• 0

Parkeerkosten privé auto aftrekbaar

(aangepast)

Goedenavond,

 

In verband met hoge bijtelling was het voordeliger mijn minibusje privé aan te kopen. Ik rij elke dag 27 km naar de winkel, heen en weer komt dat met de km vergoeding dus neer op €10,26 per dag. Volgens mijn boekhouder gaat de belastingdienst er van uit dat dat voldoende is om alle kosten te dekken, inclusief parkeerkosten. Ik ben echter voor een werkdag parkeren al €10 kwijt (€18 of meer als ik geen dagkaart koop of langer doorwerk). Dit bedrag wordt binnenkort door een abonnement op de parkeergarage verlaagd naar €125 per maand, dus €6,25 per dag. Nog steeds een aanzienlijk bedrag van de km vergoeding dus. Dan blijft er weinig over voor brandstof/onderhoud etc.

 

De garage is vrijwel naast de winkel gelegen, en niet in mijn woonplaats. Het is dus gemakkelijk aan te tonen dat dit volledig zakelijke kosten zijn. Mag ik deze ook in dit geval echt niet aftrekken?

aangepast door AuthenticImport
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Helaas geldt voor de keuze om privé te rijden dat je het echt met die 19 cent moet doen.. en ja als je dus op een dure locatie zit qua parkeren dan is dat dus een flinke aanslag op dat budget.

Ik heb ook gekozen mijn auto privé te rijden en als ik een opdracht in Amsterdam, dan moet ik niet vergeten om bij de opdracht ook een parkeerplaats van de opdrachtgever te mogen gebruiken want anders loop ik ook leeg op de parkeerkosten.. dan moet ik elke dag al snel een half uur werken om de parkeerkosten te kunnen betalen..

 

Je had laatst ook een topic over een andere auto om zelf te kunnen bezorgen en een klein autootje voor woon-werk. dan kun je de afwegingen opnieuw maken en de parkeerkosten meenemen.. al moet je in jou geval wel opletten dat je niet een keuze voor 2-3 jaar maakt terwijl je op een locatie zit waar je elke maand uit gezet kan worden..

 

Op dit punt moet je als ondernemer gewoon even het totaalplaatje blijven zien.. Zakelijk etiketteren betekent alle kosten aftrekken maar ook een (hoge) fiscale correctie waardoor een groot deel van die kosten toch weer min of meer prive worden. Privé etiketteren betekent alle kosten zelf betalen en alleen 19ct declareren en misschien de BTW op benzine en onderhoud voor het zakelijk deel van het gebruik terugvragen.
Je moet je dan bij elke dagkaart even in het achterhoofd houden dat uit het rekensommetje bij aanschaf toch is gebleken dat het op deze manier doen toch voordeliger was dan veel bijtelling op een oudere auto met lage afschrijving en weinig gebruikskosten.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Roel J zei:

Op dit punt moet je als ondernemer gewoon even het totaalplaatje blijven zien..

Een eindeloos terugkerend verhaal.

Fiscaal gezien zal een privé geëtiketteerde auto zelden een groot privé voordeel opleveren ... en voor velen erg weinig of helemaal geen.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.