• 0

Betalingen vanuit US

Tot nu toe heb ik geen bijzondere problemen ondervonden met betalingen van Invoer of de betalingen aan ons voor goederen met landen in of buiten Europa.

 

Kortgeleden hebben we e.e.a. geleverd aan US.

En natuurlijk wil deze afnemer de produkten met alle plezier betalen :)

 

Maar vandaag kreeg ik een E-mail met over de betaling het volgende:

 

I also received the invoice. I went to the bank to investigate how to pay it and found it was not as straightforward as I thought. There seems to be a few options:

 

1. Set up a wire transfer account so I can deposit directly into your account using the Swift number. This takes some time to set up (2 weeks) but after that it is very easy (done online). Part of it involves a visit by someone from the bank to verify that we are a real business. Something to so with anti-terrorism efforts, they say.

 

2. I can give the VISA credit card number for our business.

 

3. Paper check sent to you in dollars.

 

4. Cashier's check made out to your company in euros. A form has to be filled out every time and a trip to the bank.

 

I also think of looking toward the future when we may be doing some business. What is the best method in the long run.

 

Bijzonderheden :

Het gaat nu om een bedrag van circa € 1800,00

Het betreft een levering aan een Hoogleraar en een groep studenten die een bedrijf opgericht hebben en onze produkten verder willen gaan

ontwikkelen.. ( ziiten dus in een doorstart fase. ).. en onze produkten is hun eerste import vanuit Europa (Ned)

 

Omdat ik in de toekomst hier meer van verwacht zou ik graag willen weten of iemand bekend is met betalingen vanuit US.

Wat is de beste/makkelijkste/goedkoopste betalings methode ? ( voor hen... voor ons )

 

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt papieren cheques gewoon verzilveren bij je bank, maar hier zijn wel kosten aan verboden - vaak in de orde van tien of een paar tiental euros. Zolang de naam op de cheque maar overeenkomt met de rekeninghouder is dit verder tamelijk probleemloos, maar wel traag (kan een paar weken duren).

 

Tot een paar jaar terug ging het allemaal veel eenvoudiger (simpele wire transfers, cheques konden geind worden door derden etc), maar het is strenger geworden zoals ze zeggen.

 

De wire transfer is in de regel wat duurder (maar het is de vraag wie dat gaat betalen), maar wel een heel stuk sneller.

 

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik in de toekomst hier meer van verwacht zou ik graag willen weten of iemand bekend is met betalingen vanuit US.

Wat is de beste/makkelijkste/goedkoopste betalings methode ? ( voor hen... voor ons )

 

Je kunt bij Interpay een account aanvragen waarmee je per creditcard kunt ontvangen. Kost meen ik wel 5% maar kan ik me in vergissen. Vul je zo'n briefje in, stuur je op en je krijgt je geld.

 

Verder PayPal, zit je alleen met een maximum van 500 euro volgens mij, maar god als ze in drie dagen betalen is hier ook wel weer uit te komen.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

 

 

Omdat ik in de toekomst hier meer van verwacht zou ik graag willen weten of iemand bekend is met betalingen vanuit US.

Wat is de beste/makkelijkste/goedkoopste betalings methode ? ( voor hen... voor ons )

 

 

Hahaha..het al oude probleem van de US.... lijken zo ver vooruit, alleen qua betaalmethoden gebruiken ze de meest fraude-gevoelige... Ik heb diverse ervaringen hiermee, zowel qua klanten als Google. Wire-transfers (lees: gewoon bankoverboeking) lijken de meeste problemen te geven. Ik weet dat ik door mijn eis bij een klant 10 mensen aan het werk had op gegeven moment om een wire-transfer te klaren (goedkeuringen, communicatie met bank etc.)... en dat was Universal McCann... moet je nagaan hahaha

 

Je moet even de afweging maken afhankelijk van de frequentie hoe vaak je betalingen gaat ontvangen. Is dit de enige persoon waar je van gaat ontvangen?

 

Optie wire-transfer : dan zou ik daar waarschijnlijk voor gaan, het is even eenmalig opzetten voor je klant en daarna kan hij gewoon iedere keer zonder problemen overboeken. Igv van meerdere klanten zou ik deze optie niet gebruiken, ze doen het liever niet en het duurt even voor ze het (goed) doen

 

Of verwacht je ook andere betalingen? Blijven de bedragen deze hooogte behouden of zullen er ook lagere bedragen tussen zitten?

 

Een cheque verzilveren van 100 EUR of eentje van 1800 EUR kost nog steeds hetzelfde, bij ABN is dat rond de 12 EUR als ik me niet vergis. Op 100 Euro is dat veel..op hogere bedragen valt daarmee te leven. Daarbij kun je bijv. bij ABN formulieren voor laten drukken en is het invullen echt geen rompslomp. Je geld wordt doorgaans binnen 4 tot 5 dagen bijgeschreven. Postbank = bijna 2 weken, Rabobank heb ik geen ervaring mee qua cheques.

 

Interpay of creditcard betalingen zou ik niet doen. Er zijn als ik me niet vergis zowel maandelijkse abbonementskosten aan verbonden en ook een % van de betalingen die je af moet dragen.

 

Paypal zou ik ook niet doen, heeft nog steeds een imago probleem en het beheren van je geld of overzetten naar je rekening(en) duurt lang. Los daarvan rekenen ze nog steeds een te hoge 'fee' als je het aan mij vraagt.

 

Kortom - ik zou of voor cheque gaan of voor wire-transfer. Het tweede zou nog altijd mijn voorkeur en vertrouwen genieten...

 

Groet,

 

Stepan

 

 

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Zolang zij die wire transfer maar opzetten en de kosten ervoor betalen is het een goede optie.. maar als je zelf alles moet betalen kun je akelig duur uitkomen, daarover zou ik eerst zeker informeren.

 

Cheques zijn inmiddels wat minder fraudegevoelig geworden, vooral omdat ze nu alleen door de begunstigde zelf kunnen worden geind - eerst kon iedereen dat eigenlijk doen mits er maar een endorsement handtekening op stond. Hoewel het voor ons allemaal bijzonder ouderwets overkomt zijn in de VS cheques nog een veelgebruikt en normaal betaalsysteem, ook binnenlands.

Link naar reactie
  • 0

in geval van cheque-betaling zou ik nog even aan jouw bank navragen of de betaling gegarandeerd is, heb geen ervaring met US, met vele andere landen wel en weet dat handelscheques en gegarandeerde cheques verschillen, denk dat hun voor een gegarandeerde cheque naar hun bank moeten en dat kosten redelijk hoog zullen zijn.

Succes ermee !

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb vaak een overboeking moeten doen naar het buitenland en vaak heb ik ook bedragen ontvangen vanuit daar.

 

wat je als verzendende partij nodig hebt om het 't snelst te laten lopen is de IBAN code en de SWIFT/BIC code. Als hij deze gegevens gebruikt kan het niet mis gaan en heb je binnen 4 werkdagen je geld op je rekening staan. Die codes geven namelijk je rekeningnummer weer in internationaal formaat waardoor ie uniek is, tevens die andere code is de internationale code van je bank die ook uniek is.

 

This will do it! Bij mij heeft het tot nu toe altijd gewerkt.

Link naar reactie
  • 0

fijn dat jullie mee wilden denken.

 

Na jullie advies zonet nog even kontakt gehad met m'n afnemer in US en betaling(en) zullen gaan via wire transfer.

Zijn voorkeur ging er al naar uit maar z'n E-mail was meer bedoeld om aan te geven dat er best snel betaald kan worden maar om z'n zaakjes te regelen duurt het nog een paar weken voordat de betaling hier binnen is.

Om de positieve kontakten te behouden wilde hij niet graag als "slechte betaler" bij ons te boek staan en door de uitleg van 3amp heb ik nu ook begrip voor de situatie van mijn Amerikaanse relatie.

 

@Guru: op die manier betalingen regelen is hier wel bekend en is van toepasing voor veel landen maar met de US ligt het toch écht een tikkeltje anders.

 

Dit is een goeie les voor de volgende keer want ik nam aan dat...

 

vriendelijk bedankt jullie !!

 

 

 

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.