• 0

Betalingen naar Vietnam

Vraagje, als je voor zeg iets van EUR 20.000 aan goederen uit Vietnam bestelt, op welke manier kun je dan het beste de leverancier betalen? Gewoon met een bank overschrijving? Of zijn er betere manieren zoals TransferWise of zoiets?

 

Ik denk aan kosten, valuta kosten, maar ook bijvoorbeeld risico van levering door de leverancier, is er iets van een escrow dienst die je hiervoor kunt gebruiken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je in euro's wil/kan betalen, kun je dat in principe gewoon met een transactie via je bank doen.

 

In mijn ervaring willen leveranciers in Azië meestal in dollars (USD) betaald worden. Er zijn verschillende bedrijven waar je dollars met euro's kunt kopen en zo dus de transactie kunt doen aan je leverancier. Ik weet niet of specifieke 'aanbevelingen' voor een bedrijf zijn toegestaan op HL, maar ik maak zelf gebruik van de diensten van Ebury om transacties in USD naar Azië te doen.

 

Wat risico van levering door de leverancier betreft: ik vraag me af of dat via een transactie volledig af te vangen is, anders dan af te spreken om de (gedeeltelijke) betaling na levering te doen.

Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, RubenT zei:

Wat risico van levering door de leverancier betreft: ik vraag me af of dat via een transactie volledig af te vangen is, anders dan af te spreken om de (gedeeltelijke) betaling na levering te doen.

 

Jahoor banken bieden daarvoor producten als letter of credit of documentair incasso.. Bij de laatste wordt de betaling pas vrijgegeven na het overleveren van bepaalde vooraf afgesproken documenten zoals het vervoersbewijs dat de goederen in het vliegtuig of op de boot staan..

Kosten van dergelijke betaalproducten zijn wel vrij hoog maar de zekerheid ook.. en je moet ze tijdig regelen..

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
29 minuten geleden, Roel J zei:

 

Jahoor banken bieden daarvoor producten als letter of credit of documentair incasso.. Bij de laatste wordt de betaling pas vrijgegeven na het overleveren van bepaalde vooraf afgesproken documenten zoals het vervoersbewijs dat de goederen in het vliegtuig of op de boot staan..

Kosten van dergelijke betaalproducten zijn wel vrij hoog maar de zekerheid ook.. en je moet ze tijdig regelen..

 

 

 

Dit kun je ook veel goedkoper met een internationaal vervoerder regelen. Dit heet CAD ofwel cash against documents. Gebruikelijk is wel een aanbetaling te doen.

 

Link naar reactie
  • 0
19 hours ago, RubenT said:

Als je in euro's wil/kan betalen, kun je dat in principe gewoon met een transactie via je bank doen.

 

In mijn ervaring willen leveranciers in Azië meestal in dollars (USD) betaald worden. Er zijn verschillende bedrijven waar je dollars met euro's kunt kopen en zo dus de transactie kunt doen aan je leverancier. Ik weet niet of specifieke 'aanbevelingen' voor een bedrijf zijn toegestaan op HL, maar ik maak zelf gebruik van de diensten van Ebury om transacties in USD naar Azië te doen.

 

Wat risico van levering door de leverancier betreft: ik vraag me af of dat via een transactie volledig af te vangen is, anders dan af te spreken om de (gedeeltelijke) betaling na levering te doen.

 

Super dank voor je antwoord. Heb je ervaring met gedeeltelijke betaling achteraf? Tot nu toe hoor ik meestal dat er volledig betaal moet worden voor verzending namelijk

Link naar reactie
  • 0
10 minuten geleden, balexp zei:

 

Super dank voor je antwoord. Heb je ervaring met gedeeltelijke betaling achteraf? Tot nu toe hoor ik meestal dat er volledig betaal moet worden voor verzending namelijk

De standaard is, volgens mij, inderdaad wel dat er volledig vooraf betaald wordt. Als je een zakelijke relatie met een leverancier weet op te bouwen is (gedeeltelijke) betaling achteraf makkelijker mogelijk, is mijn ervaring. Je kunt het natuurlijk altijd bespreken, wie niet waagt wie niet wint. De optie CAD (zoals in een andere reactie werd voorgesteld) is dan misschien ook nog een mogelijkheid. Daar ben ik zelf niet bekend mee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.