• 0

2000 euro om te adverteren

Voor een webwinkel (nog niet online) wil ik gaan adverteren. Het budget wat ik heb, is niet veel. Ik kan helaas niet meer dan 2000 euro hiervoor uitgeven. Vandaar dat ik het goed wil uitbesteden. Ik wil het verdelen over verschillende startpagina's, nieuwsbrieven, etc.

 

Het wordt een webwinkel gericht op ondernemers, maar ook particulieren kunnen hier terecht. Doelgroep is dus breed.

 

Om te beginnen wil ik 200 euro uitgeven voor een google adwords-campanje.

Verder zat ik te denken aan de digitalerevolutie (250 euro voor een link in de nieuwsbrief).

 

Hebben jullie nog goede tips, c.q. ervaringen.

 

Bij voorbaat dank voor je reaktie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

http://www.ebanner.nl/ is niet duur, maar heeft weinig in het B2B-segment.

 

Je zou je heil wellicht kunnen zoeken bij weblogs? De meesten moeten alle moeite doen om maandelijks 5 euro bij elkaar te verdienen met wat klikprogramma's. Sommigen zijn wellicht al blij als ze een betaalde advertentie/banner op hun site kunnen plaatsen. Als je wat tijd steekt in het zoeken van echt relevante weblogs zou dit best wat op kunnen leveren.

 

Wat startpagina's betreft, verwacht hier niet al te veel van.Ik heb zelf een site die op een aantal startpagina's staat. Om twee voorbeelden te noemen: één van de startpagina's heeft maandelijks 35.000 pageviews, maar levert mij slechts 17-18 kliks op. Een andere pagina heeft er maandelijks zo'n 3000 maar daarvan mag ik al blij zijn met 1 klik.

 

In nieuwsbrieven heb ik ook niet al te veel vertrouwen. Is goed voor de branding als je al een redelijk bekend merk bent, maar doe het niet voor de kliks als beginnend, onbekend bedrijf. Da's weggegooid geld naar mijn mening.

 

Waarschijnlijk bereik je meer met guerilla marketing: proberen via onconventionele methode een groot effect te sorteren. Via de zoekmachine van Higherlevel zul je daar het een en ander over vinden. 2000 euro is een leuk budget om voorhanden te hebben.

 

Verder is het altijd handig om te beseffen dan de meest lullige onderzoekjes veel aandacht kunnen krijgen. Zie bijvoorbeeld Nederlandse consument heeft minste behoefte aan 24-uurs economie dat tal van nieuwssites, weblogs en kranten haalde. Het moet natuurlijk wel iets zijn waarvan de media zich kan voorstellen dat het interessant is voor hun lezers, maar met een slimme aanpak kan je hiermee redelijk wat aandacht bereiken.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. De meeste startpagina's vragen een bedrag om erop te mogen staan. Wat ik overigens wel vreemd vindt. Daar hebben ze bij startpagina geen vast beleid in. Ook de prijzen zijn vaak belachelijk hoog. Dan ben je als startpagina niet onafhankelijk. Maar, er zijn er ook bij die het wel begrijpen en geven jou een link. Gelukkig staan wij op diverse pagina's en halen daar wel veel bezoekers vandaan. Ik heb een draadje geplaatst met persberichten ja/nee. misschien interessant voor jou shoppie. Staan wel bruikbare tips in. Je moet ergens beginnen!

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

1. Lees Calimeromarketing van Karen Romme, hier lid.

2. Besef dat wat je wil is niet zozeer geld uitgeven, maar iets anders : bijv. meer bekendheid, meer verkoop, meer conversie, etc.

3. Kijk dan nog eens hoe je 2 kan bereiken met de wapens die je o.a. geboden worden in 1. en dan zal je merken :

 

* Geld voor advertenties is zo op; je boodschap daar is beperkt en zoals je hierboven kon lezen - het effect is lang niet altijd goed.

* Je bent een klein bedrijf - denk goed na over de voordelen hiervan, trap niet in de valkuil om je marketing precies te doen als een groot bedrijf.

* Je creativiteit om nieuws/aandacht/bekendheid te krijgen is een veel groter asset dan je reclamebudget.

 

- ik kan zo nog een tijdje doorgaan, maar lees dat boek(je). Of zoek hier in HL naar discussie om (naams)bekendheid te krijgen.

 

(Klein P.S.-je : je doelgroep : die komt hier regelmatig langs !)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind 2000 euro een redelijk bedrag voor een beginnende webwinkel...

 

Het boekje Calimeromarketing is zeker een aanrader, daar staan heel veel tips in op het gebied van gratis publiciteit. Heeft mij goed geholpen!

 

Ik heb de afgelopen maanden nog bijna niks uitgegeven aan advertenties en publiciteit maar ik ben wel veel tijd kwijt geweest aan het verkrijgen van gratis publiciteit; wat overigens zijn vruchten bijzonder goed heeft afgeworpen. Dus steek er liever wat tijd en energie in voordat je je 2000 euro uit geeft.....

 

Heel veel succes!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.