• 0

ICP aangifte in verkeerde maand - hoe oplossen zonder kans op boete

(aangepast)

Ik had begin juli al ICP aangifte over juni gedaan maar deed die per ongeluk onder juli. Ik kwam erachter omdat ik post van de belastingdienst kreeg met de melding dat mijn Q2 totale ICP lager is dan Q2 'levering binnen Europa' aangegeven bij belastingdienst, dat ik de verschil per post moet verklaren.

Ik denk dat ik het kan oplossen door alsnog juni aangifte te doen (weliswaar te laat) met dan daarin meteen correctie met datum juli (alles dus in de -), en ik zal dus de brief opsturen naar de belastingdienst om het uit te leggen. Weten jullie toevallig of dit inderdaad de makkelijkste manier van oplossen is? Hopelijk geen boete omdat de aangifte voor juni nu dus 'te laat' is (paar jaar terug had ik boete omdat ik keer over heel kwartaal icp aangifte had gedaan ipv per maand).

Alvast bedankt.

aangepast door Sandra.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ja, lijkt me dat het niet zo heel spannend hoeft te zijn. Indien mogelijk stuur je alvast alle correcties door. Daarna reageer je op het bericht van de inspecteur waarin je aangeeft dat je hem bedankt voor z'n opmerkzaamheid, dat hij inderdaad gelijk heeft dat het niet klopt, en dat je inmiddels de nodige stappen hebt gezet om het recht te zetten. Dat zou hij vervolgens moeten kunnen zien, maar je kunt ook een kopie of kopiën meesturen waaruit de correcties blijken.

 

Mijn ervaring is dat de soep niet zo heet gegeten wordt. Persoonlijk heb ik ook wel eens een keer een bedrag verkeerd ingevuld (bijvoorbeeld 3a op de btw-aangifte en dan ook onder 3a op de ICP-aangifte, terwijl het daar onder 3b moest). Deze zaken worden vaak geautomatiseerd opgemerkt, omdat de bedragen min of meer moeten overeenkomen (ze houden namelijk rekening met afrondingsverschillen, dus de bedragen op de btw- en ICP-aangifte mogen een paar euro afwijken). Correctie doorgegeven en verder nooit meer iets van gehoord.

 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb geprobeerd correctie via de site door te geven, dus aangifte juni selecteren en dan meteen aangeven wat van juli in de min moet, maar dat blijkt niet te kunnen omdat je alleen mag corrigeren wat voor de betreffende maand was. Heb dus toch maar gebeld (erg fijn hoe snel iemand aan de lijn) en die zei dat 'n brief toch voldoende zou moeten zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.