• 0

Aandelenverkoop met verlies boeken

Ik heb een pluk aandelen verkocht tegen een lagere waarde dan voor de boekwaarde. Hoe boek ik dat? :)

 

Aan bank - verkoopprijs aandelen

Van aandelenbelang - een groter bedrag dan de verkoopprijs?

 

Blijft over een verschil? Dat zijn kosten?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
43 minuten geleden, Yannick_ zei:

Ik heb een pluk aandelen verkocht tegen een lagere waarde dan voor de boekwaarde. Hoe boek ik dat? :)

 

Aan bank - verkoopprijs aandelen

Van aandelenbelang - een groter bedrag dan de verkoopprijs?

 

Blijft over een verschil? Dat zijn kosten?

 

Bedragen zijn natuurlijk fictief:

Balans debet Bank 100

W&V debet Boekverlies aandelen 20 (gaan inderdaad de kosten in)

Balans credit Aandelen 120

 

Via de kosten in de W&V van fictief 20 verlaag je (indirect) het eigen vermogen, waardoor je balans weer in evenwicht is. Succes.

aangepast door Remco TH
Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, Yannick_ zei:

Ik heb een pluk aandelen verkocht tegen een lagere waarde dan voor de boekwaarde. Hoe boek ik dat? :)

 

Wie is "ik" in dit geval? Jij als aandeelhouder van je holding? Of jij als vertegenwoordiger van je holding die een aandeel had in een deelneming?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

prinsrachid Mijn holding :) Als in mijn holding die een deelneming had in een ander bedrijf.

 

Remco TH dank! 

aangepast door Yannick Veys

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.