• 0

Mag ik een onderneming aan huis hebben

Goedemiddag,

Mag ik een bedrijf verhogen in mijn eigen huisje, als ik heb het huis met koop naar wens gekocht? Weet iemand over de regelingen in de social koopwoning sector? Ik weet dat ik kan niet het huis verhuuren, maar als ik wil bijvoorbeeld in mijn vrije tijd een paar keer op het weekends als een kapper in mijn huiskamer te werken dat mag? 

 

Met vriendelijke groetjes,
Attila Kovacs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hallo Attila,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Het lijkt alsof je Google translate hebt gebruikt om je bericht te schrijven. De vertaling is erg slecht! Ik zal proberen in korte zinnen te antwoorden zodat het goed vertaald.

 

Ik denk dat jou vraag is. Mag ik in een sociale huurwoning als kapper werken?

Als je een onderneming aan huis wilt starten in Nederland krijg je te maken met 2 instanties.

1. Je moet toestemming hebben van de woningbouwvereniging (of woning eigenaar). Soms staat in het huurcontract wat mag en wat niet.

2. Ook de gemeente moet soms toestemming geven als de activiteiten overlast kunnen geven. Bijvoorbeeld als er (veel) klanten komen die in de straat parkeren.

 

Het kan heel erg verschillen per woning eigenaar en gemeente hoe streng ze zijn.
Het is dus lastig om een precies goed antwoord te geven op je vraag

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Noem jezelf 'mobiele kapper' en laat aan de klant over waar die geknipt wil worden. Als er dan een paar klanten per week kiezen om bij jou thuis geknipt te worden, is het een bijverdienste waar niemand zich druk over maakt. Zolang je geen drukke kapsalon aan huis hebt, zal het je buren ook niet veel schelen. Knippen maakt geen herrie. Houd je wel aan de corona-regels van de sector!

 

Zie ook de beschrijving van de Kamer van Koophandel. Bij de ANKO kun je nagaan wat de vestigingsregels van jouw gemeente zijn.

 

(Oeps, Highio heeft dezelfde link gevonden) :nerd-face:



 

aangepast door TwaBla
KvK + ANKO

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een onderneming aan huis mag altijd, Highio noemde al een mooie site waar alles besproken wordt. Ik denk echter alleen al dat ze lekker aan het knippen is geslagen, maakt niet zoveel uit...en dat het een beetje te druk wordt en dat bijverdienste beginnen op te vallen. De elektriciteit meter draait wel door met al dat föhnen in ieder geval.

 

Ik zou de raad van bovengenoemde opvolgen en gewoon een start maken, legaal.

 

Succes,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 295 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.