• 0

custom clearance

Quote

If you have abillity to make custom clearance

 

Dat is de nieuwe vraag van verkopers op A.E. maar wat houdt dit nu in voordat er een pakketje verzonden wordt.

If you have abillity to make custom clearance

Ze vragen erom, maar wat en hoe te doen?

 

In dit geval gaat het om een speelgoed drone, die ook toegestaan wordt in het land van import/aankomst. Geen bijzonderheden worden vermeld.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welke formaliteiten heb je in het land in kwestie (Kaapverdië?) normaal gesproken als je een pakje per post uit het buitenland ontvangt?

Moet je dan invoerkosten aan de postbode of bij een douane kantoortje betalen, hebben ze dergelijke kosten daar niet, of zijn er andere formaliteiten?

 

 

Heb begrepen dat op A.E. de verkoper pas zijn geld van het platform krijgt als het pakketje daadwerkelijk bij de klant is aangekomen.

Wellicht dat hij enkel zeker wil weten dat je bereid bent eventuele kosten/formaliteiten te voldoen, en het pakje niet ergens blijft liggen of retour afzender gaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi, normaal gesproken wordt alles ontvangen bij het postkantoor op Sao Vicente. Als het officieel 2 kg of minder is moet je het ophalen en 50 cent betalen voor overdracht. Maar ze doen daar niet moeilijk om, pakketjes die wat zwaarder zijn op dezelfde manier.

 

Alles komt aan op Praia en wordt dan verdeeld over de 9 eilanden, die zijn dan remote. Misschien dat het daar mee te maken heeft dat de verkoper zekerheid wilt hebben dat het daar niet blijft liggen maar doorgestuurd.

 

Ik krijg namelijk de indruk dat een custom clearance een formulier is of zo, maar dat hoor ik pas voor het eerst. Voor de rest zou ik het niet weten.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Wat is A.E.?

 

Is dit niet gewoon Googlebaar?

 

Onder andere:

Quote

Customs clearance is the act of taking goods through the customs authority to facilitate the movement of cargo into a country (import) and outside the country (export).

 

Also, the customs clearance means a document issued by the customs authority to a shipper indicating that all duties have been paid and the shipper’s goods is cleared for export.

 

https://www.saloodo.com/logistics-dictionary/customs-clearance/

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
29 minuten geleden, Rik · zei:

Wat is A.E.?

 

Ome Ali uit China.

 

Quote

Is dit niet gewoon Googlebaar?

 

Tja, customs clearance is letterlijk het inklaren van goederen bij de douane.

Maar ik begrijp dat het hier gaat om 1 speelgoed drone die per post verstuurd wordt, en niet over het grotere werk.

 

Zou gewoon iets antwoorden in de trend van "Yes, I will collect the parcel from the post office and pay the fees."

Als de verkoper iets anders bedoelde, hoor je het dan wel.

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0

Alles is te Googlen inderdaad, en ik bestel al jaren het een en ander maar hier had ik nog nooit van gehoord.

Ik heb dan ook maar geantwoord, yes I am abillity to make custom clearance.

 

Voor mij ligt het voor de hand als je het product kan/mag invoeren, het ook wordt ingeklaard.  Yes it can.

Dat was de eerste vraag trouwens.

 

Bedankt @Maxn, zo gaan we het maar doen.

Link naar reactie
  • 0
40 minuten geleden, atlas1302 zei:

Voor mij ligt het voor de hand als je het product kan/mag invoeren, het ook wordt ingeklaard.  Yes it can.

Custom clearance is heel wat meer dan het pakketje ophalen op het postkantoor of douane. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die moeite hebben om een bestelling van A.E. door de douane te krijgen. En als jij verklaart dat wel te kunnen hoeft de verkoper misschien niet zoveel moeite te doen om alles op orde te krijgen (en de fees te betalen).

 

Het kan zo simpel zijn als even de fees en btw betalen een je pakket ontvangen maar het kan dus ook een stuk moeilijker worden.

 

https://www.independent-freight.com/10-things-you-need-to-know-about-the-customs-clearance-process/

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontenten/belastingdienst/individuals/abroad_and_customs/receiving_goods_from_abroad/internet_purchases

Link naar reactie
  • 0

Dat is de situatie in Nederland, en dat wordt alleen maar leuker als die drempel van 22 euro ook nog eens verdwijnt.

Mister Ali had ook kunnen Googlen en mijn historie van inkopen kunnen inzien op A.E. Hij zal verward zijn of het is standaard vraag aan iedere koper.

Alles tot 2 kg en dat is ook nog eens ''mais o menos'' min of meer, komt alles vrij binnen alleen 50 cent afhandelingskosten, wat nog niet zo lang geleden ook nog eens gratis was.

 

Een auto onderdeel van 9 kilo of zo wordt ingeklaard door douane, en heffingen opgelegd naar straat/winkel waarde. Daar voelt de verzender niets van! Dus een gebruikte startermotor bijv. moet goed onder de zwarte olie zitten of goed verroest, te vies om beet te pakken.

 

Het echte werk begint als je een oude auto binnen wilt halen zonder leeg te lopen, daar zijn trucs voor maar niet aan te raden voor beginners.

 

Zo blijft ondernemen leuk, en valt er ook nog wat te verdienen. Liefst doe ik verschepingen en probeer luchttransporten te vermijden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.