• 0

Autoverhuur/export/import

(aangepast)

Beste mede ondernemers, 

 

ik zal me kort en snel voorstellen mijn naam is Fabrice ik ben 18 jaar oud en ben bezig met meerdere ondernemingsvormen ik ben al begonnen met wat websites enzovoort maar ik ben nu opzoek naar het grotere werk... Iets waar ik echt in hoop door te kunnen groeien, en te kunnen bouwen ik ben erg geïnteresseerd in auto’s en heb er veel verstand van ik  heb uiteraard ook een passie voor auto’s en wil die graag delen met de mede mens. Ik ben al meerdere dingen wezen bekijken maar niet echt iets wat me heel duidelijk is geworden behalve dat het niet mogelijk is zonder een hoop geld dat is wat de mede mens me tot nu toe heeft toegewezen. Maar het eigenwijs dat ik ben leg ik het niet neer bij een simpel antwoord sinds wat mij betreft alles mogelijk is zo lang je er maar hard genoeg in geloofd en aan werkt uiteraard. Dus hierbij heb ik meerdere vragen ik heb gekeken naar de prijzen van auto’s in Duitsland ( voornamelijk ) hier kijk ik dan naar auto’s van een price range van €10.000 tot €20.000 en bij de meeste auto’s ben je €3000.00 goedkoper uit dan in Nederland met minder kilometers en een luxere uitvoering is het waardig genoeg om dat hier nog te verkopen en de winst er uit te slepen of is die winst marge zo klein? En hoe haal je mensen over tot luisteren naar dit plan, een investeerder een bank financieren ik heb dus werkelijk geen idee ik weer uiteraard dat het niet alleen kopen is en verkopen er komt veel meer bij kijken wanneer je hem op Nederlandse platen wilt zetten enzovoort. Ook ik wil eigenlijk een verhuur bedrijf opzetten vooral wat duurdere auto’s, de auto’s waar we kippenvel van krijgen, hoe doen andere bedrijven dit wat zit daar achter hoe gaat het met het bezit ik weet al het een en ander maar de meeste bedrijven zitten geloof ik aan een lease en hebben dure verzekerings kosten enzovoort maar hoe financieren hun zulke auto’s en vaak ook nog een groter aantal ik heb nog veel meer vragen maar ik hoop dat iemand mij kan helpen met in ieder geval deze vragen ik heb veel ambitie en wil graag veel meer leren. 

 

met vriendelijke groet, Fabrice. 
 


 

 

aangepast door Roel J
mailadres uit bericht verwijderd
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo Fabrice,

 

Welkom op HL.

 

Eén puntje vooraf als moderater..
ik heb je mailadres verwijderd uit je eerste bericht, belangrijkste reden is spampreventie.. je mailadres kan makkelijk opgepikt worden door spambots om dat dit een voor zoekmachines vindbaar forumboard is. De tweede reden is dat het de bedoeling is om hier online antwoorden te krijgen en niet via je mailbox. Het idee is dat anderen zo ook van jou vraag kunnen leren.

 

Dan inhoudelijk

De reden dat auto's in Duitsland goedkoper zijn is waarschijnlijk omdat er (nog) geen rest bpm op zit. Zodra je auto's importeert mag je die alsnog betalen

zie o.a de site van de belastingdienst.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/bpm/bpm_berekenen_en_betalen/

 

of de bpm calculator van autoweek, dat is misschien eens handig om bij vergelijk van occasions te zien of dat (een deel) van het prijsverschil verklaart.

https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/

 

Verder zou ik de site van het RDW van voor naar achter lezen over import. Er zijn de nodige spelregels bij importeren

even een link naar tips om te starten https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/invoeren/tips-bij-invoer-van-een-auto

 

En wat droom betreft, zeker waar dat erin blijven geloven kan helpen je doel te bereiken. Maar blijf ook kijken naar omwegen.. om dat te bereiken jij zit nu te bedenken om financiers te gaan zoeken.. dat lijkt de snelste weg maar is de lastigste, omdat voor banken de bedragen te laag zijn om echt geïnteresseerd te zijn pllus het feit dat jou onderpand bestaat uit een nog niet gekochte auto in heb buitenland.. Buitenland is het tweede vloekwoord bij banken.. Bij particuliere investeerders is tweedehands auto ook niet erg populair.. het is namelijk ook een vechtmarkt met veel concurrentie en ook redelijke kans op zeperds en tegenvallers.

Als je weinig geld hebt dan heb je waarschijnlijk ook wel wat verstand van oude barreltjes om toch zelf een auto te kunnen rijden.. Begin eens om daar binnen NL wat handelservaring op te doen.. 500-1500 moet je toch bij elkaar kunnen sparen als je echt wil.. dan kun je met een paar honderd euro winst per auto snel een kapitaaltje opbouwen.. en bij kleine goedkope auto's gaat dat een stuk sneller, het is namelijk een stuk lucratiever om op een auto van 1000 of 2000 euro 500 euro te verdienden

Dan 1000 of 1500 op een auto van 10 a 20.000.

Als het je lukt een beetje goed in te kopen en te verkopen kun je elke 3 auto's je eigen kapitaal verdubbelen eigenlijk 2 (bij aanschaf 1000 en winst 500) maar je zult af en toe een zeperd hebben die zonder winst doorverkocht moet worden..

 

Maar je kunt ook beginnen om je als "occasion vinder" aan te melden bij een lokale autodealer of handelaar. De tweedehands markt gaat op dit moment erg lekker omdat veel mensen een (tweede) autootje willen kopen zodat ze niet met OV hoeven in Corona tijd. Voor sommige dealers is het lastig om voldoende (goede) occasions in te kopen om hun klanten te bedienen dus daar zou je een rol kunnen hebben. Dan hoef jij ook niet te financieren en wie weet als je een paar leuke deals weet te maken voor hem dat hij je later dan ook wel kan helpen met een projectje van jou.. Dit is op korte termijn vermoedelijk geen "moneymaker" maar het is wel een netwerk-maker.

 

Succes met je plannen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.