• 0

Idee onderneming (boxing playground)

Hallo,

 

Ik kreeg een idee om een boxing playground op te zetten in een bedrijfspand/hal. Het zou dan een beetje ballorig achtig iets zijn maar dan gericht op boksen (idee moet nog uitgewerkt worden)

 

Boxing Playground. Boxing Playground is een sport/speelhal met boks apparaten. Denk aan een boksbal apparaat (hoe hard je slaat). Dummy apparaat voor je reflexen en skills. Een paar bokszakken, speedbal, noem het maar op. Dit gedeelte zal dan gericht zijn op volwassenen.

Voor kinderen is het leuk om klimtoestellen en diverse boks apparaten neer te zetten om spelenderwijs lekker los te gaan al dan niet onder begeleiding. 

 

misschien 1 of 2 boksringen te verhuren aan diverse mensen. 

 

Een restaurantje/ winkeltje erbij om te eten en drinken. Ook voor het verkopen van boks spullen zoals handschoenen, hoofdbescherming, bandages, bitje

 

Voor alle leeftijden, het kan met of zonder abbonement.

 

Zou dit leuk zijn om verder uit te werken?

 

Groet,

 

Michel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
On 04/09/2020 at 18:42, MartinDupuis said:

Hartstikke leuk, ik zou zeggen "ga aan de slag met uitwerken". 

 

Dit is nog iets te ruw om überhaupt maar te zeggen of dit wat is en of het levensvatbaar is, je zal toch je idee eerst verder moeten uitwerken en een idee krijgen van inkomsten en kosten. 

 

Groet, Martin

Hallo Martin,

 

Bedankt voor uw bericht! het heeft enige tijd geduurd voor een reactie maar ik ben gelijk aan het werk gegaan. Ik heb aan meerdere mensen in mijn persoonlijke kring gevraagd wat ze van dit idee vonden en ze reageerden al snel als, leuk idee maar... zou je dit nou wel doen of leuk maar ik zou dit niet zo snel doen want  Ballorig bestaat al en heeft +50 vestigingen.  Het gevoel van onzekerheid en dat je vast gaat lopen schiet dan ook al snel in je hoofd. Ook moet ik zeggen dat ik 0% expertise heb in het schrijven van een plan. 

 

Nu heb ik wel een plan gemaakt, maar wanneer is dit nou echt een concreet plan? 

 

Nu heb ik ergens gelezen dat u begonnen bent met een paintball hal. Heeft u ook een plan gemaakt?

 

Groet, Michel

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
18 uur geleden, MichelHendriks zei:

Ballorig bestaat al en heeft +50 vestigingen.  Het gevoel van onzekerheid en dat je vast gaat lopen schiet dan ook al snel in je hoofd. Ook moet ik zeggen dat ik 0% expertise heb in het schrijven van een plan. 

 

Nu heb ik wel een plan gemaakt, maar wanneer is dit nou echt een concreet plan?

 

Je vindt bij banken vaak voorbeelden van ondernemingsplannen, daarmee krijg je een beetje een beeld van wat een bank van je verwacht als je een lening wil aanvragen.

Verder is dit topic wellicht nuttig: https://www.higherlevel.nl/forums/topic/66664-opzetten-eigen-kleding-label/?do=findComment&comment=631232

 

Dat voorbeeld heeft een wat vrijere vorm, misschien dat je je daar beter thuis bij voelt.

Beantwoord je plan de volgende vragen:

- Wat wil ik gaan doen?

- Wat gaat dat kosten?

- Wat verwacht ik ermee te gaan verdienen?

- Hoe ziet de markt eruit?

enzovoort.

Die discussie van Ballorig, dat is geen drempel, maar een houvast. Je weet wie je concurrentie is en wat ze goed doen en misschien ook wat ze slecht doen. Dat is al heel wat! Vervolgens ga je kijken: wat maakt mij uniek? Zijn zij grootschalig, misschien haal jij je kracht dan uit kleinschaligheid. Zijn zij eenvormig, misschien haal jij je kracht dan uit variatie.

Vergeet de kracht van lokatie ook niet. Heb je die hal al?

 

 

aangepast door Branko Collin

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
12 hours ago, Branko Collin said:

Die discussie van Ballorig, dat is geen drempel, maar een houvast. Je weet wie je concurrentie is en wat ze goed doen en misschien ook wat ze slecht doen. Dat is al heel wat! Vervolgens ga je kijken: wat maakt mij uniek? Zijn zij grootschalig, misschien haal jij je kracht dan uit kleinschaligheid. Zijn zij eenvormig, misschien haal jij je kracht dan uit variatie.


Vergeet de kracht van lokatie ook niet. Heb je die hal al?

 

 

Bedankt Collin,

 

Duidelijke uitleg! ik heb inderdaad al zo gekeken en wat dingen uitgewerkt. Mooie uitleg ook van het andere topic, ga ik mee aan de slag.

 

Ik heb nog niks, wel georienteerd uiteraard. Ik DENK natuurlijk dat je bij een van de grotere steden meer gebakken zit. Ik had een mooie hal gezien in Weesp. Maar het plan is nu prio 1 want dan heb je iets concreets. 

Link naar reactie
  • 0
Op 14-9-2020 om 17:19, MichelHendriks zei:

... want  Ballorig bestaat al en heeft +50 vestigingen...

 

Ballorig is toch helemaal geen concurrentie voor jou? Das een binnenspeeltuin, net als bijvoorbeeld Monkey Town. Die doen niets met boksen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.