• 0

Import cosmetica uit Azië

Hallo allemaal,

 

Al enige tijd ben ik onderzoek aan het doen naar het importeren van cosmetica producten uit Azië. Het betreft producten die reeds op de NL markt verkocht worden, ik zal dus niet de eerste of enige importeur zijn. Volgens de NCV moet een product voldoen aan drie punten: veiligheidsbeoordeling, productinformatie dossier, volledig etiket.

 

Het is mij een raadsel hoe ik voor elk product aan al deze informatie kan komen en daarnaast moeten de producten ook nog getest worden. Heeft iemand hier wellicht ervaring mee of suggesties waar ik meer details hierover kan vinden? 

 

De producten worden door verscheidene kleine partijen (met name webshops) reeds verkocht op de NL markt en ergens kan ik mij niet helemaal voorstellen dat deze partijen al deze informatie beschikken voor al hun producten.

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
18 uur geleden, Ondernemer2020 zei:

Het is mij een raadsel hoe ik voor elk product aan al deze informatie kan komen en daarnaast moeten de producten ook nog getest worden. Heeft iemand hier wellicht ervaring mee of suggesties waar ik meer details hierover kan vinden? 

Heb je de toekomstige leverancier al gecontacteerd? Die zou je minstens moeten kunnen voorzien van de juiste productinformatie en informatie voor het etiket. Wellicht gebruiken ze een erkend laboratorium welke de veilgheidsbeoordeling kan verzorgen.

 

Indien ze niet kunnen voorzien in een veiligheidsbeoordeling kan je dit natuurlijk altijd laten beoordelen.

 

18 uur geleden, Ondernemer2020 zei:

De producten worden door verscheidene kleine partijen (met name webshops) reeds verkocht op de NL markt en ergens kan ik mij niet helemaal voorstellen dat deze partijen al deze informatie beschikken voor al hun producten.

de modder op het kleed van uw naasten...

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.