• 0

crm, erp, hrm, bpm, ecm, eim enz.

Een poos geleden melde ik al dat ik bezig was met de ontwikkeling van een opensource crm systeem.

 

Ik hoef me echter niet te beperken tot het registreren van relatie-gerelateerde aspecten. Het framework biedt ook mogelijkheden tot het registreren van processen, workflows, het vastleggen van personeelsgegevens, de content van de website, opslag van documenten enz. enz..

 

de vraag is: wat ben ik nu eigenlijk aan het bouwen?

zo je dit een bpm (business process management) systeem moeten noemen? of een ecm (enterprise content management), eim (enterprise information management)? een combinatie van bovenstaande?

 

wellicht zijn er nog meer definities...

ik ben de weg een beetje kwijt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

als ik het zo lees, en het systeem doet inderdaad alles wat je schrijft, heb je een GTS gebouwd: een Global Total Solution.

 

Kortom, een geheel nieuwe markt gaat open...

 

Succes met de zoektocht.

 

het is zo logisch om een framework te maken wat zich niet beperkt tot slechts 1 aspect van een bedrijf dat ik niet kan geloven dat dit nou zo uniek is. Ik heb jaren gewerkt met Lotus Notes applicaties en hier zag je het fenomeen dat alle stukjes informatie die niet in een van de andere systemen pastten hierin werden opgeslagen, een soort multi purpose systeem eigenlijk. Het nadeel van Lotus Notes was alleen dat de databases niet relationeel zijn.

Link naar reactie
  • 0
het is zo logisch om een framework te maken wat zich niet beperkt tot slechts 1 aspect van een bedrijf dat ik niet kan geloven dat dit nou zo uniek is

Volgens mij ligt dit in de complexiteit van de informatiestromen. Hoe haal je uit al die informatiestromen de juiste verbanden. Veel bedrijven zullen dat eenvoudigweg niet meer kunnen bevatten.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Voor mij als digibeet ben je met je hobby bezig Remcoh..

Wat belangrijk is voor mijn toko's zijn software oplossingen die in het bestaande systeem passen...en wat toevoegen.

Mijn ervaring met opensource is dat er fantastische verhalen loskomen.. wat het allemaal kan...

maar op de vraag van mij kan je dit of dat implanteren in het huidige systeem.. wordt het ff stil... en zegt men...

Owh..dáár werken we nog aan...

 

Kan best zijn dat je goeie software hebt voor starters...

maar voor bedrijven die al grotendeels op bestaande software draaien ????

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

de vraag is: wat ben ik nu eigenlijk aan het bouwen?

Software ;D

 

Waarom wil je er eigenlijk zo'n (buzz) label aanhangen en is de vraag welk label belangrijk? Daarnaast vraag ik me af of je uberhaupt zoveel hooi tegelijk op je vork wilt nemen.

 

nou, in principe is het niet zo belangrijk, maar je moet het beestje toch een naam geven, en liefst een die de lading dekt.

Link naar reactie
  • 0

Voor mij als digibeet ben je met je hobby bezig Remcoh..

Wat belangrijk is voor mijn toko's zijn software oplossingen die in het bestaande systeem passen...en wat toevoegen.

Mijn ervaring met opensource is dat er fantastische verhalen loskomen.. wat het allemaal kan...

maar op de vraag van mij kan je dit of dat implanteren in het huidige systeem.. wordt het ff stil... en zegt men...

Owh..dáár werken we nog aan...

 

Kan best zijn dat je goeie software hebt voor starters...

maar voor bedrijven die al grotendeels op bestaande software draaien ????

 

connectie met bestaande systemen is niet alleen een probleem van opensource hoor. sterker nog, ik denk dat het verbinden met andere systemen nog lastiger is voor 'closed source' oplossingen omdat die vaker geen gebruik maken van open standaarden.

 

Mijn oplossing is wel in staat om gegevens uit verschillende databases te halen, al moet er wel een mogelijkheid zijn om die via php aan te spreken.

Link naar reactie
  • 0

het is zo logisch om een framework te maken wat zich niet beperkt tot slechts 1 aspect van een bedrijf dat ik niet kan geloven dat dit nou zo uniek is

Volgens mij ligt dit in de complexiteit van de informatiestromen. Hoe haal je uit al die informatiestromen de juiste verbanden. Veel bedrijven zullen dat eenvoudigweg niet meer kunnen bevatten.

 

ik pretendeer niet om een pakket te leveren wat alle informatiestromen tot in de finesses kan reguleren. Eigenlijk is het gewoon een grote digitale kaartenbak waarbij alles aan alles gerelateerd kan worden en kunnen er zeer eenvoudige workflows aangemaakt worden.

 

Stel ik zie een klantenkaart van bedrijf X, waar iets aan moet gebeuren, dan kan ik daar een taak voor maken en aan iemand toewijzen. Verder wil ik niet gaan, want dan wordt het inderdaad te complex. het zelfde geldt dan bijvoorbeeld voor een personeelskaart, een webpagina enz. Ik zoek naar de grootste gemene deler en hoop hiermee de leemtes in te vullen in de informatisering. Een goede verbinding met bestaande systemen is hierbij essentieel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.