• 0

hulp bij M-biljet - eenmanszaak NL en daarna buitenland

Goedemiddag

Ik ben bezig met het invullen van het M-biljet 2019 en heb een vraag over vraag 5, winst uit onderneming.

 

Even in het kort:

Tot eind februari 2019: eenmanszaak, circa 3000 euro winst.

Uitgeschreven Kvk: eind feb

Uitgeschreven gemeente NL: half april.

Ingeschreven buitenland (buiten EU): half april,

en daar opnieuw een soortgelijke eenmanszaak/freelancewerk begonnen, circa 15.000 winst.

 

Bij vraag 5 op het M-biljet staat:

- vermeld bij vraag 5-14  over de NL periode de winst in en buiten NL >> Ok, dat is 3000 euro

- vermeld over de buitenlandse periode alleen de winst in en vanuit NL >> dat is dan 0

 

** Maar waar vermeld ik over de buitenlandse periode de in het buitenland behaalde winst (de 15.000 euro)?

Of moet ik die vermelden bij vraag 21 inkomsten uit overig werk.

 

Vriendelijk dank

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

  

18 uur geleden, Cosara zei:

Vraag 5 gaat over de inkomstenbelasting.

Vraag 66 over de premie volksverzekeringen.

 

 

Dat snap ik. Dank je.

 

Maar ik vind de uitleg bij vraag 66 verwarrend. De uitleg in de Toelichting en op het Biljet zelf lijken niet hetzelfde.

 

- In de Toelichting  gaat het om "jaarinkomen in box 1" en in de uitleg op het Biljet staat: "Vul in voor héél 2029. Inkomen uit NL en buitenland samen (wereldinkomen)." 

Maar in box 1 worden niet de  inkomsten in/uit buitenland tijdens de buitenlandse periode ingevuld.

Deze inkomsten in/uit buitenland tijdens de buitenlandse periode moeten wel ingevuld worden bij vraag 66, of toch niet?

Dankje.

 

PS  Vraag  65 (wereldinkomen) is niet op mij van toepassing (want buiten EU, Suriname, Aruba).

 

Dankje

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ja, dat dacht ik ook, en dan vermindering van het buitenlandse deel bij vraag 69 en 78.

Maar toen las ik de Toelichting en raakte ik in de war, want daar hebben ze het bij vraag 66 alleen over "box 1" (zie vraag 5), en daar valt het buitenl. inkomen tijdens buitenl. periode niet onder.

 

Inderdaad, 2019. 

aangepast door sandras
Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het beste voor u is om een deskundige dit af te laten ronden en in te vullen. Bij vraag 66 moet u ja invullen, en daarna de hele rits met vragen. Uw inkomen in het buitenland dient ook gespecificeerd te zijn door een boekhouder, omdat het een onderdeel is van uw wereld inkomen.

 

Ik heb eerst alles afgerond in Nederland en betaalt, daarna het schone schip achter mij gelaten. Dus dat M- biljet is voor mij niet van toepassing geweest.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
17 uur geleden, atlas1302 zei:

Ik denk dat het beste voor u is om een deskundige dit af te laten ronden en in te vullen. Bij vraag 66 moet u ja invullen, en daarna de hele rits met vragen. Uw inkomen in het buitenland dient ook gespecificeerd te zijn door een boekhouder, omdat het een onderdeel is van uw wereld inkomen.

 

Bedankt.

Mijn belastingen in het buitenland zijn inderdaad door een boekhouder gedaan, maar de specificatie hoeft niet op het M-biljet ingevuld te worden. 

aangepast door sandras
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.