinig mensen die hiermee werkzaam zijn EN dagelijks op het internet zitten. Dus laten we "algemeen" ondernemerschap er in zitten.

 

Zoals Ilja hiervoor zei : "het ontsluiten van kennis en de mogelijkheid te sparren met collega-ondernemers" lijkt ook mij het doel van HigherLevel. Met als toevoeging : innovatieve collega-ondernemers.

En wat dan wel/niet als innovatief geldt, daar wil ik niet over twistten, maar beschouw ik wel als iets anders dan scholieren en studenten.

 

Het ondernemersklimaat in NL beschouw ik nog steeds als slecht, zeker voor innovatieven. Waarom gaat HigherLevel niet op zoek naar ze, en vraagt ze wat ze willen van HigherLevel ? Dan weet je precies wat je ze moet bieden.

Ga op zoek naar de mogelijkheden voor nieuwe innovatie en naar de blokkades - maak dit inzichtelijk, help mensen hierbij, zodat het doel : meer innovatie, meer ondernemerschap - dichterbij komt

En als dit betekent dat je ondernemers moet helpen om de weg te vinden naar kapitaal en ze in contact brengen met verstrekkers - noem mij 1 reden waarom niet ? Ondernemers zijn toch niet dom ?

 

HigherLevel dat aan de wereld gaat vertellen waarom innovatie het zo slecht doet in Nederland - ik zie dat wel voor mij. Wie doet het nu ? VNO-NCW & MKB Ned zitten met hun belangen ergens anders.

 

Laten we in HigherLevel meer het woord geven aan de innovatieve ondernemer. Sprout doet dat regelmatig en dan word ik daar behoorlijk warm van. Een online versie geeft niet alleen entertainment, maar kan veel dieper gaan in inzichten, geleerde lessen, aandachtspunten.

 

Het uitbrengen van een boek : "Innovatief ondernemerschap, volgens HigherLevel"- alweer : waarom niet ? Waar kan je als (potentieel) innovatieve ondernemer nu wel je ei kwijt ?

 

En kennis - tuurlijk. Ik weet niet precies hoe het moet, maar een Wiki hier onder hangen lijkt mij een goede oplossing - zsm de goede kennis van al die post hier online vastbakken. Die dan regelmatig kan worden geupdate vanuit de nieuwe ervaringen van (nieuwe) ondernemers. Dan heb je eigenlijk dat boek-idee al te pakken. En voorkom je al die dubbele vragen van nieuwkomers.

Link naar reactie

Zonder te veel in detail te treden weet ik dat er op de achtergrond enkele nieuwe spinn-forwards van HL members in de stijgers staan.

De komende weken zullen deze initiatieven gelanceerd worden.

Hoewel HL een erg mooi initiatief is, bespeur ik ook hier mensen voor wie deze ontwikkelingen soms te snel gaan, of gewoon omdat het nu nog buiten hun belevingswereld valt. HL werkt dan als rem. Door hier een goede balans te zoeken kan er een mooie synergie ontstaan tussen deze initiatieven en HL.

 

Met andere woorden , ik denk dat HL vooral een ondernemersforum voor ondernemers blijft, voortgestuwd door enthousiastelingen, en dat HL een prima startbasis is voor nieuwe intiatieven naast HL met een commerciele inslag.

Zeg maar, HL als broedkamer voor nieuwe initiatieven.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.