• 0

Homemade chocoladerepen - voedseletiket

(aangepast)

Beste,

 

Ik hoop binnenkort te starten met de productie en verkoop van chocoladerepen vanuit huis (concreet: tempereren van chocolade en hierop toppings). Ik heb een opleiding tot chocolatier gevolgd, ben op de hoogte van HACCP en heb  me ingeschreven bij de KVK. Ook meld ik me aan bij de NVWA. Overigens is dit een side-job en is het niet de bedoeling hier fulltime mee bezig te zijn! 

 

De reepjes zijn klein (8x4 cm), en worden verkocht in setjes van 2/4/6.

 

Nu heb ik een vraag over voedseletiketten.

Moet ik voedseletiketten aanmaken, en zo ja, is het voldoende één etiket met hierop alle informatie in het doosje te doen, of moet dit per reep (gezien de repen klein zijn zou dat toch al snel een sticker van een halve- driekwart reep zijn..)

 

Alvast bedankt!

 

Lianne

aangepast door Lianne04
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
53 minuten geleden, Lianne04 zei:

Nu heb ik een vraag over voedseletiketten.

Moet ik voedseletiketten aanmaken, en zo ja, is het voldoende één etiket met hierop alle informatie in het doosje te doen, of moet dit per reep (gezien de repen klein zijn zou dat toch al snel een sticker van een halve- driekwart reep zijn..)

Ja ... voor elke consumenten verkoopeinheid ... doosje dus.

Je gaat toch ook niet elke bonbon van een etiket voorzien.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Lianne04 zei:

(gezien de repen klein zijn zou dat toch al snel een sticker van een halve- driekwart reep zijn..)

 

En wat is het probleem daarvan?  wat als je straks klanten die 6 repen van 3 verschillende smaken in 1 één doosje willen? dan is het toch handiger om voor de repen gewoon een verpakking maken waar de ingrediënten op staan. Als je alleen ingredienten op de doosjes zet dan moet je drie doosjes van 2 repen maken voor 1 bestelling en daar weer een doosje omheen dus zit je met 4 doosjes en 3 etiketten ipv 1 doosje en 6 etiketten.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste Roel bedankt voor uw reactie - ik heb nu de repen individueel verpakt in standaardpapier (heb geen eigen wikkel nog, vrij prijzig). Mensen gaan inderdaad de 3 smaken willen mengen. 

 

Jij raad aan per reep er een sticker op te zetten, en niet per doosje een sticker inplakken met overzicht van ingrediënten van de 3 smaken (ook al hebben ze misschien maar 1 of 2 soorten besteld)?

aangepast door Lianne04
Link naar reactie
  • 0
41 minuten geleden, Lianne04 zei:

Jij raad aan per reep er een sticker op te zetten, en niet per doosje een sticker inplakken met overzicht van ingrediënten van de 3 smaken (ook al hebben ze misschien maar 1 of 2 soorten besteld)?

 

Dat lijkt mij het handigst ja, want  anders moet je bij elke bestelling (en je verzendhubs ook) bepalen welke etiketten erop moeten.
Door tijdens het inpakken de repen ook te etiketteren weet je zeker dat je de goede etiketten plakt op de juiste smaak. Plus je hebt dan op die algemene verkapping met het etiket de kans om toch je productnaam en evt logo toe te voegen.

Dus ik zie idd meerdere voordelen van individueel etiketteren. Het is nauwelijks extra werk als je de repen verpakt terwijl het bij het samenstellen van de bestelling wel redelijk wat extra werk is en de kans op het verkeerde etiket te plakken op de doos.

Als laatste als het etiket op de reep zit met de naam van de smaak dan hoeft de klant niet zelf uit te vinden welke kleur wikkel nu bij welke smaak hoort.

 

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Lianne04 zei:

Beste Cosara, Bedankt voor uw reactie. Inderdaad, niet per praline. Maar omdat de verkoopeenheid (mensen kiezen of ze 1,2,3,4,.... repen) wel per stuk is, vraag ik mij dit af?

Als de kleinste voorverpakte verkoopeenheid één is, dan een etiket per stuk.

 

Maar eigenlijk betreft het hier om een niet-voorverpakt levensmiddel. Ook niet-verpakte levensmiddelen (ook wel ‘onverpakte levensmiddelen’) moeten altijd voorzien zijn van informatie, maar deze kan in of op de verpakking worden aangebracht.

Een niet-voorverpakt levensmiddel wordt op verzoek van een consument in de een of andere verpakking gestoken of wordt, met het oog op directe verkoop in de winkel, in een verpakking gestoken. Directe verkoop betekent dat het binnen 24 uur verkocht moet worden.

Zie ook: Etikettering

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.