• 0

Naam voor een website

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Jammer dat de chat niet werkt, anders hadden we even kunnen brainen.

 

Daarnaast kun je wel wat bedenken, maar checken of iets vrij is, is weer lastig. Nou hier de laatste energie uit mijn brains:

 

speurders.nl

zoekers.com

stoppers.com

struiner.com

gevonden.com

matcher.com

seeker.com

searcher.com

vlooien.com

inhetbakkie.com

opdemart.com

 

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van plan om een marktplaats/speurders-achtige website te maken, maar dan speciaal voor een branche (heb een mooi apart idee). Nu heb ik een aantal domeinnamen geregistreerd en ben nog op zoek naar betere (wat erg moeilijk is, want alles is al weg).

 

Je moet je niet teveel blindstaren op ongeïnspireerde namen. Kapaza is een van de grootste marktplaatsen in Nederland, maar als zij hun domeinnaam niet hadden geregistreerd was ie over 100 jaar nog vrij geweest. En wat denk je van namen als Google, Dayzers, Bol.com, Wanadoo, Tiscali, Ilse... allemaal namen die prima blijven hangen.

 

Je hebt echt geen associërende domeinnaam nodig om iets te beginnen. Sterker nog, juist omdat het barst van de marktplaatsen is het misschien juist wel verstandig om het in een heel andere hoek te zoeken. Neem iets totaal afwijkends, dan heb je meer kans dat mensen het onthouden dan dat je de vijfhonderdste site bent met "markt", "find", "zoek", "advertentie", "koop" etc in de naam.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Hey,

 

Misschien moet je denken aan een naam die past bij jou exclusiviteit. Dus bij de dingen die jou site anders maakt dan andere. Of gewoon een pakkende naam gebruiken zoals in dit forum al is gezegd.

 

Als je nog hulp nodig hebt beschrijf anders is wat er anders is aan jou site, zodat we kunnen meedenken.

 

groeten,

Link naar reactie
  • 0

Seeqer.com is sterker dan seeker.com, doordat die Q van een generiek woord een bijzonder woord maakt. Ebay, Google en Amazon zijn ook geen beschrijvende namen. Je kan bovendien varianten maken als car.seeqer en house.seeqer.

 

Wat belangrijk is om te weten, is of je internationaal actief wil worden en welk segment je voor ogen hebt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat Seeqer.com sterker is dan seeker.com weet ik niet. Waar ik bang voor ben is het feit dat mensen bij het uitspreken van de domeinnaam verward worden met seeker. Naamsbekendheid wordt een probleem lijkt mij.

 

Niet te bang zijn. Google is toch ook geen Goegel, en Shell geen Sjel. Mensen wennen daar snel aan. Kijk bijvoorbeeld eens op BlueHomes, een Duitse website met veel aanbod uit Frankrijk en ook steeds meer Portugal.

 

Homeneeder is een slechte naam, te negatief. Nog net niet Homeless. ;)

 

Als je tweede huizen wil aanprijzen, zijn andere zaken veel belangrijker dan de naam alleen. Er bestaat al vrij veel op dat terrein.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De Q, de Q.

 

Op een of andere manier "hangt" ie aan het internet - denk ik.

 

En ja, ik vind hem sterk. Maar ja, ik heb dan ook een verbintenis met een bedrijf met een Q op het eind. Jij hebt nog het voordeel dat ie midden in het woord staat ! Enige nadeeltje - je moet de Q duidelijk communiceren, maar dat heb je met het logo fraai opgelost.

 

Ik denk dat je klaar bent met je Quest. Vermoei je IQ niet meer.

 

(P.S. : heb je toch nog twijfels : ga de straat op, de kroeg in. Laat mensen je logo zien en vraag (zonder dat je IETS uitlegt !) : Wat mensen van het logo vinden. of het duidelijk is. En waar het volgens hen voor staat. Dit soort checks wordt te weinig gedaan, maar zou je met ieder middel ter communicatie moeten doen.)

 

QED

Link naar reactie
  • 0

En je hoeft die Q niet eens te benadrukken. Steek je energie in het promoten van de functie van Seeqer, niet dat ene afwijkende elementje. Er zijn niet zoveel mensen die nog complete domeinnamen intikken. En het wemelt van de namen die afwijken, daar zijn we al lang aan gewend. Denk aan ICQ!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ben het met Twa eens dat je die q niet eens zo bijzonder hoeft te benadrukken.... en seeqer vind ik absoluut beter dan seeker. Mensen hebben toch iets met q's en x-en..... nonex..... staat toch ook een stuk beter dan noneks..... gelukkig hebben we de jaren zeventig-taalrevolutie achter ons gelaten (ksantippe, oksymoron, anneks...)

 

Ik zou heel tevreden zijn met Seeqer, en kwa logo zou ik niet veel nadruk op de ku leggen, niet groter ofzo, maar wel bijzonder maken.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoi,

 

Ik vind Seeqer een super (goed gevonden)-naam.

 

Geen twijfels hebben! Hij zit er bij mij al in, hoor!! ;)

 

Hij is makkelijk en iedereen onthoud deze naam goed.

 

Gewoon deze aanhouden, hoor!! :)

 

En je bent zo bekend. ;)

 

Gr. JB

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.