Een aantal jaren geleden ben ik begonnen met ondernemen. Inmiddels heb ik de leeftijd van 25 jaar bereikt en ben ik eigenaar van 2 groeiende bedrijven. Ik ben nieuw op dit forum maar vind het reuze interessant. Ik zal dan ook mijn steentje bij proberen te dragen aan andere topics.
Bij mij speelt momenteel het volgende. Het is eigenlijk een luxe-probleem maar wel lastig omdat ik niet eerder in deze positie heb gezeten.
We hebben een aanvraag gekregen van een zeer grote, internationale bouwmaterialen winkel. Met in totaal ruim 250 vestigingen is dit geen kleine partij te noemen. Ze hebben interesse getoond om ons product op te nemen in het assortiment. Graag ontvangen zij nu alle informatie omtrent prijzen en marges om te kijken of het voor hun interessant is. Dit zullen ze uitvoerig intern gaan bespreken. Uiteraard houd ik er rekening mee dat de prijs stevig gaat worden onderhandeld dus wil ik niet te laag inzetten.
Vragen:
- Hoe zouden jullie deze informatie aanleveren? Gewoon in een net geschreven mail of een mail + een soort van offerte formulier zoals je die normaal verstuurd?
- Wat voor adviesprijzen zouden jullie meegeven? Zelf verkopen wij het product online, het is dus niet wenselijk als ze het onder onze prijs verkopen maar tegelijkertijd is het ook voor hun niet aantrekkelijk als ze duurder zijn dan wij lijkt mij.
- Wat zouden jullie in eerste instantie voor marges aanhouden? 10% ? of eerder 30%? Of zelfs nog meer?
- Zijn er nog andere dingen die jullie adviseren om rekening mee te houden?
Ik hoor het graag! Alvast bedankt voor het meedenken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Willem R.
Willem R.
Beste mede-ondernemers ,
Een aantal jaren geleden ben ik begonnen met ondernemen. Inmiddels heb ik de leeftijd van 25 jaar bereikt en ben ik eigenaar van 2 groeiende bedrijven. Ik ben nieuw op dit forum maar vind het reuze interessant. Ik zal dan ook mijn steentje bij proberen te dragen aan andere topics.
Bij mij speelt momenteel het volgende. Het is eigenlijk een luxe-probleem maar wel lastig omdat ik niet eerder in deze positie heb gezeten.
We hebben een aanvraag gekregen van een zeer grote, internationale bouwmaterialen winkel. Met in totaal ruim 250 vestigingen is dit geen kleine partij te noemen. Ze hebben interesse getoond om ons product op te nemen in het assortiment. Graag ontvangen zij nu alle informatie omtrent prijzen en marges om te kijken of het voor hun interessant is. Dit zullen ze uitvoerig intern gaan bespreken. Uiteraard houd ik er rekening mee dat de prijs stevig gaat worden onderhandeld dus wil ik niet te laag inzetten.
Vragen:
- Hoe zouden jullie deze informatie aanleveren? Gewoon in een net geschreven mail of een mail + een soort van offerte formulier zoals je die normaal verstuurd?
- Wat voor adviesprijzen zouden jullie meegeven? Zelf verkopen wij het product online, het is dus niet wenselijk als ze het onder onze prijs verkopen maar tegelijkertijd is het ook voor hun niet aantrekkelijk als ze duurder zijn dan wij lijkt mij.
- Wat zouden jullie in eerste instantie voor marges aanhouden? 10% ? of eerder 30%? Of zelfs nog meer?
- Zijn er nog andere dingen die jullie adviseren om rekening mee te houden?
Ik hoor het graag! Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet,
Willem R.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/67104-prijs-aanbieden-groot-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
32 antwoorden op deze vraag