• 0

Chocolade verzendhub in België > producten uit NL

Beste,

 

Na lang als Nederlandse in  België te heben gewoond ben ik onlangs begonnen met chocoladerepen te produceren in Nederland. Nu is er voor mij zeker een markt in België omdat ik daar veel contacten heb. Vrienden van mij hebben aangeboden dat zij wel als verzendhub willen fungeren - ik stuur ze een groot pakket met chocola, zij slaan de producten op de juiste manier op en doen de bezorging per fiets in hun regio. Het voordeel is dat ik daardoor niet de 7,50 verzendkosten naar België per bestelling heb (we zijn van plan dan +/- het NLse brievenbuspakkettarief aan te houden) en klanten daardoor waarschijnlijk sneller kopen. De vrienden zouden dan een vergoeding per levering ontvangen.

 

Nu mijn vragen:

- Ik ben net gestart als zzp'er (naast een fulltime baan) en echt personeel in dienst nemen is voor mij niet mogelijk. Vallen in deze constructie de vrienden onder personeel?

- Mijn vrienden zijn geen zelfstandig in bijberoep/ zelfstandig ondernemer. Hoe kan ik correct inkomsten aan hen doorgeven?

- Is er een andere constructie die ik totaal over het hoofd zie? De hele crux van het verhaal: een stuk lagere verzendkosten voor de klant krijgen en wel mijn markt in België aanboren.

 

Ik hoor het graag!

 

Hartelijke groet,

Lianne

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Op 12-9-2020 om 13:35, Lianne04 zei:

- Is er een andere constructie die ik totaal over het hoofd zie? De hele crux van het verhaal: een stuk lagere verzendkosten voor de klant krijgen en wel mijn markt in België aanboren.

Je "personeel" uitbetalen lijkt me nog het minste probleem. Als je eerst de chocola naar België stuurt en dan pas gaat leveren is het een binnenlandse verkoop, aan particulieren, en daarover moet je Belgische BTW berekenen en in België afdragen. 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.